Toon posts:

Advies gezocht omtrent verlopers voor stroomtoevoer grafisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort trots eigenaar van een MSI GTX 760 grafische kaart, echter heb ik me helaas verkeken op de stroom toevoer die de kaart nodig heeft. Mijn voeding zou het prima trekken, maar ik heb de kabeltjes niet om de kaart met de voeding te verbinden. De MSI GTX 760 heeft toevoer van zowel een 6 pin als een 8 pin PCI-e nodig, waarvan ik alleen in de 6 pin kan voorzien omdat de 8 pin reeds in gebruik is door het een of ander op het moederbord.

Ik heb een hoop open stroombronnen voorhanden die met een verloper/omzetter de kaart kunnen voorzien, maar ik heb hierin twee vragen:

1. Maakt het iets uit waar de stroom vandaan komt? Ik heb een open 4 pin PCI-e (mannelijk), 4-pin Molex (mannelijk en vrouwelijk) en SATA (mannelijk). Heeft één van deze bronnen de voorkeur, of is het om het even?

2. Is er een webshop in Nederland of omgeving die aanbod heeft in deze dingen? Ik heb me suf gegoogled, maar het enige wat ik heb kunnen vinden is een webshop die een vrouwelijke SATA naar mannelijke 6-pin PCI-E omzet (hier). Daar zou ik in principe mee geholpen zijn (ik heb een female 6-pin PCI-E/male 8-pin PCI-E omzetter bij de kaart gekregen), maar ik vraag me dus af of SATA wel een adequate bron is voor een kaart die graag wat vermogen trekt.

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vraag me eigenlijk af waarvoor die 8pins pcie voor gebruikt wordt.

Molex wordt vaak gebruikt om vanaf te snoepen, maar is niet heel geweldig.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Bij dat soort dingen kan je beter een medetweaker lief aankijken, de prijzen zijn nogal gestoord en meestal komen er nog verzendkosten bij die het al helemaal gek maken. Maakt verder niet zo uit op welke je het aansluit.

Buiten dat, hoeveel open kabeltjes heb je nog? Afaik kan er 60W op een molex pin dus 1 gaat het niet trekken.

Wil toch wel weten welke PSU je hebt, een missende 6 pinner kan vaak nog wel, maar een 8 pinner duidt toch vaak op te weinig wattage ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 08-09-2013 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:42:
Bij dat soort dingen kan je beter een medetweaker lief aankijken, de prijzen zijn nogal gestoord en meestal komen er nog verzendkosten bij die het al helemaal gek maken. Maakt verder niet zo uit op welke je het aansluit.
Haha ik zou niet weten waar ik moet beginnen! Ik heb wel wat mensen in mijn vriendenkring die ik kan vragen, dat is in ieder geval een goed begin.
Thomg schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:42:
Buiten dat, hoeveel open kabeltjes heb je nog? Afaik kan er 60W op een molex pin dus 1 gaat het niet trekken.
De open molex heeft 4 pinnen, dat geeft dus 240W vermogen? Daarnaast is er dus ook nog een open 4 pin PCI-E en een SATA die ik als eventuele bronnen kan gebruiken, als ik een omzetter daarvoor vind.
Thomg schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:42:Wil toch wel weten welke PSU je hebt, een missende 6 pinner kan vaak nog wel, maar een 8 pinner duidt toch vaak op te weinig wattage ;(
Een Corsair met 620W. Er komt een 8-pin PCI-E uit, maar die heeft mijn moederbord al in gebruik.