Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VBA] Automation conditional formatting formule foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit een Access VBA project genereer ik een excelsheet (xSht) waarvan sommige cellen een voorwaardelijke opmaak moeten hebben, afhankelijk van de waarde in dezelfde cel op worksheet ‘beoordeling’. Uitvoering van deze code leidt iedere keer tot een foutmelding (“ongeldig argument of procedure”) bij de waarde “formula1” (regel 5). Als ik cfExpression extra dubbele aanhalingstekens meegeef, geeft de code geen foutmelding, maar in de excelsheet ziet hij dan de voorwaardelijk opmaak als een string ipv een formule (wat je ook zou verwachten). Wat doe ik fout? Er zijn op internet genoeg voorbeelden te vinden, maar deze code werkt allemaal binnen Excel zelf (zou niet uit moeten maken) en is nooit afhankelijk van een andere sheet… handmatig typen in Excel levert het gewenste resultaat op (qua effect) ;)

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
With xSht.Cells(y, x)

cfExpression = "=Beoordeling!" & .Address & "<0"
      .Interior.Pattern = xlNone 
      .FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:=cfExpression
      FormatConditions(.FormatConditions.Count).SetFirstPriority

With .FormatConditions(1).Interior
            .PatternColorIndex = xlAutomatic
           .Color = 65535
           .TintAndShade = 0
      End With

.FormatConditions(1).StopIfTrue = False

End With

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik weet niet zo bar veel van VBA, maar wellicht heb je er wat aan;
Ik zie niet zo goed hoe je een cell nu iets meegeeft, daarnaast dacht ik dat er ook een verschil zit tussen value en formula e.d. Waarom pak je niet de 'active' cell en gooi je gewoon daar je opmaak in? Iets van
code:
1
ActiveCell.FormulaR1C1 = "*hier je formule"

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de opmaak moet wijzigen op basis van de invoer (voorwaardelijke opmaak). Ik geef de cell geen waarde mee, maar wil de eigenschappen van de conditional formatting aanpassen.