Verkoop 2dehands product afgezegd. Goed gehandeld of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:00
Via Marktplaats krijg ik het volgende aanbod.

Beste Xyphoid,
Voor 300 euro wil ik ze van je overnemen.
Gr,
Henk

Een net bod, maar iets te laag.

Beste Henk,
De set die ik aanbied is op dit moment nieuw 780 Euro.
Dus ik ga nu niet lager dan 400 Euro.
Met vriendelijke groeten,

En hij doet een tegenbod.

Dag Xyphoid,
Ik ben een serieus bieder en wil reeel houden. Ik denk dat 350 euro
eerlijk bod is. Ik doe 50 euro bij en jij 50 euro af en dan wil ik
morgenavond komen halen. En laten we het eerlijk zijn. Niet iedereen
is opzoek naar padfone maar ik heb het echt nodig.
Kijk maar als je het goed vind dan verneem ik het graag van je.
Gr,
Henk

Ik vind het bod iets te laag, maar ga er toch op in.

Hallo Henk,
350 Euro is goed.
Ik ben helaas pas zaterdag thuis.
Zou je zaterdagavond langs kunnen komen?
Groet,

Henk gaat er mee akkoord.

Ok is goed. zaterdag wil ik ze ophalen. Zou ik je adres mogen dan??
Gr,
Henk

Dan bedenk ik me dat het beter is om in de middag bij de bank af te spreken, zodat ik het geld direct kan storten. Het is namelijk geen klein bedrag. En dan kan ik zaterdagavond andere dingen plannen.

Hallo Henk,
Zou je misschien zaterdag om 13:00 kunnen? Dan kunnen we het geld op
het kantoor van ING overschrijven/storten.
Groet,

Daar is Henk niet van gediend, want ik krijg het volgende (boze?) mailtje.

Kom je wel eens in de buurt van Arnhem, utrecht, Amersfoort? Wil je niet dat ik cash betaal dan??

Vanaf dit moment wil ik het eigenlijk al afkappen, maar ik stuur toch een uitleg terug.

Ik kom daar niet in de buurt. Ik woon in Den Haag.
Je kan cash betalen, maar als je mij bij de bank betaald, dan kan ik het gelijk op mijn rekening storten.
Groet,

En toch wil hij in de avond komen. Terwijl ik al aangegeven had, dat ik pas zaterdag kan.

Zou het vanavond kunnen?? Rond 19:00 ben ik dan bij jou.

Dus weer even aangeven.

Vanavond ben ik helaas niet thuis.

Waarop hij weer in de avond wil afspreken.

Xyphoid,
Morgenochtend heb ik een belangrijke afspraak dus denk dat ik 13:00 niet red. Aangezien ik ook lange reisafstand heb. We kunnen wel voor morgenavond rond 18:00 wel een afspraak maken of voor zondag wat plannen. Zeg maar wanneer jou het schikt, ok?
Gr,
Henk

Dan maar uitleggen, waarom ik in de middag wil afspreken. Vanaf nu vertrouw ik het niet meer.
Heb wel aangeboden om het te versturen, maar had er niet aan gedacht dat ik het ook per rembours kan versturen. Wilde eigenlijk dat hij eerst betaalde voordat ik het opstuurde.

Hallo Henk,
Om 18:00 is het ING kantoor gesloten.
Als je niet voor 15:00 kan, dan moeten we volgende week zaterdag afspreken.
Ik kan het ook naar je opsturen als je 350 Euro op mijn rekening stort. Dan hoef je niet helemaal naar Den Haag te komen.
Groet,

Henk heeft nog steeds niet toegestemd om bij de bank af te spreken en wil weer mijn adres en telefoonnummer. Nu heb ik besloten om het af te kappen.

Kerel, ik heb je adres en je telefoonnummer niet dus kan ik ook niet vertrekken. Ik wacht totdat ik je adres en je nummer heb ontvangen anders ga ik ook niet vertrekken. Hoe snel ik je adres ontvang hoe eerder ik daar ben. Je kan het ook wel opsturen maar onder rembours.

Later op de dag las ik het vorige mailtje. Ik wilde niet zeggen dat ik hem niet vertrouwde, dus stuurde ik het volgende mailtje.

Hallo,
Ik had vandaag nog andere zaken te regelen, dus lees mijn mailtjes nu pas.
Ik krijg net een hoger bod aangeboden van iemand die wel het geld bij de bank kan storten, dus ik ga met hem de koop afronden.
Groet,

Waarna ik het volgende vriendelijke mailtje terug kreeg.

Doe je best idioot!!!

Misschien had ik het eerder af moeten kappen, maar pas na een aantal rare replies vond ik het verdacht worden. Ook omdat hij niet instemde om bij de bank af te spreken. Ook het emailadres en de naam die daarbij hoorde, paste niet echt bij een persoon die Henk heet.

Dat ik een hoger bod had gekregen was niet waar, maar wilde niet zeggen dat ik hem niet vertrouwde.

Ik heb al heel wat verkocht en gekocht via Marktplaats en ik heb altijd afspraken over betalen, ophalen en bezorgen via de mail kunnen maken.
Dit is voor het eerst dat het niet lukte om via de mail een afspraak te maken.
Ik probeer altijd op het laatst pas mijn adresgegevens te geven en dat is altijd goed gegaan.

Ik vind dat ik in dit geval juist heb gehandeld.

Mijn vraag is:
Wat vinden jullie?
Heb ik goed gehandeld of had hij alle reden om boos op mij te zijn?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Aangezien je akkoord bent gegaan zou hij je volgens mij gewoon kunnen dwingen tot levering. Maaruh, IANAL. Met je achtergrond info vind ik het wel duidelijk, maar vanuit Henk gezien had ik ook niet heel enthousiast gereageerd denk ik. Goed gehandeld is denk ik een kwestie van perspectief in deze. Ik neig naar Henk z'n mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja, waarom vertrouw je hem niet? Ik lees hier dat jij eigenlijk degene bent die eerst de afspraak wilde verzetten. Vervolgens kan hij niet op de nieuwe tijden en probeert hij met alternatieven te komen, maar toch houd jij vast aan de middaguren om het meteen op de bank te zetten. Daarna vraagt die jouw adres weer om tóch wel langs te komen zoals eerst de afspraak was, en dan besluit jij het toch af te kappen.
Hoe ik dit opvat is dat jij eigenlijk een beetje de dwarsligger bent. Maar goed: gewoon laten gaan en over een tijdje nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 13:59
Ik zou ook net als Henk gereageerd hebben. het is best veel geld ja dat klopt. maar als je altijd zo paranoïde bent kan je beter niks kopen of verkopen. neem volgende keer een vriend mee ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:31
Waarom wilde je perse bij de bank afspreken? Was het zo'n probleem om 2 dagen later geld te storten op je rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 15:43
Je had hier simpelweg nooit aan moeten beginnen, vanaf het begin leek je al twijfels te hebben over ''Henk'' of dit nou terecht- of onterecht is niet zo van belang, maar kap dit de volgende keer gewoon gelijk af en wacht op een koper die jou beter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:35:
Maarja, waarom vertrouw je hem niet? Ik lees hier dat jij eigenlijk degene bent die eerst de afspraak wilde verzetten. Vervolgens kan hij niet op de nieuwe tijden en probeert hij met alternatieven te komen, maar toch houd jij vast aan de middaguren om het meteen op de bank te zetten. Daarna vraagt die jouw adres weer om tóch wel langs te komen zoals eerst de afspraak was, en dan besluit jij het toch af te kappen.
Hoe ik dit opvat is dat jij eigenlijk een beetje de dwarsligger bent. Maar goed: gewoon laten gaan en over een tijdje nog een keer proberen.
Ik vertrouwde hem niet toen hij niet bij de bank wilde afspreken.
Ik had al gezegd dat ik pas zaterdag weer thuis was, maar hij bleef maar avonden voorstellen voordat ik thuis zou zijn. Ik snap dat het soms niet uitkomt als een afspraak verzet wordt, maar dat heb ik al zo vaak gehad via Marktplaats. En nooit problemen mee gehad om een afspraak even te verzetten. Had laatst ook iemand die later thuis zou zijn. Dan ga ik wat later van huis.
Gupster schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:40:
Ik zou ook net als Henk gereageerd hebben. het is best veel geld ja dat klopt. maar als je altijd zo paranoïde bent kan je beter niks kopen of verkopen. neem volgende keer een vriend mee ofzo.
Robbie T schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:47:
Waarom wilde je perse bij de bank afspreken? Was het zo'n probleem om 2 dagen later geld te storten op je rekening?
Ik ben niet paranoïde. Heb zat dingen verkocht op mijn eigen adres. Ook op het postkantoor cash geld op mijn rekening laten storten door de koper (meestal met grote bedragen). Dit keer even vergeten, vandaar het veranderen van de afspraak.
L490 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:48:
Je had hier simpelweg nooit aan moeten beginnen, vanaf het begin leek je al twijfels te hebben over ''Henk'' of dit nou terecht- of onterecht is niet zo van belang, maar kap dit de volgende keer gewoon gelijk af en wacht op een koper die jou beter ligt.
Voor het eerst dat ik dit meemaak, dus wilde het even aankijken. Had niet verwacht dat ie boos zou worden als ik voorstelde om bij de bank af te spreken...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Iemand die redeneert met zo een kromme redenering als 'En laten we het eerlijk zijn. Niet iedereen
is opzoek naar padfone maar ik heb het echt nodig.', maar toch met een zeer laag startbod komt, neem ik eigenlijk al bij voorbaat niet serieus. Maar dat knap staaltje overreding terzijde, is er vanaf dat moment nog helemaal geen reden om niet met de verkoop door te gaan.

Het gaat naar mijn mening mis wanneer de onfatsoenlijke communicatie vanaf 'Henk' zijn kant begint. Vanaf de geheel normaal gestelde vraag of het ook bij de bank kon worden afgehandeld, wordt er niet eens geantwoord, maar wordt er een tegenvraag gesteld. Hoe je het ook wendt of keert; zo'n bericht getuigt van een houding die nergens voor nodig is. Ik vind het ronduit asociaal. Na zo een bericht als reactie zou ik niet eens meer de moeite doen om met zo'n koper in zee te gaan.

Hij negeert daarna ook eens het eerdere bericht door te vragen of het zaterdag kan, nadat er gewoon is aangegeven dat Xyphoid niet thuis is. Puur een teken van ongeduld, niet lezen en aandringen. Heel fijn dat-ie liever bij Xyphoid langs wil komen, maar dat had hij beter op een respectvolle manier kunnen doen.

Dat Xyphoid wat wantrouwend is, is in dit geval in mijn ogen geheel gerechtvaardigd. Een fatsoenlijke koper kan toch ook gewoon zijn in alle netheid zijn voorkeur uitgeven? Er wordt nota bene door Xyphoid nog compleet formeel geantwoord, dus aan de goede wil van de verkopende kant ontbreekt er totaal niks. Maar als het 'Henk' niet eens lukt om formeel te blijven communiceren, hoeft er wat mij betreft ook niks meer verwacht te worden.

Ik vind het jammer om te lezen dat de overige reageerders ook zo zouden reageren en 'Henk' zijn reactie begrijpen. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door CaptainPanda op 07-09-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28

skoozie

SCSI

Ik neig naar Henk zijn verhaal. als ik iets voor 350 euro zou kopen en de andere partij wil niet bij hem thuis afspreken, waar kan ik dan aankloppen als het probleem verborgen defecten vertoont? maar af wil spreken bij een station/bank dan zou ik het al niet meer vertrouwen, ook als je geen telefoon nummer wilt geven. als je dan ook nog zegt dat je een andere gevonden hebt terwijl er al een bedrag overeen gekomen was en hij het zsm wilde ophalen zou ik me ook pissed voelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
skoozie schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:08:
Ik neig naar Henk zijn verhaal. als ik iets voor 350 euro zou kopen en de andere partij wil niet bij hem thuis afspreken, waar kan ik dan aankloppen als het probleem verborgen defecten vertoont? maar af wil spreken bij een station/bank dan zou ik het al niet meer vertrouwen, ook als je geen telefoon nummer wilt geven. als je dan ook nog zegt dat je een andere gevonden hebt terwijl er al een bedrag overeen gekomen was en hij het zsm wilde ophalen zou ik me ook pissed voelen.
Maar als een fatsoenlijke koper zou je dit toch gewoon in normale woorden kunnen aangeven? Is het normaal om niet eens te antwoorden op te vraag, maar te reageren met 'Kom je wel eens in de buurt van Arnhem, utrecht, Amersfoort? Wil je niet dat ik cash betaal dan??'?

Vertrouwen moet gewoon van beide kanten komen en als dat ineens zonder reden wordt verbroken doordat een koper belachelijk reageert, vind ik het niet gek om twijfels te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 19:57
skoozie schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:08:
Idem hier, als koper zou ik het niet vertrouwen. Bij mij komt het over of je niet zeker bent van het product dat je verkoopt en dan met een zwakke smoes bij de bank wilt afspreken. Met als werkelijke reden: bij een defect of tekortkoming van het product, kan jij simpel zijn mailtjes negeren en kan hij niet aan de deur komen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 15:43
CaptainPanda schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:02:

Dat de TS wat wantrouwend is, is in dit geval in mijn ogen geheel gerechtvaardigd. Een fatsoenlijke koper kan toch ook gewoon zijn in alle netheid zijn voorkeur uitgeven?
Ik heb ook zo mijn twijfels over ''Henk'' en ik krijg ook regelmatig van dit soort mailtjes via Marktplaats, maar ik begin hier gewoon niet aan. Op het moment dat iemand zich ''Henk'' noemt terwijl het e-mailadres + bijhorende naam iets anders (meestal iets Arabisch) zijn houdt het voor mij al op. Zeker als ''Henk'' mij nog even gaat vertellen waarom ik mijn eigen spullen voor een (te) lage prijs weg moet doen.

Dus mijn tip: Negeer dit soort figuren en wees gewoon wat duidelijker. Verder niet teveel druk om maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso, lees eens de eerste reactie van Henk:

Dag Xyphoid,
Gr,
Henk

Dat wekt bij mij nou eenmaal geen vertrouwen op. Lekker brak Nederlands, zegt voor mij genoeg over de afkomst, namelijk of een kamper of een Petje die al dan niet een islamtische naam heeft.

Dat TS graag grote bedragen direct op de bank heeft, dat snap ik ook wel. Plus dat het ook wel een tikje veiliger is. Als ik iets duurs verkoop op Marktplaats heb ik graag mijn hond erbij, wel zo prettig.

Ik had ook zo gedaan, zeker omdat ie zo loopt te pushen naar adres en telefoonnummer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
L490 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:18:
[...]

Ik heb ook zo mijn twijfels over ''Henk'' en ik krijg ook regelmatig van dit soort mailtjes via Marktplaats, maar ik begin hier gewoon niet aan. Op het moment dat iemand zich ''Henk'' noemt terwijl het e-mailadres + bijhorende naam iets anders (meestal iets Arabisch) zijn houdt het voor mij al op. Zeker als ''Henk'' mij nog even gaat vertellen waarom ik mijn eigen spullen voor een (te) lage prijs weg moet doen.

Dus mijn tip: Negeer dit soort figuren en wees gewoon wat duidelijker. Verder niet teveel druk om maken. ;)
Dit, maar naast dat ook het feit dat het nog steeds marktplaats is, en daar over het algemeen ook niet het meest zuivere volk rond*loopt*...
Ze proberen altijd de prijs af te dingen, en als je dat weigert dan reageren ze boos en proberen ze je een schuldgevoel aan te praten waardoor je toch met uiteindelijk een TE lage prijs in zee gaat.
Zo ben ik ook een paar keer genaaid, maar dat doe ik nooit weer!

Aan de ene kant; ik kan mij zeker voorstellen dat hij lichtelijk boos is omdat je de Padfone zo goed als verkocht had, en als je al enigzins wist/het vermoeden had dat er eventueel een hoger bod had kunnen vallen dan had je dat wel wat eerder mogen melden bij de betreffende geinteresseerden. (Als je het aan mij vraagt, ik doe dat zelf namelijk altijd wel. )

Aan de andere kant; je hebt gehandeld naar jou gevoel, en zoals ik jou verhaal lees heb je een gezond verstand. Wat ik dan zou zeggen: je hebt gehandeld naar je gevoel, en dat is in deze situatie goed.

Het is nog altijd een manier van opvatting, en dat verschilt heel erg per persoon, maar tegelijkertijd kan je ook niet met iedereen rekening houden, dat is ondenkbaar :/

Ik vind dat je het prima hebt gedaan, je bent altijd netjes gebleven, maar je kwam wat laat met het feit dat er bij een eventueel hoger bod het volgende geld: product gaat naar de hoogste bieder!

I wouldn't worry too much about it...
VasZaitsev schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:25:
Sowieso, lees eens de eerste reactie van Henk:

Dag Xyphoid,
Gr,
Henk

Dat wekt bij mij nou eenmaal geen vertrouwen op. Lekker brak Nederlands, zegt voor mij genoeg over de afkomst, namelijk of een kamper of een Petje die al dan niet een islamtische naam heeft.

Dat TS graag grote bedragen direct op de bank heeft, dat snap ik ook wel. Plus dat het ook wel een tikje veiliger is. Als ik iets duurs verkoop op Marktplaats heb ik graag mijn hond erbij, wel zo prettig.

Ik had ook zo gedaan, zeker omdat ie zo loopt te pushen naar adres en telefoonnummer.
Als je het over het algemene "tuig" hebt (zoals wij dat idd. petjes, aso's e.d. noemen) dan heb ik vaak mijn twijfels inderdaad ook.
Maar wat je zegt over een "Islamitische naam", dat vind ik een beetje op racisme duiden.
Het heeft natuurlijk over het algemeen wel veel met stereotypering te maken, maar het feit dat ik van Joodse komaf ben wil toch niet gelijk zeggen dat ik een geldwolf ben en bij de eerste de beste begrafenis mijn deeltje probeer af te tikken ;)

Maargoed, dit gaat alweer een beetje offtopic...

[ Voor 27% gewijzigd door w4v3g0d op 07-09-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
Ik neig zelf ook meer naar Henk. Als ik hem was zou ik ook wel geirriteerd zijn. Grotere bedragen zijn voor mij altijd de rede geweest om het op te halen bij hun thuis, en niet op een andere plek.
Mocht er iets defect zijn, weet ik tenminste waar hij woont ipv een bank 25km verder (voorbeeld aantal km) of een parkeerplaats/trein station.

Oke, zijn taal is niet helemaal vriendelijk maar jij zorgt een dood spoor "bij een bank", dat hij dat negeert kan ik eigenlijk wel inzien. (Zelf zou ik vermelden dat het om een groot bedrag gaat en dit liever bij je thuis kom ophalen.

Zijn reactie/schrijven hoeft niet meteen een kamper, of een "buitenlander" te zijn. Je bent op zich netjes gebleven, maar ook zijn reactie is redelijk normaal. (Uitzondering de laatste reactie, en daarvoor)

Ik heb zelf ook het vermoeden dat er geen hoger bod is en alleen maar als "val dood, ik verkoop het niet aan jou". Zelf zou ik gewoon eerlijk wezen en hem vertellen: heb er geen goed gevoel bij of helaas verkoop ik het liever niet.

Hoe hij reageert is een marktplaats iets, zou me daar niet druk om maken.

Zou je er niet druk om maken, this gebeurt en gewoon weer op internet zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit hoort niet in SF. Het lijkt er meer op dat de TS graag wil horen dat hij het goed gedaan heeft; om nu te zeggen dat leugentjes "om bestwil" echt helpen, nee. Wees de volgende keer gewoon eerlijk en begin niet aan allerlei constructies die vooral op wantrouwen gebaseerd zijn. Ook is het jammer om te zien dat het topic door sommigen gebruikt wordt voor generalisaties over petjes, islamitische namen en zo.

Vandaar dat ik hier een slotje aan ga hangen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.