Toon posts:

Nas met camera beveiliging mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben totaal onbekend met NAS daarom vraag ik jullie hulp.

Wat ik graag wil :
-3 WIFI buitencamera's

-een nas waarop ik beelden van de buitencamera's op kan slaan en vervolgens deze beelden via laptop of smartphone kan bekijken (zowel live als terugkijken)

-de nas zal voornamelijk gebruikt worden voor opslag van foto's en films. om deze vervolgens op verschillende smart TV's in huis te kunnen bekijken

- Ik wil de nas vanaf mijn werk kunnen bereiken

-een nieuwe supersnelle router

Alles in mijn huis is bedraad met utp cat 5e

Ik ben echt een leek op dit gebied en er is zo ontzettend veel keus. zouden jullie mij kunnen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 14:41 ]

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 19:39
Waar je vooral ook aan moet denken is hoeveel je op wilt slaan, hoe belangrijk redunantie is (icm camera's).
Zoek eens in de pricewatch eens op "Syonlogy Diskstation", hiervan weet ik in ieder geval dat er software op zit om camera's op te nemen (met 3 camera's heb je wel een extra licentie nodig). Ook hebben deze een scala aan apps om camera's en bestanden van buitenaf te bekijken.

Ook zijn er nog andere merken waaronder QNAP, maar hier heb ik zelf niet mee gewerkt. Waarschijnlijk kan iemand dat beter aanvullen.

Wat betreft een snelle router ligt er net aan wat je eisen zijn. Heb je een snelle WAN to LAN nodig of alleen gigabit LAN?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Verwijderd

Topicstarter
ik hoef maar 24 tot 48 uur op te nemen.

hoe zit dat met zo'n licentie betaal je dat eenmalig of ieder jaar opnieuw ? ik wil zowel supersnel wan als Lan. ik heb nu standaard ziggo spul

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01 03:29

RobTweaks

Captain Hindsight

Ook zijn er nog andere merken waaronder QNAP, maar hier heb ik zelf niet mee gewerkt. Waarschijnlijk kan iemand dat beter aanvullen.
Aanvulling:
Qnap heeft ongeveer dezelfde ondersteuning (als ik de specs mag geloven) voor camera's. Ik heb hier zelf een Qnap NAS staan en kan bevestigen dat de mogelijkheid bestaat. Echter, ik weet niet of dit, minder goed, net zo goed of beter werkt dan dezelfde functionaliteit op een Synology NAS.

[ Voor 20% gewijzigd door RobTweaks op 08-09-2013 15:04 . Reden: Quote invoegen ]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb op kantoor en thuis een Synology DS212+ staan met diverse camera's. Met inderdaad een extra licentie voor de extra camera's (1 gaat gratis per apparaat). Synology heeft degelijke Apps die ook regelmatig worden geupdate voor zowel live-view als terugkijken. De webapplicatie werkt ook erg goed.

Aanrader.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 15:45

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Synology heeft er aardige mogelijkheden voor idd. Niet alle netwerk camera's zijn gesupport overigens en je zal 2 camera licenties bij moeten kopen.

http://www.synology.com/d...g=enu#SurveillanceStation

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22
Wat heb je zelf al bekeken? Zoals gezegd bieden meerdere nas fabrikanten mogelijkheden aan om de nas ook als nvr te gebruiken. Welke camera's heb je op het oog en welke nas overweeg je?

Een beetje zelfinzet is wel gewenst. HELP IK WIL DIT EN DAT valt daar niet onder. We verwachten dat je zelf wel wat initieel voorwerk doet, en relevante informatie post.

Wat voor kwaliteit verwacht je, welke camera's heb je of overweeg je enz? En wat voor performance? Als je 3x 1080p @ 25FPS wilt wegschrijven zal dat de snelheid van je NAS niet ten goede komen. Zoektijden van de disks spelen dan snel mee waardoor de daadwerkelijke doorvoer als nas vrij snel achterblijft.

In die gevallen kun je beter een dedicated nvr nemen. Maar als je bv 640x480 @ 5FPS doet is dat een compleet ander verhaal. Samengevat: meer info.

En verder valt een NAS niet onder NT. Het is wel een netwerkdevice, maar de echte nas-functies zijn opslag. Daarom move ik 'm naar OT, daar zitten de storageguru's
Pagina: 1