Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik heb een vrij vaag printer probleem waarvoor ik al vanalles heb geprobeerd om het op te lossen.

Het gaat om een HP Deskjet D2600 aangesloten op een Packard Bell Easynote LK laptop met Windows 7.

Probleem beschrijving: bij bepaalde jobs stopt de printer halverwege de pagina en doet helemaal niets meer. Ook het annuleren van de job lukt dan niet meer en de spooler lijkt vastgelopen. Ik moet dan eerst de laptop herstarten en de spooler stoppen voor ik de bestanden van de job handmatig uit de spooler directory kan halen en weer kan printen. Dit treedt reproduceerbaar elke keer op bij dezelfde job (zowel met excel als pdf bestanden voorgekomen). Een ander werkblad in dezelfde spreadsheet kan ik dan weer zonder problemen afdrukken.
Deze problemen spelen nog maar sinds kort (dus niet vanaf het begin dat mijn ouders de computer hadden).

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
  • drivers opnieuw geïnstalleerd (en naar updates gezocht), zowel drivers van HP zelf als alleen Windows drivers laten zoeken geprobeerd. Zelfs voor het opnieuw installeren handmatig alle resten die met HP te maken hadden uit het registry verwijderd.
  • printer op een andere computer aangesloten: Windows de drivers laten installeren na het aansluiten en het probleem document print zonder problemen.
  • een van de probleem documenten is een pdf, dus heb ik het met een andere pdf reader geprobeerd; dan print hij ook zonder problemen
  • laptop geboot vanaf Ubuntu USB stick. Dan kan ik zonder iets te installeren alles printen
  • nu ben ik zelfs zover gegaan om Windows te herinstalleren via de recovery partitie. Ook dit bood geen soelaas.
Nu ben ik door mijn ideeën heen en vraag hierbij om hulp. Want ik weet vantevoren niet welke job problemen gaat geven en dan moet ik weer bij mijn ouders langs om een vastloper te verhelpen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Misschien eens proberen met een ander driver type?
Ik weet niet welk type driver je gebruikt maar hier kan verschil in zitten (bedoel dus niet de versie maar het type driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Mijn eerste impuls zegt dat er een character is gebruikt in die bepaalde sheet waarover de software struikelt... het is alleen lastig vast te stellen. Het zou een corrupt lettertype kunnen zijn oid... maar dat gebeurd eigenlijk nooit. Misschien een lettertype wat niet systeem eigen is, exotische wingdings ofzo...

Ik kan er een hele hoop theorieën tegenaan gooien, maar zonder meer details te weten is dat echt gokken... van corrupte lettertypes, gare readers, slechte kabels en usb-poorten, tot aan slecht systeemgeheugen. Het enige wat ik mij nu even kan bedenken om in ieder geval dingen uit te kunnen sluiten is het testen met een andere printer aan het systeem wat de problemen geeft, dan kan je iig vaststellen aan welke kant het probleem ligt.

Wat mij wel eens heeft geholpen met een printer probleem... maak eens een nieuw profiel aan in Windows en probeer het document dan eens te printen...

[ Voor 59% gewijzigd door MicGlou op 09-09-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
Gadgeteer schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:30:
Misschien eens proberen met een ander driver type?
Ik weet niet welk type driver je gebruikt maar hier kan verschil in zitten (bedoel dus niet de versie maar het type driver)
Wat bedoel je precies met een driver type? Ik heb zowel de drivers geprobeerd die windows zelf installeert als je hem inplugt als de driver (incl. bloatware) die je bij HP zelf kunt downloaden.

@MicGlou: corrupte lettertypes, gare readers heb ik uitgesloten met de herinstallatie. Nieuw profiel lijkt me ook zinloos omdat dat met de herinstallatie ook gedaan is.
Slechte kabel en printer zelf denk ik uitgesloten te hebben door te testen met een andere laptop. Andere printer heb ik niet beschikbaar.
Usb-poort had ik ook al aan gedacht en dus heb ik hem al een keer aangesloten op een poort aan de andere zijde van de laptop, maar dat maakte geen verschil.
Geheugen oid zou nog kunnen; misschien ga ik dat straks nog even controleren met memtest.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
memtest heeft niets opgeleverd. Hierbij vraag ik nog een keer om tips.

PV Output