Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook + stylus

Pagina: 1
Acties:

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben op zoek naar een mooie ultrabook en ik heb 1 specifieke wens. Ik wil er namelijk op kunnen schrijven met een stylus voor mijn studie.

Nu heb ik altijd gedacht dat dit zeer onpraktisch was en dat zo'n stylus niet nauwkeurig genoeg zou kunnen schrijven. Maar deze week heb ik iemand met de Lenovo X230t en een stylus zien schrijven en dat zag er zeer netjes uit! Nu is die specifieke laptop niet zo makkelijk verkrijgbaar in Nederland en zit hij ook in de $1200+ range, terwijl mijn prijsrange onder de 1100 euro ligt.

Dus mijn vraag aan jullie is: Is er een soortgelijke laptop met een goedwerkende stylus beschikbaar op de Nederlandse markt?

Je hebt wel universele stylusen met zo'n bolle kop, maar die werken niet nauwkeurig genoeg. En die Wacom-achtige pennen werken weer niet op alle touchscreens. Ik heb echter nog geen laptops gezien op de Nederlandse markt die zo'n Wacom stylus implementeren.

Het lijkt me ideaal om mijn notities op deze manier te maken en het verbaast me dat dit niet bij elke tablet wordt meegeleverd.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Met vriendelijke groet,

Vincent

Verwijderd

Yup:

http://tweakers.net/product/325002/microsoft-surface-pro/
Met wacom (of N-trig? ) digitalizer
pricewatch: Sony Vaio Duo 13 (SVD1321L2E) Zwart
Idem actieve digitalizer.

Meer zijn er volgens mij niet. Wacht eventueel op de haswell surface pro (dat gaat nog wel even duren, vrees ik).

• vinnieminnie
Thanks, dat zijn goede aanbevelingen.
Ik heb niet zoveel haast om een nieuwe laptop te kopen, dus misschien wacht ik wel op de volgende surface pro. Ik ben tot nu toe nog niet zo enthousiast over de surface, maar de pen-support lijkt wel zeer goed te zijn.
De sony duo kan ik helaas niet betalen, maar het is wel een prachtig apparaat.

Wat echt ideaal zou zijn imo, is een Asus Transformer book met active digitizer. Maar de Surface Pro zit daar niet ver vanaf.

Wat voor mij ook een belangrijke factor is, is de batterijduur. Ik wil hem namelijk gebruiken om aantekeningen mee te maken, wat betekent dat hij minimaal 8 uur moet kunnen doen op de batterij. De Surface Pro komt helaas niet in de buurt van die tijd.

Ik denk dat ik nog een flink tijdje ga wachten, totdat de ultrabook/tablet/touchscreen markt een beetje tot rust komt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
De VAIO Duo 11" past precies in je budget pricewatch: Sony Vaio Duo 11 (SVD1121P2EB)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• vinnieminnie
Potverdorie, je hebt helemaal gelijk. Hij heeft wel "slechts" een i3 processor. Hij moet de komende 5 jaar wel worden gebruikt om Mathematica, Latex en Photoshop te kunnen draaien. Ik denk dat ik dan met een surface pro beter uit ben.

Ik ben benieuwd naar de surface pro 2. Hopelijk weten ze hem te raffineren, naast dat ze er een Haswell instoppen.

Edit: Ik zie nu dat ze ook een i5 versie hebben voor dezelfde prijs. Vreemd dat hij in de webshops voor <1100 euro te koop is, terwijl Sony ze zelf nog voor >1400 verkoopt in hun eigen shop. Dat is wel een flink prijsverschil.

Ik ga binnenkort maar eens de winkels in om te bekijken hoe zo'n apparaat (surface pro, sony vaio duo) in de praktijk voelt.

Edit 2:

Nu ik de Sony Vaio Duo 11 review heb gelezen merk ik op dat ook hier een mooi idee is gepakt, maar dat het nog niet helemaal goed is uitgevoerd. Het is voor mij echt noodzakelijk dat de accuduur langer dan 4 uur is, maar dat kunnen zowel de Duo 11 als de surface pro niet halen. Ik zal moeten wachten tot er een degelijke Haswell computer wordt uitgebracht inclusief active digitizer. Maar het is wel leuk om me in de tussentijd een beetje te oriënteren.

[ Voor 57% gewijzigd door vinnieminnie op 08-09-2013 15:28 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Waarom wacht je niet op de sony tab11, lijkt alles goed gedaan te hebben (gewicht en formaat) wat microsoft met de surface niet goed gedaan had... had dacht ik ook een digitizer
..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• vinnieminnie
Ik heb nog niet eerder gehoord van de Sony Tab 11 en ik kan er ook niks over vinden op google. Zou je me een link kunnen sturen naar wat ik van die tablet kan verwachten?

Edit: Ik neem aan dat je de Sony vaio tap 11 bedoelt die op de IFA is aangekondigd? Die ziet er inderdaad zeer interessant uit, bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door vinnieminnie op 08-09-2013 22:03 ]

Verwijderd

Daarom vermeldde ik ook dat je beter kunt wachten op de haswell variant. Die heeft ongetwijfeld een veel betere accuduur. De accuduur van de surface pro valt best tegen (voor een tablet). Voor een ultrabook was het destijds niet zo slecht.

Ik geloof er overigens niet veel van dat de vaio duo een accuduur van 4 uur heeft. Weet je zeker dat je een review van de haswell variant hebt gezien, en niet een van de ivy bridge versie?

• vinnieminnie
Hmm, ik heb inderdaad de ivy bridge versie bekeken. Maar voor zover ik kan vinden heeft Sony enkel een Vaio Duo 13 met Haswell uitgebracht en die valt helaas buiten mijn budget.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:29
nieuws: Microsoft houdt op 23 september Surface-evenement

Je kunt beter even wachten als je een Surface overweegt. Geruchten gaan over een Haswell processor en tot 8GB ram. Onder de €1100 zal hij zeker wel verkrijgbaar zijn, gezien de prijsstellingen van de huidige Surface bij lancering.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Toevallig vandaag een review online gekomen van de Tap 11 :D
reviews: Sony Vaio Tap 11: concurrent voor Microsofts Surface Pro

• vinnieminnie
Hoewel de tap 11 in de buurt komt van mijn wensen, haalt hij het net niet. Bijvoorbeeld de accuduur, maar ook de n-trig digitizer is niet optimaal. Hopelijk doet de Surface Pro 2 het beter (met een extra accu in het toetsenbord gebouwd) en anders wordt het moeilijk.
Pagina: 1