Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey guys,

Nog even, en de volgende generatie consoles liggen alweer in de winkels! :D
Echter heb ik één dilemma, wat zal ik doen?

Ik heb momenteel een mid- end pc, waarvan sommige componenten waaronder de videokaart nodig aan vervanging toe is. Specificaties van mijn pc: Intel i7 920 @2,67ghz, 16GB DDR3 ram en een Nvidia 280 GTX videokaart. Ik gebruik deze pc voornamelijk voor browsing, emailing, Adobe Photoshop, Call of Duty en Battlefield 3. Mijn pc kan CoD Black Ops II nauwelijks aan op high (25 - 30 fps), laat staan Battlefield 3 op medium in full hd...

Een console lijkt daarom een prima optie, aangezien mijn pc Adobe Photoshop op dit moment nog prima aankan en er verder geen reden (of groot budget) is voor vervanging.

Upgrade ik mijn pc, dan komt de upgradeprijs (exclusief nieuwe monitor) rondom de €800,- euro te liggen. Ik kan er dan weliswaar 3 jaar mee vooruit zonder dat ik concessies moet doen, maar betaalbaar is een ander verhaal... Een console is daarentegen stukken goedkoper, echter heb ik in beide gevallen geen goede tv of monitor om mee te gamen. Daarnaast is de vraag hoelang de console 'futureproof' zal zijn totdat ontwikkelaars tegen de limieten oplopen, daarom is mijn vraag aan jullie wat jullie het verstandigs lijken.

Optie 1: PC verkopen, 27'' monitor kopen en mijn MacBook Pro 15'' Retina als primary pc gebruiken. Xbox One of PS4 aanschaffen en later een nieuwe 40'' - 50'' tv kopen, kosten: €900,- - €1650,- minus het bedrag dat mijn pc oplevert.

Optie 2: PC upgraden, nieuwe monitor kopen, kosten: €1.050,-.

Optie 3: Xbox One of PS4 aanschaffen, volgend jaar een nieuwe monitor (en wellicht tv) aanschaffen, kosten: €500,- - €1200,-.

Het komt erop neer dat ik uiteindelijk water bij de wijn zal doen, maar de vraag is; bij welke wijn? Suggesties zijn welkom, alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke spellen ga je uiteindelijk spelen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het ligt eraan wat je wilt gaan spelen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Tja, Battlefield 4 en Call of Duty Ghost zal ik dit jaar sowieso willen spelen, naast dat ik een potje Fifa soms ook wel leuk vind. Ik ben geen gamer die meer dan 10+ uur per week gaat gamen, maar af en toe een potje van 30 min spreekt mij wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:43
BF, COD en Fifa ga je de komende 7 jaar sowieso zonder problemen kunnen spelen op de X1 en de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:42

beuker19

Killerbeuker is so OP

En kan je pc na 3 jaar nog alle taken waarvoor jij je pc ook nog gaat gebruiken aan of moet je dan als nog upgraden ?
Want als je met 3 jaar jou pc ook nog moet upgraden ben je misschien alles bij elkaar nog duurder uit.
En ik spreek uit ervaring FPS met een controller is moeilijk aan te leren als je TB+muis gewend bent.
Dus ga er maar vanuit dat je flink moet oefenen en heel vaak geraped word :(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
beuker19 schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:03:
En kan je pc na 3 jaar nog alle taken waarvoor jij je pc ook nog gaat gebruiken aan of moet je dan als nog upgraden ?
Want als je met 3 jaar jou pc ook nog moet upgraden ben je misschien alles bij elkaar nog duurder uit.
En ik spreek uit ervaring FPS met een controller is moeilijk aan te leren als je TB+muis gewend bent.
Ik heb in het verleden een Xbox 360 en PlayStation 3 gehad, deze bevielen in het begin zeer goed totdat, je raad het al, full hd in de mode kwam en beide consoles deze resolutie nog maar net aankunnen (lees: met vele consessies, geen anti- aliasing, slechte texture's, 30 fps en ga zo maar door...). Aangezien ik toen het budget had voor een goeie gaming pc, heb ik toentertijd besloten om een high- end pc te kopen voor het geld dat beide consoles opbrachten + daarbij een eigen bedrag. Natuurlijk, uiteindelijk kom ik duurder uit. Denk alleen al aan het feit dat games voor beide consoles ruwweg €20,- tot €40,- euro per stuk duurder zijn dan voor de pc, en dan nog niet te vergeten dat je voor PS+ en Xbox Live nog geld per maand moet betalen ook...

Moeilijke beslissing dus... had ik nu genoeg geld gehad wist ik het wel. Dikke Nvidia Titan in mijn pc en klaar is Kees. :+

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 08-09-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
gooi er voor het geld van een xbox1 een nieuwe videokaart in +goede cpu koeler. Overklok je 920 een beetje en je kunt bf4 op high 1080p met goede framerates spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Over 2 jaar loopt de One + PS4 tegen zijn limiet aan. Dan moet je er minimaal nog 3 jaar mee spelen voordat de volgende generatie uitkomt. Voor Fifa is dat niet erg, en bij Call of Duty heb ik me er ook nooit aangestoord (mede vanwege steeds dezelfde engine denk ik) Bij Battlefield 3 heb ik me er wel aan gestoord. Omdat de game er op de pc een factor zoveel beter uitziet. Battlefield 4 zul je wel mooi kunnen spelen maar battlefield 5 / 6 zal achterop raken ten opzichte van de pc versie tegen die tijd.

Het is dus een kwestie van afweging maken of die graphics je storen. Je geeft ook aan dat je geen geschikte tv hebt om de nieuwe generaties op aan te sluiten. Wil je daarmee aangeven dat je nog een dikke beeldbuis hebt, of toch al een 32 inch full hd'tje? Als het dat laatste is dan kan je in ieder geval op scherp beeld rekenen.

Ik zou voor de nieuwe generatie consoles gaan, Photoshop en die zaken werken prima op je macbook retina. Al hou je 3 jaar de console, heb je in de tussentijd ook tijd gehad om te sparen voor een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
beuker19 schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:03:
Tja, afgezien van de discussie of je het wel of niet cheaten vindt (ga ik ook niet verder op in), komt Splitfish waarschijnlijk gewoon weer met een muiscontroller voor de nieuwe consoles op de markt. Je kan dus ook op de next gens gewoon lekker met je muis spelen straks. Ik kan je vertellen dat het fantastisch werkt als je PC gewend bent, net als ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chrosser schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:29:
Over 2 jaar loopt de One + PS4 tegen zijn limiet aan.
WUT?

Hahaha, je denkt echt dat makers na twee jaar al het maximum uit een console hebben weten te persen? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:55

Standeman

Prutser 1e klasse

eL_Jay schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:09:
gooi er voor het geld van een xbox1 een nieuwe videokaart in +goede cpu koeler. Overklok je 920 een beetje en je kunt bf4 op high 1080p met goede framerates spelen.
Met^^

Ik begrijp niet helemaal waarom een PC upgrade zo duur moet zijn. Wat wil je upgraden voor die 800 / 1050 euro?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een i7 920 is zo slecht nog niet, wat vooral de boel ophoudt is de GTX280. Gooi er een GTX760/HD7970/GTX770 in en je kan weer gamen.

HD7970 of 4gb GTX770 hebben trouwens wel de voorkeur, wat ik voorspelde is namelijk uitgekomen: BF4 heeft weer heel veel VRAM nodig, waardoor 2gb te weinig kan zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Mijn PC:

CPU: Intel i7 920 (4 cores) @2,67ghz
GPU: Nvidia 280 GTX (768 mb DDR3 vram :P )
Ram: 16GB DDR3 1600mhz Corsair ram
Voeding: Corsair 750 Watt
Moederbord: MSI Pro-e 58x (3x PCI 2.0 aansluiting... :/ )
SSD: 128GB Crucial m4
HDD: 2x 1TB Western Digital

Oftewel: met mijn pc is niets mis mee, behalve dat de videokaart geupgraded moet worden kan mjn moederbord + cpu ook een aardige upgrade kan gebruiken... Dus ja, videokaart ong. €300,-, cpu ong. €250,-, moederbord ong. €170, dus uiteindelijk samen ongeveer: €720,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat is er mis met je cpu en mobo? Zoals ik al zei, het is misschien niet het snelste setje ooit, maar het moet nog prima meekunnen gaan.

PCI-E 3.0 is marketing en momenteel niet nodig. 2.0 x16 is voor elke videokaart nog snel genoeg.

Dus, met 300 euro aan videokaart [HD7970] kun je er wel weer even tegenaan.

De bedragen die je noemt voor mobo en cpu zijn ook echte high-end bedragen. Een FX8320 van 140 met een mobo van 80 euro is net zo goed in games als een i7 van 300 op een mobo van 200.

Dus, als je echt een ander mobo, cpu en videokaart wilt, kun je voor 550 klaar zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@BtM909

Dat denk ik inderdaad ja, er zitten geen rare powercell processors meer in, Het is gewoon computer hardware. Daar is sneller het maximum mee bereikt denk ik, Miss dat het esram nog wat gewenning vraagt bij de xbox one maar dan heb je het ook ver gehad. Laat het anders 3 jaar zijn, lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is offtopic, maar ik bedoel te zeggen dat ze op dit moment ook nog steeds betere performance en graphics uit de PS3 halen en die is geen 3 jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Uncharted 2 + 3 zien er hetzelfde uit, The last of us ziet er goed uit maar niet beter dan Uncharted 2 of 3, gt5 ziet er goed uit, gt6 zal er min of meer hetzelfde uitzien. Er zit allang geen verbetering meer zoals verschillen tussen de eerste 3 jaar. Optimalisatie zal er altijd wel zijn. Maar dan zullen in vergelijking de pc games er toch sneller mooier uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zie anders wel degelijk verschil tussen Uncharted 2 en 3. Ook TLOU vind ik er beter uitzien dan Uncharted 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:09
Idd gewoon de gpu upgraden, cpu desnoods een beetje overclocken, maar waarschijnlijk is dit niet eens nodig, de nieuwe consoles hebben een vrij matige cpu.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Naast gaming doe ik ook veel met Adobe Photoshop, ik weet daarom niet of een i5 of AMD processor daar goed genoeg voor is... ik ben daarom eerder geneigd om meteen het beste (een Intel i7 4770 t.w.v. €285,-) aan te schaffen, maar ja; eerst centjes hebben voordat ik dat überhaupt kan. :P

Ik ben iig blij om te weten dat PCI 2.0 ondersteund wordt door PCI 3.0 videokaarten, dat betekend dat ik volgende maand een Nvidia 760 GTX (of 770 GTX :D) kan aanschaffen en later een CPU + mobo, wat natuurlijk weer inhoud dat ik volgende maand BF4 op ultra kan gaan spelen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
een nieuwe i5 is ook in photoshop sneller dan je oude i7, bovendien is "het beste" de 4930K op socket 2011. Nog weer een stuk duurder uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Tuurlijk, maar het aller beste is natuurlijk ook het aller duurste... wat ik helaas niet kan betalen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
iApp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:01:
Tuurlijk, maar het aller beste is natuurlijk ook het aller duurste... wat ik helaas niet kan betalen. ;-)
Om het kort te zeggen : Als je alleen maar gamed , koop een console
Maar je doet ook photoshop , misschien meer geheugen in je pc doen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
meh, alleen gpu upgraden is veel goedkoper dan een console kopen.

Pagina: 1