Toon posts:

downloadsnelheid vertraagd enorm na aansluiten eigen router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit met probleem heb namelijk mijn eigen router geplaatst achter mijn telenet modem ( fibernet modem)
nu als ik dit doe en alles instel zoals het moet ( draadloos uitgeschakeld in modem ip adres van eigen router in dmz gezet ) nu als ik dan pc aansluit op de router met kabel zelfs kan ik ni meer dan 8 mbps halen en zonder router dus rechtstreeks op de modem haal ik bijna 60 mbps waaraan kan dit liggen? is nieuwe router wireless n (dlink 655) . de driver en firmware van router is up to date ook. alle instelling staan juist zoals gateway en dns in de wan(192.168.0.1) en lan 192.168.1.1 kant. vindt niet de juist oplossing hopelijk kan hier mij iemand bij helpen .

Verwijderd

De kabel van de Telenet modem die naar de Dlink gaat... in wel gaatje heb je deze gedaan? in de LAN of de WAN?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
Heeft het modem ook een router modus? En dus meerdere ethernet poorten. Want in dat geval kan het natuurlijk zo zijn dat je het modem in bridge mode moet zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja de kabel van de telenet modem zit in de wan kant natuurlijk :) , ja modem heeft idd ook router functie en je kan deze niet uitschakelen heb ik al opgezocht.

modem in bridge zetten hoe doe je dat ? ga ik eens moeten opzoeken helaas toch bedankt voor de reacties alvast.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:23

ericplan

5180 Wp PV

Heb je je eigen post nog nagelezen voordat je de reactie plaatste? Punten, komma's, hoofdletters? Doe vooral geen moeite. Maar verwacht dat dan ook niet van ons.

A'dam PVOutput

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Met bovenstaande. Het kost mij bovengemiddeld veel moeite om wat te maken van de woordenbrei.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:57:
zit met probleem heb namelijk mijn eigen router geplaatst achter mijn telenet modem ( fibernet modem)
nu als ik dit doe en alles instel zoals het moet ( draadloos uitgeschakeld in modem ip adres van eigen router in dmz gezet ) nu als ik dan pc aansluit op de router met kabel zelfs kan ik ni meer dan 8 mbps halen en zonder router dus rechtstreeks op de modem haal ik bijna 60 mbps waaraan kan dit liggen? is nieuwe router wireless n (dlink 655) . de driver en firmware van router is up to date ook. alle instelling staan juist zoals gateway en dns in de wan(192.168.0.1) en lan 192.168.1.1 kant. vindt niet de juist oplossing hopelijk kan hier mij iemand bij helpen .
Ik zit met een probleem.
Ik heb mijn eigen router geplaatst achter de modem van Telenet (Fibernet modem).
Als ik dit doe en alles instel zoals het hoort (draadloos uitgeschakeld in de modem en het IP adres van de eigen router in DMZ gezet).
Als ik een PC aansluit op de router met kabel dan haal ik niet meer dan 8 Mbps. Zonder router, rechtstreeks op de Telenet modem dus, haal ik bijna 60 Mbps.
De router is een Wireless N (D-Link 655). Drivers & firmware van de router is up to date.
Alle instellingen zoals gateway en DNS in de WAN (192.168.0.1) en LAN 192.168.1.1 kant.
Ik vind niet juist de oplossing en hoop dat iemand me kan helpen.

Beter verstaanbaar? :)

Verwijderd

Aha... ik zie wat de WAN en LAN twee verschillende subnets hebben. Dat is dus dubbele NAT. Het "KAN" een probleem geven, maar hoeft niet.

Wat wil je eigenlijk bereiken met je tweede router? Puur voor WiFi? Wat is (of moet worden) zijn functie?

• CedricD
http://klantenservice.tel...jn-eigen-draadloze-router

Zou moeten werken.

Ikzelf heb een Asus RT-N66U staan achter mijn Telenet modem.
Deze functioneert als een Access Point en niet als een router. Dan hoef je niets in te stellen bij 'Mijn Telenet'.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe test je die snelheden?

60Mbps is 7.5MBps, heb je hier niet toevallig een omzettingsfout gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als de tekst beetje onverstaanbaar is.
Wat ik wil bereiken met mijn router is om meedere pc's op te kunnen aansluiten. (zoals switch)
Heb ook al de router proberen instellen als switch door dhcp functie in de router uit te schakelen.
De kabel die verbonden is met de modem heb ik dan rechtstreeks op een lan poort aangesloten,
maar dit was geen oplossing.

• CedricD
Hmmm, maar je hebt wel internet? Maar slechts 8 Mbps?
Dan zou alles goed ingesteld moeten zijn.

Toevallig geen slechte kabel tussen je router en telenet modem?

http://speedtest.telenet.be/
edit: om de een of andere reden haal ik hier ook maar 9.5 Mbps. Eens op een andere PC testen.
edit 2: Nu weer de volle 58 Mbps :). Ligt dus niet aan Telenet.

[ Voor 29% gewijzigd door CedricD op 07-09-2013 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, heb nu terug pc aangesloten zonder de router ertussen en heb nu terug 59mbps. Ik doe deze test ook via de speedtest van telenet.
Heb al verschillende kabels geprobeerd dus daar kan het ni aan liggen.

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:06
Ik herhaal mezelf maar... http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40796177 - test dus altijd middels een mooie dikke FTP-transfer of een installatie-CD van een Linux distributie.

En in plaats van dubbele NAT zou ik ook die extra router als access point gebruiken, dus de DHCP op de D-Link uitzetten, aan het lokale lan op de D-Link 192.168.0.2 toewijzen.

[ Voor 16% gewijzigd door wian_gn op 07-09-2013 21:15 ]

Pagina: 1