Weer een Macbook pro 15'' mid 2012 of toch retina..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 10:24
Begin dit jaar heb ik uit de states een Macbook pro 15'' mid 2012 non retina gehaald.
Macbook liep vanaf de eerste week steeds vaker vast met soms een beschadigde bootpartitie als gevolg.
Na van alles geprobeert te hebben (schone installatie etc.) bleek het een hardware probleem te zijn.
Van uit friesland vervolgens naar Amsterdam gereden, kon volgens de medewerker daar het logicboard, hdd of sata kabel zijn. Vanwege logistiek is ie toen naar een servicecentrum gestuurd. Bij terugkomst bleek het probleem nog steeds aanwezig te zijn. Is nog een keer bij Icentre geweest maar die konden het probleem ook niet oplossen.

Vorige week vrijdag met Applecare gebeld, eerst wouden ze €39 hebben voor ze maar over het probleem wilden praten. Na alles uitgelegd te hebben en een caseid te hebben gegeven, kreeg ik een apple senior medewerker aan de lijn. Die heeft me aangeboden om hem te vervangen, dit heb ik aangenomen. Nu krijg ik een mail dat ik een computer voor €2091 ex btw (€2530 incl) uit mag zoeken. Nu blijkt dat door de prijsverlaging van de retina deze ook binnen budget valt. Ik zit zelf aan de retina te denken vooral vanwege het betere scherm. Zijn de problemen die de retina had grotendeels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:56

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik ken enkele mensen met een retina Macbook, allen volledig zonder problemen, nooit gehad ook.
Het is waarschijnlijk gewoon pech hebben als je een probleem hebt, dus tja, die kan jij ook krijgen.
Maar dat kan ook met een gewone Macbook of andere laptop..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ter mijn info, je had wel Applecare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
frankwopereis schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:30:
Ik ken enkele mensen met een retina Macbook, allen volledig zonder problemen, nooit gehad ook.
Het is waarschijnlijk gewoon pech hebben als je een probleem hebt, dus tja, die kan jij ook krijgen.
Maar dat kan ook met een gewone Macbook of andere laptop..
Bedankt voor je reactie, ik had ergens gelezen dat er problemen waren met de schermen en dat je beter op de Haswell update kunt wachten. Maar aangezien de oude volgende week wordt opgehaald is dat niet echt een optie.
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:46:
Gewoon ter mijn info, je had wel Applecare?
Als je bedoelt of ik Applecare heb aangeschaft dan nee, viel wel onder de gratis 90 dagen applecare telefonische dekking omdat het probleem zich toen al voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjendj schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik had ergens gelezen dat er problemen waren met de schermen en dat je beter op de Haswell update kunt wachten. Maar aangezien de oude volgende week wordt opgehaald is dat niet echt een optie.

[...]

Als je bedoelt of ik Applecare heb aangeschaft dan nee, viel wel onder de gratis 90 dagen applecare telefonische dekking omdat het probleem zich toen al voordeed.
Haswell wordt over 2 dagen hoogstwaarschijnlijk aangekondigd toch?
Ah, netjes. Hoe hebben ze dat gedaan m.b.t. dollars/euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:27

Terrestraeon

END OF LINE

Het nieuwe OS (Mavericks) wordt uitgebracht midden/eind oktober. De kans dat de nieuwe Macbooks dinsdag met de nieuwe iPhone uitgebracht zullen worden lijkt me daarom klein. Een grote gezamenlijke release van de gehele Mac line-up samen met OSX10.9 midden/eind oktober is realistischer.

Ik neem aan dat je nog tot dan kunt wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:18:
[...]

Haswell wordt over 2 dagen hoogstwaarschijnlijk aangekondigd toch?
Ah, netjes. Hoe hebben ze dat gedaan m.b.t. dollars/euro's?
Hij heeft volgensmij de huidige prijs in de NL apple store gehanteerd. Hij vroeg wel of ik weer een US toetsenbord wou aangezien dat evt extra levertijd zou kunnen opleveren. Verder heeft ie het niet gehad over het feit dat ie uit de states komt.
Chris5488 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:43:
Het nieuwe OS (Mavericks) wordt uitgebracht midden/eind oktober. De kans dat de nieuwe Macbooks dinsdag met de nieuwe iPhone uitgebracht zullen worden lijkt me daarom klein. Een grote gezamenlijke release van de gehele Mac line-up samen met OSX10.9 midden/eind oktober is realistischer.

Ik neem aan dat je nog tot dan kunt wachten?
Ik kan in principe wel een maand wachten.
Maar zou Apple daarmee akkoord gaan, ze hebben me aangeboden om de macbook om te wisselen voor een andere? Telefonische is me vervolgens uitgelegd dat ik elke apple computer mag kiezen voor €2091 ex.btw eventuele meerprijs moet ik zelf betalen.

Denk jij dat er een groot verschil qua snelheid of specs zal zijn tussen de huidige retina en het nieuwe model?

[ Voor 22% gewijzigd door arjendj op 08-09-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Retina macbook is besteld, kon via de onderwijsstore een te gek aanbod krijgen.
Huidige
Macbook 2,6ghz
non retina mid 2012
8gb werkgeheugen
750gb hdd
std scherm

Nieuwe
Retina macbook 2,7ghz early 2013
16gb werkgeheugen
512gb ssd
retina scherm

Meerprijs was officieel €15 maar omdat dat maar een klein bedrag is hoef ik niks bij te betalen :D
Pagina: 1