Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Huawei: Goede telefoons? Chinese afluisterchips?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde pasgeleden dat er in de toestellen van Huawei een chips of iets dergelijks zit van de Chinese overheid waarmee ze je compleet kunnen afluisteren. In hoeverre is dit waarheid??

En hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de Huawei? Zijn dit gewoon GOEDE midrange telefoons (vanwege de lage prijs) en met welke toestellen zou je bijv de y300, G510 en G615 kunnen vergelijken?

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 16:07
Bron? Lijkt mij een verhaal van een fantast. :9
nieuws: 'De FBI kan microfoons van laptops en Android-telefoons afluisteren'
Je vriend zou ik geen betrouwbare bron vinden :)

Ikzelf heb ook een Chinese telefoon. Prima kwaliteit en hij was nog goedkoper dan een Huawei.
Een vriend van me heeft een P6 en hij komt van een iPhone. Hij is er zeer tevreden over.
Zegt genoeg denk ik :) .

[ Voor 121% gewijzigd door CedricD op 07-09-2013 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een goeie vriend die er heel wat verstand van heeft en die hier nogal veel mee doet (telefoons enzo). en die had dat op meerdere plekken gelezen en gehoord.

Verwijderd

Vraag: wat is de meerwaarde voor de Chinese overheid als jij met een Huawei rond gaat lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee! ik hoorde zoiets dat daar chips in schijnen te zitten met van die afluistertroep. ik vraag alleen maar in hoeverre het waar is..?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 20:41 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 21:59

OmeJoyo

This is me

Deze goede vriend heeft er, met alle respect niet zo veel verstand van. Bijna alle info is wel op de één of andere manier af te tappen maar... Je zult ongetwijfeld de afgelopen dagen de berichten wel hebben gelezen over wat de NSA allemaal zoal aftapt. Als jij met je telefoon belt/internet/wat dan ook, dan is meestal op wat voor manier dan ook af te tappen. Soms makkelijk, soms wat moeilijker, maar dat kan ook met je iPhone, Galaxy of wat voor andere telefoon dan ook.

Ofwel de chinese overheid gaat echt niet investeren in een chip om dit te doen, bij dan toevallig iedereen die zo'n toestel heeft.

Overigens weet ik wel welke artikelen hij heeft gelezen. Er is namelijk niet zo lang geleden een discussie geweest over de veiligheid van apparatuur van Huawei, het ging hier alleen niet over de telefoons zelf. Het ging hier over de zendmasten,routers enz. want meer dan de helft van al die apparatuur in Nederland is van Huawei.

nieuws: Huawei richt zich niet meer op VS na spionage-aantijgingen

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Best handig als de Chinees meeluistert, misschien komt het eten dan eerder op tafel :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:30
Dat word inderdaad beweerd ja. Zal me niets verbazen als dat door een Amerikaans bedrijf werd gedaan.
Maar concrete bewijzen ziin nooit aangeleverd.
Wat wel bekend is is dat Huawei flinke overheidssteun krijgt.
Maar dat krijgen veel meer chinese bedrijven; de overheid pompt flink geld in de economie.
Daardoor kun je bijvoorbeeld bij Dealextreme alles met zonder verzendkosten laten overkomen vanuit china.

Overigens lijkt een Huawei goedkoop als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Samsung, maar er zijn goedkopere, chinese telefoons te koop met meer 'bang-for-buck'.
Zo heb ik zelf een iOcean X7.
1gb RAM, quadcore stock android 4.2, en een 5 inch full-hd scherm. Voor 160 euro een hele mooie telefoon!
Voor die prijs en specificaties kunnen ze er toch geen extra spionage-chip meer in doen? :+
PinokkioTV schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:57:
Best handig als de Chinees meeluistert, misschien komt het eten dan eerder op tafel :+
Hoef je niet eens meer te bellen naar de chinees ;)
Mij nog nooit gebeurd overigens, al heb ik wel een chinese telefoon :o

[ Voor 33% gewijzigd door dutchgio op 07-09-2013 21:38 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Volgens mij zijn deze fabeltjes toen door Cisco in de wereld geroepen omdat ze bang waren voor de concurrentie van Huawei. Ze maken meer dan alleen telefoontjes, tegenwoordig zie je ze steeds vaker als backbone leverancier van grote netwerken.

Ze leveren ook GSM cellen, dus waarom zouden ze moeilijk doen om jou telefoon af te luisteren als ze dan net zo goed een hele mast kunnen afluisteren.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Goede telefoons: Dat zeker! Het prijs/kwaliteits ratio wat je bij een Huawei toestel krijgt is naar mijn mening vreselijk hoog! Bouwkwaliteit ben ik ook zeer over te spreken, voor zulke tamelijk lage prijzen vind ik dit toch een hele prestatie!

Chinese "afluisterchips": Don't really think so... het is daarintegen niet ondenkbaar, maar het lijkt mij zeer sterk. Wat WEL het geval is is dat natuurlijk de Amerikaanse overheid (en misschien nog wel meer!) jou inkomende en uitgaande lijnen onder de loep houden, dat doen ze bij iedereen, zonder toestemming e.d. maar de overheid zelf kan er praktisch genoeg niks tegen doen en wil dat tegelijkertijd ook niet.(maar ze doen het wel ;) )

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gewoon alleen maar versleuteld communiceren per mobiele telefoon, met de mensen die je belt OTPs uitwisselen (gewoon fysiek) en die vervolgen gebruiken.

Het is lastig te weten welke producten backdoors of andere zaken bevatten. Ik ben bijvoorbeeld een beetje naar kleurenlaserprinters aan het kijken momenteel, maar welke printer al-dan-niet identificeerbare puntjes toevoegt aan de prints zou ik niet echt weten, Oki wellicht niet, maar hoe zeker weet ik dat?

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bedenk ook dat constant afluisteren best wat stroom zou verbruiken, wat je wel zou merken aan de batterijduur.
Ook lijkt het me niet waarschijnlijk dat de chinese overheid ook in de netwerkapparatuur van je provider afluistermogelijkheden heeft, waardoor men beperkt zou zijn tot het gebruik van data om de gesprekken te versturen naar de overheid.
Dit zou je dan weer kunnen zien aan je dataverbruik, en andere mensen zouden met behulp van firewalls al gecontroleerd kunnen hebben of er verdachte verbindingen gemaakt worden.

Het lijkt me dus niet al te waarschijnlijk dat het gebeurd.

Zelfs als het gebeurd is natuurlijk de vraag waarom jij voor de chinese overheid interessant zou zijn, en of het dus iets is om je veel van aan te trekken. (Zeker als je communicatie grotendeels in het nederlands gaat)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Adion schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:52:
[knip]

(Zeker als je communicatie grotendeels in het nederlands gaat)
Nee, want ze hebben geen tolk 8)7

Ik ben het overigens wel met je eens. Maar het laatste argument is gewoon zwak :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een smartfone, of het nou een apple of android is, is een complete computer, Er zijn echt heel veel manieren om daar afluistersoftware in te installeren. Net als een moderne desktop, er vie vel manieren achterdeurtjes ingebouwd kunnen worden.

Maar tenzij jij op een post zit waar veilige telefoons gebruikt moeten worden moet je je er maar niet te ongerust over maken. Anders zit je vast aan 2 blikjes met een draad ertussen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

YellowCube

Wait...what?

begintmeta schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:45:
Gewoon alleen maar versleuteld communiceren per mobiele telefoon, met de mensen die je belt OTPs uitwisselen (gewoon fysiek) en die vervolgen gebruiken.
precies.
Dat doe ik al jaren met m'n vrienden.
En de nieuwe vrienden die ik krijg heb ik gewoon uitgelegd dat ze me versleuteld moeten bellen met de OPT die ik ze gegeven heb.
Kind kan de was doen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit topic is gesloten i.v.m. dat de discussie niet "mobile" waardig is. Het staat je vrij om een discussie te starten over de aanwezigheid c.q. mogelijkheid tot afluisteren via een telefoon, maar niet binnen de hoofdgroep mobile op het forum.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.