Toon posts:

Portfoward en upnp conflict? ( Sitecom router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal maar beginnen met uitleggen hoe mijn netwerk is opgezet.
Ik heb een KPN experiabox ( Arcadyan ). En zoals het algemeen bekend is weet KPN niet zo goed waar ze mee bezig zijn. Port forwarden en upnp werkt op dit apparaat niet goed.

Ik heb dus de box in bridge mode gezet en een sitecom router aangeschaft :
http://tweakers.net/pricewatch/322598/sitecom-wlr-4100.html.

Heb dit apparaat aan de KPN box aangesloten en connectie ingesteld als PPPoE. Alles werkt en ik kan goed surfen. Games werken ook lekker en wordt niet meer gekicked tijdens de game.

Dus ExperiaBox -> Sitecom router ->simpele switch -> pc
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OR3k8NN.png

Alhoewel veel games upnp systemen hebben ingebouwd in hun net code zijn sommige applicaties toch afhankelijk van het handmatig port fowarden. Probleem is echter dat upnp niet meer goed werkt nadat ik de portfoward module heb aangezet ( en dit al zonder enige porten ingesteld te hebben. Alleen aanzetten leverd al onzin ). Games for windows live bijvoorbeeld wilt absolute niet verbinden. Nadat ik de portfowarding module had uitgeschakeld loopt alles goed. In dit huis hebben we meerdere computers ( ook waar games op worden gespeeld ) en sommige games/applicaties moeten echt gebruik maken van de portforward module.

Ik vroeg me af of iemand een idee heeft waarom dit gebeurt.

Also : Ik kan geen DNS server toewijzen in mijn IPv4 netwerk opties in windows. Dit gaat vooral fout wanneer ik de portfowarding module aanzet. Komt dit door de PPPoE verbinding? Of is er in het algemeen problemen met upnp en portfoward opties?

Vergeleken met de Arcadyan experia box is de sitecom router awesome. Maar ik heb liever toch echt de portfoward module ook aan staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 21:32 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:58
Ik vind het mooi dat je de port forwarding op de WLR 4100 aan krijgt! Als ik het vinkje plaats bij "Enable Port Forwarding" en dan op Apply druk, is het vinkje weer weg. Het gekke is dat ik wel een paar port forwarding entries heb kunnen maken, maar dat die ook niet zichtbaar zijn in de table.

Heb al voor nieuwe firmware gekeken bij Sitecom, maar daar staat doodleuk "Niet voor door Telfort/Lijbrandt geleverde modellen!" (bron: http://www.sitecom.com/nl...t=1585&t=1&version=V1-001)

Ben benieuwd wat jij onder 'status -> system status' heb staan. Ik heb:

Model: Wi-Fi Router X4 N300
Hardware Version: Rev. A
Serial Number: 133318286
Boot Code Version: 2.1
Runtime Code Version: 2.1

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Kever,

Dit is wat ik heb:

Model : Wi-Fi Router X4 N300
Hardware Version : Rev. A
Boot Code Version : 1.0
Runtime Code Version : 1.0

Lijkt erop dat ik op een ouder software base draai.

Ik heb het uit de media markt gehaald though. Niet van mijn ISP gekregen. KPN snapt niet hoe ze moeten netwerken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net 2.6 geupdate. Er is geen verschil.
Het is jammer dat ik niet in de ipv4 opties mijn eigen DNS kan toewijzen...wat bagger.