EizoSHop ruilen niet mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Beste Tweakers.

Ik heb op 18-05-13 bij EizoShop (onderdeel van Heiligers Computers) een EIZO FlexScan EV2436WFS-BK besteld.

Op 23-05-13 werd ie thuis bezorgd en na hem uitgepakt en aangesloten te hebben zag ik gelijk al dat er iets niet in order was. Rechts onderin zit een gele vlek van zo\n 15 centimeter die uitstraalt.

Ik heb de volgende dag een mailtje gestuurd waarin ik het probleem heb uitgelegen. Ik was toen gevraagd een foto te maken van het probleem zodat ze die konden bekijken en eventueel EIZO er ook nog naar laten te kijken. Helaas pikte de foto camera dit probleem niet op, dus hebben we afgesproken dat ik langs zou komen.

Op 25-05-13 ben ik er samen met me pa heen gereden. Eenmaal aangekomen uitgepakt en aangesloten. De eerste persoon zag er niks aan dus werden er twee andere bij gehaald. Die claimden ook niets te zien, terwijl ik op de Demo Monitoren duidelijk dit probleem niet zag. Toch hielden ze hun poot stijf. We hebben toen afgesproken hem daar te laten zodat er nog een vierde persoon naar kon kijken.

Op 28-05-13 kreeg ik een belletje dat ook de vierde persoon niks zag. Dus ze konden verder niks regelen en is ie naar mij terug gestuurd.

Inmiddels zijn we 3 maanden verder en ik word knetter gek van dit ding. Elke keer valt mijn oog weer op die gelige vlek.

---------------------

Heb ik nu nog opties om toch iets voor elkaar te krijgen of moet ik hem maar zien te verpatsen? Ik zit hier met een monitor van €500,- die niet aan mijn eisen voldoet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Ik zou zeggen check eens of de monitor aan de spec's van de fabrikant voldoet.

Eigenlijk had je de 28-5 al moeten ontbinden onder de wet koop op afstand.

Nu zit je namelijk met het probleem dat jij vind dat er een defect aanwezig is, terwijl de winkel dat niet met je eens is. En zoals jij het uitlegt is er ook geen sprake van een zeer duidelijk defect. Jij ziet een bepaalde waas, maar 3 anderen zien hem niet. Kun je misschien eenn foto posten, dan kan misschien een expert op dit gebied tweakers misschien aangeven of het inderdaad een defect is dat of dat het binnen de specs van het scherm valt.

Wat je verder nog kan doen is contact zoeken met de fabrikant in deze, en daar aangeven dat je vind dat je door hun dealer niet correct geholpen wordt en of zij misschien iets voor je kunnen betekenen. Let er wel op dat fabrikanten lang niet altijd verplicht zijn om je te helpen, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heeft iemand anders ook die vlek geconstateerd bv je vader ? Want het zou ook nog aan iets anders kunnen liggen dan aan de monitor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Me ma zag het wel, me pa niet. Beide dragen we een bril maar ook zonder is het te zien...voor ons dan.

Maar zoals ik al melde, op de Demo Monitoren in de winkel zag ik niets. Ook mijn oude EIZO S2231W had dit probleem niet. Dus het ligt wel degelijk aan de monitor.

[ Voor 45% gewijzigd door TheDeeGee op 08-09-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, je had in de winkel (toen je merkte dat de medewerkers geen probleem constateerde) moeten vragen om de monitor om te ruilen met een (getest) ander exemplaar of de koop ontbinden (tevredenheids-garantie).
Het is te laat nu om nog ergens aanspraak op te maken denk ik, tenzij het euvel erger wordt.

(Of er moet een ander defect optreden binnen de garantie en je zou een vervangend exemplaar krijgen)

Edit: misschien is contact opnemen met de producent nog een optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Hippocampus op 08-09-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet om te zeuren of negatief over te komen naar TS maar gezien 't taalgebruik denk ik persoonlijk dat TS met de verkeerde partij aan het schakelen is.

Neem eens contact op met EIZO Nederland (en dan niet met "me monitor is...." maar in normaal Nederlands) en leg het probleem daar eens voor.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
wimmel_1 schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:23:
Niet om te zeuren of negatief over te komen naar TS maar gezien 't taalgebruik denk ik persoonlijk dat TS met de verkeerde partij aan het schakelen is.

Neem eens contact op met EIZO Nederland (en dan niet met "me monitor is...." maar in normaal Nederlands) en leg het probleem daar eens voor.
Moet dit nu echt op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de indruk door de eerdere berichtgeving dat hij de monitor niet mocht terugsturen omdat de verkoper het defect niet zag. Maar zo werkt dat niet, aangezien je hem zelfs zonder opgaaf van reden moet kunnen terugsturen. Als de winkel dat weigert wordt de termijn verlengd (maar 6 maanden meen ik).

Los daarvan moet je hem volgens mij gewoon kunnen aanbieden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
wimmel_1 schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:23:

TS schakelt juist tot op heden met de juiste partij, daar de verkoper altijd het eerste aanspreek punt is, daar deze echter niet thuis geeft kan contact met Eizo helpen echter is het mogelijk dat Eizo ook niet thuis geeft daar TS geen overeenkomt heeft met Eizo. Op dit moment lijkt dit echter wel de beste optie daar de winkel geen defect ziet.
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:47:
Ik kreeg de indruk door de eerdere berichtgeving dat hij de monitor niet mocht terugsturen omdat de verkoper het defect niet zag. Maar zo werkt dat niet, aangezien je hem zelfs zonder opgaaf van reden moet kunnen terugsturen. Als de winkel dat weigert wordt de termijn verlengd (maar 6 maanden meen ik).

Los daarvan moet je hem volgens mij gewoon kunnen aanbieden voor reparatie.
Als ik de OP goed lees heeft TS de monitor langs gebracht bij winkelier voor reparatie waar deze door 4 personen is nagekeken en geen defect is geconstateerd, waarna deze is teruggestuurd naar TS. Wanneer er geen defect geconstateerd is kan er natuurlijk ook niet gerepareerd worden. Daarnaast is nergens in de OP op te maken dat TS zich op enig moment heeft aanspraak heeft gemaakt op de WKOA regeling. Iets wat TS het beste natuurlijk wel had kunnen doen, maar volgens de door TS bekend gemaakte informatie niet gedaan is. Voor zover ik weet is de termijn bij het niet voldoen van de informatie plicht ipv 14 dagen 3 maanden, welke echter helaas ook al verstreken zijn als ik de genoemde data bekijk.

Daarnaast lijkt het probleem lastig te zien daar van de 7 mensen waar TS melding van maakt 2 het probleem zien (TS en zijn moeder) en vier personen het probleem niet waarnemen (TS zijn vader en de 4 personeelsleden). Mogelijk kan TS het defect door een onafhankelijke expert laten vaststellen waarna hij als nog een garantie procedure kan starten bij de verkoper als contact met Eizo ook geen oplossing brengt.

[ Voor 51% gewijzigd door Dennism op 08-09-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Artje schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:44:
[...]

Moet dit nu echt op deze manier?
Dit hoeft niet op deze manier (zou niet eens zo moeten/mogen) maar gezien de response die TS krijgt van de verkopende partij lijkt 't me makkelijker om eens contact op te nemen met de importeur (en dan niet met "straat taal").

Type monitor waar 't om gaat is gewoon een courant type én moet gewoon volledig naar wens kunnen functioneren binnen de specificaties (en die liggen bij EIZO hoog).

Een verkopende partij die vraagt om een foto van een scherm te nemen om een eventueel defect aan het panel te kunnen beoordelen mag niet eens .....

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 08-09-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:12
Backlight bleeding ? Of een permantente vlek, ook bij fel licht zichtbaat?
Vreemd dat jij het wel ziet, mAr hun niet, of het niet willen zien.

Je had 'm beter binnen de zichttermijn kunnen retourneren. Aangezien de winkel je niet verder wilt helpen, indd bij de fabrikant navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Ik heb inmiddels persoonlijk contact gehad met een medewerker van EIZO zelf en kan mijn monitor aanmelden bij hun service centrum. Ook kan ik vermelden dat ik een vervangend exemplaar wil.

Ik ga alles even goed samen vatten en kijken hoe ver ik kom.

Tot zo ver iedereen bedankt voor de hulp en tips.

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:48
Misschien een gek idee, maar wat je zou kunnen proberen is: een foto maken van de monitor en vervolgens in photoshop (achtig) met filters proberen om het toch zichtbaar te maken (negatief/ contrast etc) . Als jij het kunt zien is de kans vrij groot dat een digitale camera het op pikt.
Als dit lukt kun je eventueel dit eventueel bij het bedrijf realtime reproduceren met een foto die ter plaatse wordt gemaakt van jouw monitor en een monitor ter plaatse waar jij het probleem niet ziet. (photoshop eventueel op een laptop meenemen). Als het probleem ter plaatse ter reproduceren is met een filter is het geen kwestie meer of het er wel of niet is, maar of je het wel of niet ziet.

Je kunt het proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb mijn monitor naar EIZO kunnen sturen en die hebben de paneel vervangen.

Het probleem is nu verholpen :)

Wat een service van EIZO! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Svarog schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:49:
Heb mijn monitor naar EIZO kunnen sturen en die hebben de paneel vervangen.

Het probleem is nu verholpen :)

Wat een service van EIZO! :)
:)

Dan kan dat andere topic van je óók dicht, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Weet niet meer welke dat was.

Over de CX240 zeker? En ja, dan wel :)
Pagina: 1