Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kopieermachine van Lego omzeilt beveiliging e-books

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Kopieermachine van Lego omzeilt beveiliging e-books

Grappig artikel, dat wel, maar op zich is het natuurlijk niets nieuws onder de zon, foto's maken kan iedereen, nu is het echter geautomatiseerd en Lego Mindstorms is dan niet de enige oplossing daarin.

Om dan in de titel alsnog te spreken van dat Lego de beveiliging 'omzeilt', is naar mijn idee wat overdreven.
Daarnaast wordt de beveiliging feitelijk ook niet omzeilt, er wordt een foto gemaakt, die middels OCR omgezet wordt naar tekst, zodat het te bewerken is. De e-reader zelf voert immers de DRM gewoon netjes uit. Feitelijk is het niets anders dan een (halve, hij print immers niet) kopieerapparaat. Dan zou zo'n apparaat ook altijd de beveiliging omzeilen en dat lijkt me lichtelijk overdreven. Kan de titel daarom genuanceerd worden?

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2013 21:39 ]

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 07:09
Ik begrijp je punt, maar feitelijk is 'omzeilen' correct. Het gaat immers om het uit de weg gaan van een moeilijkheid, zoals de Van Dale het zo mooi omschrijft.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Er wordt, softwarematig gezien, níets omzeilt. De e-reader doet zijn ding waar een ander apparaat een foto maakt (van de e-reader en de pagina) en vervolgens de volgende pagina opent en dan weer een foto maakt. Zó kan iedereen wel de beveiliging 'omzeilen' en kan je je zelfs gaan afvragen hoeveel nieuwswaarde dit heeft; iedereen kan dit bedenken of doen.

De nieuwswaarde in het artikel zit hem in het feit dat iemand dat heeft gedaan met Lego Mindstorms.
Ondanks dat het grappig is om het in actie te zien, heeft het verder imo géén nieuwswaarde en omzeilt het 'apparaatje' níet de beveiliging, die stappen worden namelijk gewoon uitgevoerd, door de e-reader immers. Om dan te zeggen dat een kopieermachine van Lego de beveiliging omzeilt terwijl het totaal niet aan de orde is vind ik gewoon vreemd. Daarom dat ik om een nuancering in de titel vraag, dat is alles, voor mijn part dus 'omzeilt' ipv omzeilt, wat er nu staat.