Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programmeer laptop (studie)

Pagina: 1
Acties:

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:59
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn MSI CR650 laptop (E-350). Het ding is eigenlijk veel te traag voor wat ik er mee doe. De resolutie (1366 x 768) is ook vrij laag voor code kloppen.

Programma's die ik er op zal draaien zijn IDEs als Eclipse en Visual Studio in combinatie met een browser en af en toe een videotje bekijken. Over het algemeen gebruik ik een desktop met 24" scherm, hij zal dus niet gebruikt worden als main pc en ook niet voor gaming, video bewerking etc.

Een mat 16.5" 1080p scherm heeft mijn voorkeur maar ik sta open voor suggesties. Qua accuduur minimaal 3 a 4 uur. Gewicht maakt niet zo veel uit.

Qua HDD/SSD, ik heb nog een 256GB Crucial M4 die ik er in zou kunnen stoppen.

Budget zit tussen de 600 en 800 maar er is nog wel wat speelruimte. Tweedehands is eventueel ook nog een optie.

Ik zat zelf te kijken naar een Inspiron 15R Special Edition (€ 679,01 met korting)

Suggesties en ideeën zijn welkom :)

• TweakersNiels
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-10 21:46
Hoi rescla,

Als de videokaart niet uit maakt is dit misschien iets: [url]http://http://www.saturn.nl/mcs/product/HP-Pavilion-15-011ED,95952,391638,876868.html?langId=-11#Product+specificaties[/url] (€649)
Betere processor, maar de videokaart en resolutie zijn helaas wel weer wat minder dan van de inspiron.

Off-topic: Ik zit er zelf ook aan te denken om een ICT studie te gaan doen, maar ik kon nergens duidelijk vinden of een laptop noodzakelijk is voor de studie of dat het alleen "handig" is om er zelf een mee te hebben. :?
Zou je mij misschien uit kunnen leggen?

[ Voor 30% gewijzigd door TweakersNiels op 08-09-2013 16:51 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Je hebt eigenlijk twee opties:

Dell Inspiron 15R SE met FullHD Mat scherm, i5 3230M 6GB en 750GB HDD voor +- €570,-.
Of Dell Inspiron 15R SE met FullHD Mat scherm, i7 3632QM 8GB, 1TB HDD, 32GB mSata SSD, Blu-ray speler voor €720,- :)

De bedragen komen tot stand door gebruik te maken van VIP (www.dell.nl/VIP) en de €50,- kortingscode.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Bayleef
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:00
Niel6s schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:36:
Off-topic: Ik zit er zelf ook aan te denken om een ICT studie te gaan doen, maar ik kon nergens duidelijk vinden of een laptop noodzakelijk is voor de studie of dat het alleen "handig" is om er zelf een mee te hebben.
Zou je mij misschien uit kunnen leggen?
Het hangt uiteraard van de studie zelf af, maar ik ben zelf net aan de studie Informatica op het HBO begonnen. Hier is een laptop een vereiste, en een laptop waar je redelijk wat op kan is zeker handig. Ook is het fijn om een Windows laptop te hebben, want dan ben je 100% zeker dat alle software die je moet kunnen runnen ook daadwerkelijk compatible is met je OS. Voor sommige vakken is het ook handig als je programma's zoals Photoshop kan draaien, maar als je thuis een PC hebt waar je dat ook op kan zou dat geen probleem moeten zijn.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 15:45
ik draai zelf ook eclipse en heb thuis een iMac staan voor de zaak gebruik ik een dell XPS 14z, met daar aan een 24 inch monitor gekoppeld. Het is een I7 16gig en 256Gig SSD.
Ik ben er er echt super tevreden over, Ik kan als ik ergens zonder scherm zit ook nog werken.

Ik weet niet of je ervaring hebt met kleinere laptops, ik ben er echt fan van :D. Een vriend van mij heeft een macbook air gekocht echt super, batterij duur van zo'n apparaat is echt top. Daarnaast ook ssd.

Als ik jou was zou ik zeker even kijken naar een kleinere laptop. Ik heb er zelf namelijk een hekel aan om met zo'n bakbeest rond te lopen.

• rescla
@Niel6s Op zich is een betere processor leuk, maar de resolutie van het scherm is mij toch wat belangrijker.

@Quad Daar was ik al bang voor :P Ik zal eens rondvragen op mijn werk over VIP, 10% korting is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Die i7 met HDD en SSD is trouwens wel erg interessant, is er ook de mogelijkheid om bij de 'standaard' versie er een extra SSD in te stoppen?

@inbedrijf Ik heb zelf geen ervaring met kleinere laptops. Aan de ene kant zou het kleine formaat natuurlijk mooi zijn voor in de trein, aan de andere kant mis je een stuk scherm wat bij het programmeren natuurlijk erg handig is.

Over laptop tijdens ICT studie, het hangt natuurlijk van je studie af. Mijn ervaring als 3e jaars is dat het een vereiste is, ook al is het vaak niet verplicht. Goede werkplekken zijn lang niet altijd beschikbaar en als je colleges hebt zit heb je anders geen pc tot je beschikking. Dus ja, vrij noodzakelijk. Als je het zeker wilt weten kan je natuurlijk altijd rondvragen bij mensen die de specifieke opleiding volgen.

Qua PC/Mac, beide kan. Bij de opleiding die ik volg maken we vrij veel gebruik van .NET talen als C# en ASP waarbij Windows dus een vereiste is. Op macs kan je die remote of in een VM draaien, niet ideaal maar zeker wel werkbaar. In mijn klas zitten er een aantal mensen die macbooks gebruiken en daar hoor ik ze niet over klagen. Netbooks zijn daarentegen niet aan te raden. Maar, iets is zeker beter dan niets.

Verwijderd

rescla schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:56:
@Quad Daar was ik al bang voor :P Ik zal eens rondvragen op mijn werk over VIP, 10% korting is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Die i7 met HDD en SSD is trouwens wel erg interessant, is er ook de mogelijkheid om bij de 'standaard' versie er een extra SSD in te stoppen?
Je kan de DVD drive vervangen door een SSD. Anders niet.
Over laptop tijdens ICT studie, het hangt natuurlijk van je studie af. Mijn ervaring als 3e jaars is dat het een vereiste is, ook al is het vaak niet verplicht. Goede werkplekken zijn lang niet altijd beschikbaar en als je colleges hebt zit heb je anders geen pc tot je beschikking. Dus ja, vrij noodzakelijk. Als je het zeker wilt weten kan je natuurlijk altijd rondvragen bij mensen die de specifieke opleiding volgen.
Laat de inspiron dan zitten, neem een 2e-hands zakelijke notebook. De inspiron 15R SE is een uitstekende keus omdat een 1080p scherm nu eenmaal een must is, maar als je geen eisen heb qua grafische kaarten is er op de 2e-hands markt meer te vinden. De laptop uit mijn signature was goedkoper dan de inspiron 15R SE met kortingsbonnen, maar veel beter (bouwkwaliteit, koeling, accuduur).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Daarbij, de E6520 ziet er qua uitstraling er beter uit dan menig budget laptop. Heb ze vaak genoeg in handen gehad, wel even zoeken naar de juiste configuratie maar dan heb je ook wat.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• rescla
@Darkstone Goed punt. Ik zag dat er een E6520 op V&A stond, i5 en intergrated graphics (ga ik vanuit) maar wel een 1080p scherm voor €475. Mocht ik toch iets meer CPU willen hebben is er altijd nog de mogelijkheid tot een upgrade, extra ram en een SSD gaan er sowieso in maar die heb ik al liggen.

2e hands zakelijk lijkt mij in ieder geval wel waar ik naar op zoek ben. Genoeg stof om weer over na te denken in ieder geval, dank :)
Pagina: 1