Toon posts:

Vraag over een pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste post op dit forum, dus ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek in dit forum plaats.

Inmiddels heb ik best wel een verouderde computer, en omdat ik al enkele jaren nauwelijks nog games speel was ik hier tot voor kort zeer tevreden mee. Maar met de release van Rome II Total War ben ik toch van plan om wellicht mijn pc up te graden zodat ik dit kan spelen.

Nu is mijn vraag of dit met onderstaande gegevens van mijn huidige pc nog de moeite waard is, of dat ik beeter een hele nieuwe pc kan kopen.

Mijn PC heeft nu de volgende specs:

- Pentium Dual-Core CPU E5200 @2.50 GHz
- 6,0 GB RAM
- NVIDIA GeForce 9600 GT

Zouden jullie kunnen aangeven welke onderdelen ik moet vervangen (en er van uitgaande dat ik alles moet vervangen), en met wat ik dit het beste kan vervangen. Ik ben zelf absoluut niet handig met computers, en ik ben bang als ik zonder enige voorkennis naar de lokale pc winkel ga ik me dan laat belazeren met te dure spullen.

Alvast bedankt

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:40:
Ik ben zelf absoluut niet handig met computers, en ik ben bang als ik zonder enige voorkennis naar de lokale pc winkel ga ik me dan laat belazeren met te dure spullen.
Het juiste moment om enige kennis op te doen. Hoe kan jij immers nagaan dat je hier niet belazert wordt? ;)

Je bent nu heel summier qua het opnoemen van de specificaties. Om goed advies te kunnen geven moet je dat dus uitbreiden. Essentiële gegevens zijn bijv. het moederbord, de voeding en de behuizing. Zie CAA beleid voor goede richtlijnen.
Geef tevens aan wat je budget is. Het kan er namelijk wel eens op uitlopen dat je veel moet vervangen wil je Rome II kunnen spelen.

Topic stond wel op de verkeerde plek. Bij dezen verplaatst naar Componenten Aankoopadvies.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bolletje schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:44:
[...]

Het juiste moment om enige kennis op te doen. Hoe kan jij immers nagaan dat je hier niet belazert wordt? ;)

Je bent nu heel summier qua het opnoemen van de specificaties. Om goed advies te kunnen geven moet je dat dus uitbreiden. Essentiële gegevens zijn bijv. het moederbord, de voeding en de behuizing. Zie CAA beleid voor goede richtlijnen.
Geef tevens aan wat je budget is. Het kan er namelijk wel eens op uitlopen dat je veel moet vervangen wil je Rome II kunnen spelen.

Topic stond wel op de verkeerde plek. Bij dezen verplaatst naar Componenten Aankoopadvies.
Ik zou mij ook meer vertrouwd voelen als ik HIER een PC zou samenstellen, omdat je input krijgt van meer dan 1 persoon.

Zo is het bij mij ook voorgekomen dat ik aan de verkoper om een HD7850 van Asus vroeg, en hij terugkwam met een Sapphire, no thanks sir...

Anyway, je moet echt al veel gaan vervangen wil je enigsinds balans krijgen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Welkom Daniel! Leuk dat je het forum gevonden hebt.
We kunnen je het beste helpen als je vermeldt wat Bolletje hierboven zegt:
Bolletje schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:44:
Plus wat min of meer een vaste vraag is, wat voor gebruik heb je naast Rome II in gedachten? Mogelijk heb je nog Windows XP draaiende op de huidige pc, en als je componenten mee wilt nemen uit de tijd van XP en de Pentium E5200, dan is het helemaal van belang alle onderdelen te weten.
Voor sommige onderdelen zullen er namelijk misschien geen nieuwe drivers beschikbaar zijn (voor Windows 7 of 8 ) en dan kan het raadzaam zijn die alsnog te vervangen.

Verder is het een gewoonte om zogeheten wenslijsten te gebruiken, de werking daarvan wordt in dit artikel goed beschreven: plan: Tweakers introduceert wenslijsten en inventarissen
Dan kun je meteen vanaf het begin meedoen met het maken van mooie lijsten! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bluepenguin op 07-09-2013 23:56 . Reden: overbodige alinea weggehaald ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)