Ik heb een vrij vaag printer probleem waarvoor ik al vanalles heb geprobeerd om het op te lossen.
Het gaat om een HP Deskjet D2600 aangesloten op een Packard Bell Easynote LK laptop met Windows 7.
Probleem beschrijving: bij bepaalde jobs stopt de printer halverwege de pagina en doet helemaal niets meer. Ook het annuleren van de job lukt dan niet meer en de spooler lijkt vastgelopen. Ik moet dan eerst de laptop herstarten en de spooler stoppen voor ik de bestanden van de job handmatig uit de spooler directory kan halen en weer kan printen. Dit treedt reproduceerbaar elke keer op bij dezelfde job (zowel met excel als pdf bestanden voorgekomen). Een ander werkblad in dezelfde spreadsheet kan ik dan weer zonder problemen afdrukken.
Deze problemen spelen nog maar sinds kort (dus niet vanaf het begin dat mijn ouders de computer hadden).
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
Het gaat om een HP Deskjet D2600 aangesloten op een Packard Bell Easynote LK laptop met Windows 7.
Probleem beschrijving: bij bepaalde jobs stopt de printer halverwege de pagina en doet helemaal niets meer. Ook het annuleren van de job lukt dan niet meer en de spooler lijkt vastgelopen. Ik moet dan eerst de laptop herstarten en de spooler stoppen voor ik de bestanden van de job handmatig uit de spooler directory kan halen en weer kan printen. Dit treedt reproduceerbaar elke keer op bij dezelfde job (zowel met excel als pdf bestanden voorgekomen). Een ander werkblad in dezelfde spreadsheet kan ik dan weer zonder problemen afdrukken.
Deze problemen spelen nog maar sinds kort (dus niet vanaf het begin dat mijn ouders de computer hadden).
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- drivers opnieuw geïnstalleerd (en naar updates gezocht), zowel drivers van HP zelf als alleen Windows drivers laten zoeken geprobeerd. Zelfs voor het opnieuw installeren handmatig alle resten die met HP te maken hadden uit het registry verwijderd.
- printer op een andere computer aangesloten: Windows de drivers laten installeren na het aansluiten en het probleem document print zonder problemen.
- een van de probleem documenten is een pdf, dus heb ik het met een andere pdf reader geprobeerd; dan print hij ook zonder problemen
- laptop geboot vanaf Ubuntu USB stick. Dan kan ik zonder iets te installeren alles printen
- nu ben ik zelfs zover gegaan om Windows te herinstalleren via de recovery partitie. Ook dit bood geen soelaas.