Laat ik beginnen met te vermelden dat mijn hardware kennis behoorlijk achterloopt.
Momenteel gebruik ik een 7 jaar oude HTPC in de huiskamer voor de volgende doeleinden:
- Muziek luisteren
- TV kijken en opnemen (dual tuner)
- Films kijken.
Nu is het systeem aan de oude kant. De kast valt bijna uit elkaar en is nogal lawaaiig. Daarnaast draait windows XP niet stabiel meer, duurt het opstarten erg lang en heb ik sinds kort eindelijk een TV waar ik ook digitaal op kan kijken en in HD beeld. Oftewel, het moment om over te stappen op iets nieuws!
Mijn wensen:
- Muziek luisteren (wederom pc aansluiten op mijn versterker)
- Films e.d. afspelen op TV in HD kwaliteit
- TV kijken EN opnemen tegelijk!
- Wellicht nog de mogelijkheid van het spelen van een game (bijv. Fifa)
- Stille kast.
- Draait op windows ivm kennis andere systemen!
Budget:
- Laten we zeggen tot maximaal 800,- exclusief randapparatuur.
Reeds in mijn bezit:
- NAS alwaar al mijn muziek e.d. op staat.
Vragen:
- Hoe kan ik het beste digitaal TV kijken + opnemen tegelijkertijd? Ik heb hier wel wat over gelezen (ook op het forum) maar ben benieuwd naar jullie eventuele oplossingen
- Wat bevelen jullie mij aan qua moederbord, processor e.d. ?
Alvast bedankt voor jullie input!
Momenteel gebruik ik een 7 jaar oude HTPC in de huiskamer voor de volgende doeleinden:
- Muziek luisteren
- TV kijken en opnemen (dual tuner)
- Films kijken.
Nu is het systeem aan de oude kant. De kast valt bijna uit elkaar en is nogal lawaaiig. Daarnaast draait windows XP niet stabiel meer, duurt het opstarten erg lang en heb ik sinds kort eindelijk een TV waar ik ook digitaal op kan kijken en in HD beeld. Oftewel, het moment om over te stappen op iets nieuws!
Mijn wensen:
- Muziek luisteren (wederom pc aansluiten op mijn versterker)
- Films e.d. afspelen op TV in HD kwaliteit
- TV kijken EN opnemen tegelijk!
- Wellicht nog de mogelijkheid van het spelen van een game (bijv. Fifa)
- Stille kast.
- Draait op windows ivm kennis andere systemen!
Budget:
- Laten we zeggen tot maximaal 800,- exclusief randapparatuur.
Reeds in mijn bezit:
- NAS alwaar al mijn muziek e.d. op staat.
Vragen:
- Hoe kan ik het beste digitaal TV kijken + opnemen tegelijkertijd? Ik heb hier wel wat over gelezen (ook op het forum) maar ben benieuwd naar jullie eventuele oplossingen
- Wat bevelen jullie mij aan qua moederbord, processor e.d. ?
Alvast bedankt voor jullie input!