Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538742

Topicstarter
Hallo,

Ik sta op het punt een tweedehands samsung galaxy s3 van iemand over te nemen. Alleen viel net mijn oog op de garantie, in de advertentie stond dat het toestel was aangeschaft in 10-2012 en dat da garantie liep tot 31-12-2014. Dit leek mij ten eerste al vrij vreemd. In ieder geval heb ik gevraagd of ik een foto van de bon kon zien en de verkoper heeft tegen mij gezegd dat hij deze niet meer had maar dat hij wel kon aantonen hoe lang er nog garantie op zat. Ik heb vervolgens gevraagd hoe ik garantie kon krijgen als ik helemaal geen bon had en toen zei hij dit : 'Via de indicatie die onder de batterij sta het imei nr komt overeen met de garantie van samsung heb ik een code van en zo kan je bij elk service punt van samsung te recht'. Ik heb zelf hier totaal geen verstand van dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit klopt en het wel betrouwbaar is. De verkoper is zelf 8.5 jaar actief op marktplaats dus dit leek me vrij betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 20:17
'Via de indicatie die onder de batterij sta het imei nr komt overeen met de garantie van samsung heb ik een code van en zo kan je bij elk service punt van samsung te recht'.
Als dit citaat letterlijk is overgenomen uit zijn bericht zou ik sowieso afhaken.. Tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het letterlijk gekopieerd, zou u uit kunnen leggen waarom het niet betrouwbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 20:17
Anoniem: 538742 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:34:
Ik heb het letterlijk gekopieerd, zou u uit kunnen leggen waarom het niet betrouwbaar is?
Ik zeg niet dat de informatie niet klopt, dat weet ik niet. Alleen de manier waarop deze verkoper de informatie presenteert (ongeveer evenveel spelfouten als woorden) vind ik niet echt betrouwbaar overkomen. Wat betreft garantie zonder bon adhv IMEI zijn er ongetwijfeld andere Tweakers die precies weten hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sh1fty schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:41:
[...]

Wat betreft garantie zonder bon adhv IMEI zijn er ongetwijfeld andere Tweakers die precies weten hoe dat werkt.
Wat bedoeld u hier precies mee te zeggen? Heeft u nog verdere tips of ik het wel zou doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
Ik detecteer Google Translate... Is dit wel een legaal verkregen toestel, of wordt jij enorm opgelicht door een iemand in Afrika?

Wat genoemd wordt is echter niet onmogelijk.
http://www.samsung.com/us/support/service/tracking

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 07-09-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 23:55
Volgens mij klopt het wel dat je zonder bon bij Samsung terecht kunt voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeroen3 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:52:
Ik detecteer Google Translate... Is dit wel een legaal verkregen toestel, of wordt jij enorm opgelicht door een iemand in Afrika?

Wat genoemd wordt is echter niet onmogelijk.
http://www.samsung.com/us/support/service/tracking
Nee, ik zou heb morgen ophalen maar ik dacht voor de zekerheid toch maar even rondvragen want dit had ik over het hoofd gezien, de verkoper is 8.5 jaar actief op marktplaats er staat ook in de advertentie alleen ophalen en NIET verzenden, dit zijn zijn andere advertentie's http://www.marktplaats.nl/verkopers/65363.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
Het kan altijd een mail vanaf een smartphone zijn geweest natuurlijk. Daar worden veel mensen ook analfabetisch van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:35
Zobiezo kan je dit makkelijk controleren.

De 4e en 5e nummer/letters van de extra code die bij het imei nummer staat geeft de garantie aan.

Indien je een foto van de sticker hier plaatst kan ik je zo zeggen tot wanneer je garantie hebt.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

De Galaxy S4 die hij aanbiedt is fake, de statusbalk icoontjes van het bereik en batterijpercentage komen overeen met die van MTK clones, ik zou oppassen...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Met deze hoeveelheid spelfouten en inderdaad die SGS4 zou ik het niet doen. Daarbij, allemaal vage aanbiedingen op MP... het risico niet waard.

Edit: je kan ook zien dat die SGS4 een kloon is omdat de bezels echt veel te groot zijn. Dat is niet zo bij de echte.

[ Voor 29% gewijzigd door 461943 op 08-09-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445490

die s4 is idd dikke fake die s3 lijkt me in orde maar ach joh neem het risico niet er worden er hier ook genoeg aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:35
Samsung S4

GT-I9500
1 OP 1 Cln
16GB
andriod 4.2.9
Doosje
Lader
Oordopjes
Kleur Zwart

Hij geeft hier duidelijk aan dat het een 1 op 1 cloon is.. echter niet in volle overtuiging..

tevens kan je direct zien aan de achterkant dat deze zo fake is als de pest, inclusief de bezels zie je nog voordat het toestel aan gaat..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:57
Andriod 4.2.9 :(
En modelnummer i9500; dat is toch een S2/3?!
Het is niet eens een 1 op 1 cloon. Bezels zijn aanzienlijker dikker.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 08-09-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:34
Op marktplaats worden er erg veel fake S4's verkocht. Meesten stinken erin en bieden gerust een hoop geld voor zo'n ding.
En er zijn mensen die een gekloonde S4 hebben gekocht en weer willen verkopen omdat het toestel niet bevalt. Vaak weten ze niet eens dat ze een fake toestel hebben en denken er nog een 400,- voor te kunnen krijgen.

Sneu dat dit kan en mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:48
Ik zou een S3 op Tweakers kopen. Veel betrouwbaarder. Heb zelf een note gekocht, ook op marktplaats. Die was in orde (helaas kreeg ik problemen met de micro-usb, lag niet aan verkoper). Had geen bon en dan heb je toch een groot probleem. Overal werd een bon gevraagd. Dus gewoon een telefoon kopen MET bon is mijn advies.
Pagina: 1