Toen ik met de opleiding Audio Visuele Productie begon was een van de eerste dingen die we leerden: kill your darlings. Soms moet je, omwille van tijd, ruimte of wat dan ook, je houden aan een bepaalde lengte bij een video of een bepaalde hoeveelheid foto's bij een artikel/reportage.
Anyways, ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van foto's die ik vandaag heb geschoten tijdens de Grand Prix motorcross in Lierop en ik heb er nogal een paar (1850
). Na de eerste doorloop heb ik er 272 over en dat aantal zal na een tweede doorloop wel flink lager zijn. Maar na die tweede doorloop zijn het er waarschijnlijk nog te veel (ik wil zo rond de 50/75 uit komen) en dan moet ik een paar mooie plaatjes uit de selectie. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat er geen plek voor is. Echt een vreselijke klus omdat je dan bewust je mooie platen 'reject' (bekende term voor de Lightroom-gebruikers), maar het moet nou eenmaal gebeuren.
Wat ik me afvroeg: hoe gaan jullie hiermee om? Hoe 'killen' jullie je 'darlings'?
Anyways, ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van foto's die ik vandaag heb geschoten tijdens de Grand Prix motorcross in Lierop en ik heb er nogal een paar (1850

Wat ik me afvroeg: hoe gaan jullie hiermee om? Hoe 'killen' jullie je 'darlings'?