Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf BTO laptop - voor oa Fotografie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie over mijn keuze

Dit zijn de technische gegevens:

X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD 17inch FULL HD - NVIDIA GTX765M

Scherm 17 inch (met Gamut optie): 17.3 inch FULL HD - NON GLARE - 72% Gamut - Ontspiegeld (mat), 90% color Gamut optioneel
Videokaart: Intel® HD Graphics 4600 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GTX765M 2Gb GDDR5, PhysX™ + CUDA™ + Optimus (batterij-besparing via Intel® HD Graphics 4600)
Processor (4e gen): Intel® Core™ i7-4700MQ (2.4 GHz, Quad Core, 6MB Cache, Turbo Mode 3.4GHz, 47W) - NIEUW - 4e generatie
Chipset: Mobile Intel® HM87 Express Chipset
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**RAM DDR3 (Slot 1): 8Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)
**RAM DDR3 (Slot 2): 8Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)
RAM DDR3 (Slot 3): 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)
**Harddisk: 250GB SSD Samsung 840 EVO serie
Harddisk (2e): 2e harde schijf optioneel
RAID (bij 2 x HDD): RAID 0/1 optie, wanneer u minimaal 2 gelijke schijven, SSD of mSATA kiest is een RAID-set mogelijk
SSD Module 1 (mSATA): SSD mSATA module optioneel ( slot 1 )
Optische disk USB (extern): Externe optische disk optioneel
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)
DVD-Software: DVD Software optioneel
**Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Centrino® Wireless-N 135, Single Band BGN (2.4GHz), 150Mbps + Bluetooth 4.0 (wireless display)
Accu: 8-cell Primary Lithium-Ion Battery (76,96WH)
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel (ook geschikt voor Iphone/Ipod/Ipad/Smartphone)
USB 3.0 - 2.0: 3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI 1.4a aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV (1080P / met HDCP)
Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
E-SATA: E-SATA aansluiting voor externe harddisk (USB 3.0 Combinatie poort)
Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
**Keyboard Layout: AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 9-in-1 card Reader (MMC/RS-MMC/SD/Mini-SD/SDHC/SDXC/MS/MS-Pro/MS-Duo)
Audio: 7.1 Digitale audio uitgang
Audio: Ingebouwde Stereo speakers
Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optioneel
Besturingssysteem: Exclusief Besturingssysteem - Microsoft Windows optioneel
Afmetingen: 413mm (B) x 277.5 (D) x 17.5~44 (H) mm
Gewicht: 2.73 Kg
Adapter: 120 Watt adapter inclusief netsnoer
Garantie >: 2 jaar Carry-in garantie
Externe Harddisk: Externe mini harddisk USB 3.0 / 2.0 optioneel
PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD: Pixel garantie optioneel
Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
AKTIE: GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv €39,=
Thuiskopie Heffing: Bij binnenlandse leveringen neemt BTO de heffing van €6,05 aan Stichting de Thuiskopie voor haar rekening
**Sleeve / beschermhoes: Schokbestendige BTO Sleeve / beschermhoes, ideale bescherming tijdens vervoer zonder tas

Verwijderd

Vermeld dan tenminste de prijs erbij...

Echter, deze notebook kun je beter ontwijken. Volgens notebookcheck heeft deze notebook erg slechte koeling. Daarnaast maakt de fan veel herrie, zelfs wanneer de notebook niets doet.

Verwijderd

Topicstarter
Oei, met de gegevens vermeld betaal ik 1275 €
Ik heb wel extra koeling gevraagd.

Dus een verkeerde keus...
Bugger!!!

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik die review?
Ik vond deze niet.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Het is een variant op deze: http://www.notebookcheck....0ST-Notebook.94048.0.html

Er is niet veel te kiezen in dit segment. Er is niets met leuke koeling met deze klasse GPU, behalve de alienware 14 (fan issues, maar koelt wel goed en is mogelijk al een bios update voor). En echte gamer notebooks zoals de Alienware 17, asus G750, MSI GT60/70.

Verwijderd

Topicstarter
Behalve het minder goede ontwerp en de mogelijke geluidsoverlast, lijkt me dit een zeer goede Laptop.
Ik ben van die generatie die niet gamet, maar er een professionele laptop gebruikt om Lightroom en Photoshop gebruikt.
Met een eventueel sporadisch spelletje tussendoor.

Ik denk, nagenoeg zeker, dat ik een goede laptop heb. Ik heb gekozen op performantie en neem de "futiliteiten" er boven op.

Ik kom van een 20" HP HDX9350EB.
Mijn eerste idee van aanschaf ging dan ook naar HP met name 15-J020EB.

Maar door het zelf configureren van een BTO laptop vond ik mijn gading.
Van Harte bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:01:
Behalve het minder goede ontwerp en de mogelijke geluidsoverlast, lijkt me dit een zeer goede Laptop.
Ik ben van die generatie die niet gamet, maar er een professionele laptop gebruikt om Lightroom en Photoshop gebruikt.
Ehm. Dan moet je deze laptop JUIST niet nemen. Je neemt deze laptop omdat je een snelle grafische kaart wilt, en de rest je niets kan schelen. Erg kwalitatief is dit ding namelijk niet.

Een laptop als pricewatch: Asus N76VB-T4046H is goedkoper, staat beter bekend op het gebied van bouwkwaliteit en koeling, en is voor jouw eisen niet significant trager. Als je niet gamed is het totaal zinloos om een laptop met snelle grafische kaart te nemen.

Voor €1275 heb je nog net geen latitude E6540 met i7-4800MQ en 3 jaar next business day garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur specs/review door indien ik benshmarks kan testen. Een link graag..
Ook stuur ik db waarden door in rust en werken.

Wat denk je?

Verwijderd

Een link? Een link van wat?

Het heeft geen zin voor jouw om geluidsdruk te meten omdat jouw meetmethode afwijkt van die van notebookcheck, welke in dit geval mijn bron is. Zoals gezegd doet deze laptop 35.9db idle, 48.9db max load. De N76 haalt 33db idle en 36db max load. Mijn latitude doet het vergelijkbaar met de N76, maar de nieuwste revisie (haswell) doet het iets minder op dat gebied.

Verwijderd

Topicstarter
U spreek zichzelf tegen:
Daarnaast maakt de fan veel herrie, zelfs wanneer de notebook niets doet
Om daarna te zeggen
Zoals gezegd doet deze laptop 35.9db idle, 48.9db max load.
Het lijkt me, met de meeting naast alle andere systemen die ik heb, een zeer redelijk en aanvaard model is.

Het lijkt er zelfs op dat u meer neerbuigend acteert TEGEN bto, om welke reden dan ook...
Misschien is het beter deze topic te sluiten, omwille van uw vermeende frustraties.

Kritiek kan en mag, maar uw aflatende negatieve kritiek op alles (zie ook uw andere posts) leiden echt tot niets...

Bref => Topic sluiten. |:(

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:22
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:24:
U spreek zichzelf tegen:

[...]
Om daarna te zeggen

[...]
Het lijkt me, met de meeting naast alle andere systemen die ik heb, een zeer redelijk en aanvaard model is.

Het lijkt er zelfs op dat u meer neerbuigend acteert TEGEN bto, om welke reden dan ook...
Misschien is het beter deze topic te sluiten, omwille van uw vermeende frustraties.

Kritiek kan en mag, maar uw aflatende negatieve kritiek op alles (zie ook uw andere posts) leiden echt tot niets...

Bref => Topic sluiten. |:(
Sorry, maar de laptop maakt idle evenveel herrie als de N76 onder load. Dat is toch slecht?
48.9 db is al helemaal veel, dat moet je gewoon niet willen.

De laptops van BTO kunnen heel goed zijn, maar meestal hebben ze problemen met bouwkwaliteit en koeling omdat ze aangepast en geheel van scratch opgebouwd kunnen worden. Hierdoor krijg je problemen bij OEMs omdat ze nét niet aansluitende materialen gebruiken, te zware hardware voor de laptop gebruiken of gewoon niet nadenken over hoe heet de gebruikte materialen gaan worden tijdens normaal gebruik.

Veel BTO laptops hebben last van throttling, of iets wat ik nog erger vind: Opspinnen van de fan bij de eerste, beste actie die je doet, bijvoorbeeld je browser openen.

Nee, BTO is geen topmerk, dat is iets wat je op veel plekken kan lezen. Ook in Darkstone's mening, een Tweaker die van veel laptops een vrij grote kennis heeft en ook (een deel van) de BBG's opstelt voor laptops. Hij weet waar hij het over heeft, is niet een random persoon die een merk zou bashen en denkt na over wat nuttig zou kunnen zijn in een laptop.

Er wordt hier advies gegeven. Het is aan jou of je het aanneemt of niet, er wordt gezegd: Ga niet voor de BTO-laptop die je daar aanhaalt. Mocht je het toch willen doen, best. Maar kom dan niet zeuren dat hij niet bevalt of dat je toch een andere had moeten kiezen: Er worden voldoende alternatieven rondgespuid op dit forum. ;)

Verwijderd

Ik vind 35.9db zoals gemeten door notebookcheck niet aanvaardbaar. Mijn vorige notebook spinde in idle regelmatig op naar 35.4db, en dat vond ik zeer irritant. Met mijn huidige notebook is het mogelijk om lichte taken zoals een film kijken uit te voeren zonder enig fan noise. Dat is een van de grootste redenen waarom ik erg tevreden ben met mijn latitude, en voor mij tevens een reden om elke notebook die idle meer dan 35db uit stoot af te raden als de rest van de notebook niet uitzonderlijk goed of goedkoop is.

Dat heeft niets te maken met het merk, maar met de feiten die ik gegeven heb.

Los daarvan, ik snap de uitspraak:
Niet. Bedoel je daarmee dat je zelf het geluidsniveau hebt gemeten? Je kan niet zomaar het geluidsniveau van 2 verschillende bronnen met elkaar vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Moderator, wilt u deze absurde conversatie afsluiten?
Dankt U wel

• Merethil
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:32:
Moderator, wilt u deze absurde conversatie afsluiten?
Dankt U wel
Wat is er nou precies niet goed aan de hulp die je geboden wordt? Er worden alleen aanraders en afraders, met gedegen redenering, gegeven op een vriendelijke manier.
Op de één of andere manier word je dan heel defensief terwijl we het niet vervelend noch aanvallend bedoelen.

Moderators sluiten over het algemeen geen topics tenzij het topic een non-issue is of niet voldoet aan de standaard op Tweakers, je kan dan beter wachten totdat hij weggezakt is in het specifieke subforum, wat dus gebeurt als er niet meer wordt gereageerd.

Hopelijk vind je een leuke laptop die alsnog aan je eisen voldoet. Mocht het toch de BTO worden wens ik je er veel succes mee en hopelijk is hij beter dan de reviewers tot nu toe hebben gezien.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 11:01

Qon

Ik heb zelf een BTO welke ik gebruik om te gamen, 6990M videokaart en sandy bridge processor in de Clevo 170m (17" ).
Qua prestaties doet hij het heel goed. Qua bouwkwaliteit moet ik zeggen dat hij niet optimaal is, maar voor mij voldoende. Toetsenbord is niet fijn, en de spatietoets gaat erg zwaar en moet je goed op het midden raken. Hier raak je gewent aan, maar bij het gamen is het soms toch nog wat lastig.

Daarnaast zijn de muisknoppen aan het vervagen, de zwarte verf laat los, en blijkbaar zijn ze van metaal, waardoor ik nu een chroomkleur onder de muisknoppen te zien krijg.

Daarnaast is mijn notebook één keer tegen iets aangestoten waardoor een hoekje van de behuizing af is, geen probleem wel zonde. Nieuw onderdeel kost € 130,- via Clevo.

Daarnaast heb ik hier geen last van, maar vind ik het wel waarde toevoegen aan deze discussie;
Als ik op FN+1 klik gaat de koeling maximaal draaien, waardoor de laptop tijdens het gamen goed onder de 80 graden blijft, een aangename temperatuur voor de chips etc. Ik speel dan echter wel met koptelefoon of externe geluidsapparatuur. Het is een behoorlijke herrie namelijk. Ik denk dat je het goed kunt vergelijken met een kraan die je vol aanzet waarbij het water in de wasbak valt van ongeveer 50-70 cm hoogte qua volume(gewoon standaard wastafel zegmaar).

Desalniettemin ben ik tevreden met mijn inmiddels 2 jaar oude BTO laptop. Echter denk ik dat mijn volgende notebook geen BTO meer wordt, simpelweg omdat ik veel minder zwaar game dan dat ik in eerste instantie gedacht had.

Pak de dingen uit deze informatie die voor jou handig zijn, het zijn geen slechte laptops en bieden in mijn optiek de beste prestaties voor het minste geld. Echter zoals Merethil en Darkstone al aangeven, laat de laptop behalve de prestaties flink wat mindere punten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Van harte bedankt Qon.
Zo denk ik er precies over.

Wanneer ik er een test op loslaat, dan prijkt deze nagenoeg van boven.
Slechts een minder goede score bij 3D weergave. Maar dit is dan ook slechts bijzaak... Ik had geen 3D besteld :)

Maar over het algemeen staat deze bovenaan de test, zoniet op de tweede plaats...

En een aanschaf wat van dan ook, blijft nog steeds een persoonlijke keus.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 19:40
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:31:
Van harte bedankt Qon.
Zo denk ik er precies over.

Wanneer ik er een test op loslaat, dan prijkt deze nagenoeg van boven.
Slechts een minder goede score bij 3D weergave. Maar dit is dan ook slechts bijzaak... Ik had geen 3D besteld :)

Maar over het algemeen staat deze bovenaan de test, zoniet op de tweede plaats...

En een aanschaf wat van dan ook, blijft nog steeds een persoonlijke keus.
Ik vindt dit een beetje een raar topic, je komt hier zelf in het topic laptop aankoopadvies, je komt met een model, er worden allerlei redenen gegeven dat de gekozen laptop waarschijnlijk niet ideaal is waarop je compleet in de verdediging schiet en uiteindelijk komt met "het blijft een persoonlijke keus".

Als je het allemaal toch al zo goed wist waarom maak je hier dan uberhaupt een topic aan ?

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

Ik denk dat elk merk zo zijn goede en slechte producten heeft. Ik denk dat mijn volgende laptop ook een bto wordt maar mijn acer, het merk wat overal wordt afgeraden wegens kwaliteit, koeling en herrie wordt afgeraden doet het prima. De laptop draait met een beetje internet 90% van de tijd passief en tijdens gamen wordt hij met een vrij laag geluidsniveau maar 65graden. Als ik dan de cpu van 1,4ghz naar 2,6ghz overclock wordt de laptop maar 75-80 graden. Het verschilt dus denk ik gewoon per serie van het merk.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Niemand raad acer af vanwege kwaliteit, koeling en herrie. Mensen raden specifieke modellen van acer af vanwege kwaliteit, koeling en herrie. Net zoals de specifieke laptop in dit topic wordt afgeraden vanwege kwaliteit, koeling en herrie terwijl er voor zijn wensen veel betere en goedkopere alternatieven bestaan.

• Merethil
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:57:
Niemand raad acer af vanwege kwaliteit, koeling en herrie. Mensen raden specifieke modellen van acer af vanwege kwaliteit, koeling en herrie. Net zoals de specifieke laptop in dit topic wordt afgeraden vanwege kwaliteit, koeling en herrie terwijl er voor zijn wensen veel betere en goedkopere alternatieven bestaan.
Ligt eraan wie je het vraagt. Acer heeft éénmaal een rampzalige serie gehad, dat was toen in combinatie met de meest rampzalige videokaart van nVidia, de 8600M GT en GS.
Veel mensen blijven nog steeds doorhameren op die laptops terwijl ik nu al een paar maanden een tablet van Acer heb en op m'n werk met Acer producten werk (beamer, scherm, laptops) die allemaal helemaal goed zijn en qua prijs erg aantrekkelijk waren.

Ik kan Acer wel weer aanraden, een V7-482PG is bijvoorbeeld best een mooie laptop (alleen kan 'ie heet worden, maar als je niet gaat gamen gebeurt dat al nauwelijks/niet).
Prijzen van Acer zijn gewoon goed voor wat je krijgt en als je een beetje research doet zijn er voldoende mogelijkheden die helemaal niet zo slecht zijn, een stuk beter dan de BTO die TS in het begin aangaf iig :)

Verwijderd

Merethil schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:24:
[...]

Ligt eraan wie je het vraagt. Acer heeft éénmaal een rampzalige serie gehad, dat was toen in combinatie met de meest rampzalige videokaart van nVidia, de 8600M GT en GS.
Veel mensen blijven nog steeds doorhameren op die laptops terwijl ik nu al een paar maanden een tablet van Acer heb en op m'n werk met Acer producten werk (beamer, scherm, laptops) die allemaal helemaal goed zijn en qua prijs erg aantrekkelijk waren.

Ik kan Acer wel weer aanraden, een V7-482PG is bijvoorbeeld best een mooie laptop (alleen kan 'ie heet worden, maar als je niet gaat gamen gebeurt dat al nauwelijks/niet).
Prijzen van Acer zijn gewoon goed voor wat je krijgt en als je een beetje research doet zijn er voldoende mogelijkheden die helemaal niet zo slecht zijn, een stuk beter dan de BTO die TS in het begin aangaf iig :)
Haha, en dan lees ik je post van achter een Acer Aspire 5920G met jawel..... een 8600M GT kaart!! :P

• Merethil
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:56:
[...]

Haha, en dan lees ik je post van achter een Acer Aspire 5920G met jawel..... een 8600M GT kaart!! :P
You lucky boy, you :+ Er zijn inderdaad genoeg Acers die het gewoon overleefd hebben en nog steeds goed werken maar er was toen een uitvalspercentage die zo hoog lag dat iedereen erop begon te zeiken.
Gelukkig dus niet bij jou, dat scheelt weer :P
Pagina: 1