Windows 8: Ontdoen van M$ Diensten?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 19:45
Beste Tweakers,

Ik heb misschien een rare vraag maar ik hoop hier toch wat duidelijk over te krijgen.

Op het moment ik met een dilemma: de enige reden waarom ik Windows gebruik, is de mogelijkheid tot het draaien van x86/x64 applicaties. Persoonlijk wil ik niet gebruik maken van het Microsoft ecosysteem en alle diensten die ze te bieden hebben, daar heb ik Google voor.

Nu was Windows 7 nog puur een besturingssysteem zonder alle Microsoft rotzooi. Bij Windows 8 krijg je echter dat hele Microsoft ecosysteem erbij en daar wil ik van af.

Wat ik van Windows 8 verlang is het uitvoeren van krachtige x86/x64 applicaties, het moderne strakke design en de touch ondersteuning. Dit is vergelijkbaar met AOSP zonder Google apps gebruiken omdat je de interface prettif vind en de apps van het OS wilt kunnen draaien. Hetzelfde verlang ik van Windows.

Mijn vraag is: Welke stappen moet ik ondernemen om een 'kale' versie van Windows 8 te krijgen?

Ik wil nergens Bing zien, ik gebruik geen Outlook of Skype en ik heb geen behoefte aan Xbox zooi.
Eigenlijk zoek ik een combinatie van Chrome OS met de nieuwe Chrome Apps en de traditionele krachtige wereld van de x86/x64 applicaties...

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:18
Ik snap je probleem niet echt. Je haalt gewoon alle tiles van je desktop af die je niet wilt. Googled hoe je de standaard Search van Bing af krijgt. Je signed niet in met een Microsoft account, maar gewoon username en password. Het is nu eenmaal allemaal onderdeel van de Windows 8 ervaring. Dus helemaal uitbannen kun je het nooit.

Je hoeft de Windows store niet te gebruiken, je hoeft xbox Music niet te gebruiken.. je kunt gewoon x64/x86 apps installeren en een andere musicplayer is ook gewoon mogelijk. Je moet gewoon even 5 minuten wat icoontjes weggooien.

[ Voor 10% gewijzigd door LeVortex op 08-09-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor wat? Voor het feit dat wij nu moeten gaan oplossen wat je zelf ook kan? Of voor het feit dat wij nu moeten gaan achterhalen wat voor acties je zelf al hebt ondernomen hoe je achter de oplossing kan komen.

Confused! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 16:02

thof

FP ProMod
Een hele boel apps kun je volgensmij gewoon deïnstalleren, maar of je helemaal van het Microsoft ecosysteem af kan komen vraag ik mij af. Het zit aardig diep in het OS verwerkt tegenwoordig. Denk bijvoorbeeld ook de (Toast) notificaties, waarvoor je machine contstant verbinding houdt met een Microsoft Notificatie Server. Of aan de Microsoft Updates. Helemaal los van Microsoft zul je dan ook niet komen....

De Apps zijn ook maar applicaties, kun je die niet gewoon verwijderen? De enige app die ik zo snel zie die niet te verwijderen is, is de Store-app. Wellicht volstaat het unpinnen van het Start Screen?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Zaken zoals M$ stellen we niet op prijs. Noem het beestje gewoon bij zijn naam.

Je TS zit vol met dat soort trolls en daarom ga ik hem sluiten. Lees voor je een nieuw topic opent graag het volgende even door: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.