Ik wil m'n mxstream verdelen, en ik heb hier dus nog een P100 met 24MB ram, die ik als router wil gebruiken. Er zit een 270MB HD in, dus denk ik: win98 erop (win95 heb ik niet liggen), IE4 eraf, winroute erop, klaar. Zal dat werken? Of heb ik meer ram of zo nodig?
Verwijderd
Freesco lijkt me beter.
Beetje onderklokken die hap, fans eruit (of als je het niet durft op 7 volt laten draaien) en routen die hap
Beetje onderklokken die hap, fans eruit (of als je het niet durft op 7 volt laten draaien) en routen die hap
hehe, de enige fan die erin zit is die van de voeding...
hmm.. interessant, ga ik ZEKER ff proberen!Op dinsdag 05 juni 2001 22:38 schreef sjuk het volgende:
waarom windows?
kijk eens op http://www.dubbele.com
dat is een hele simpele netBSD firewall/router.
of sharethenet ... linux-based ip masquerading, web based admin, 1 flop, hdd niet nodig...
http://www.sharethenet.com
http://www.sharethenet.com
ondersteunen die OS-en eigenlijk allemaal wel mxstream? dat werkt nl. met Virtual Private Networking (of zo)...
goeie vraag
moet je helaas het antwoord schuldig blijven...
test het even, zou ik zeggen...
moet je helaas het antwoord schuldig blijven...
Heb hier een 486 kloon (NexGen 75mhz) met 16MB geheugen zonder HDD draaien als router, FreeSCO op een flop en sharen maar dat internet.
edit:
Hoe het met MXStream gaat weet ik niet helaas, misschien is neuzen in het internet gedeelte van dit forum?
Hoe het met MXStream gaat weet ik niet helaas, misschien is neuzen in het internet gedeelte van dit forum?
Wat ik zou doen:
- Voedingsfan op 5 volt gooien, als hij niet gaat draaien dan maar 7 volt (geel op +, rood op -).
- Koelblokje zoeken wat niet al te klein is, en dan een 8 bij 8 cm fan op 5 of 7 volt op het koelblokje zetten.
- HD eruit
- Freesco erop
En je hebt een stille server die je gewoon naast je andere computer kan zetten.
- Voedingsfan op 5 volt gooien, als hij niet gaat draaien dan maar 7 volt (geel op +, rood op -).
- Koelblokje zoeken wat niet al te klein is, en dan een 8 bij 8 cm fan op 5 of 7 volt op het koelblokje zetten.
- HD eruit
- Freesco erop
En je hebt een stille server die je gewoon naast je andere computer kan zetten.
Uhm, er was een FreeSCO versie speciaal voor mxstream. 'k weet geen link, maar hij is er dus wel
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Zo'n machientje is meer dan voldoende voor dit soort werk.
Ik heb hier een 486DX40 met 16mb intern draaien en die staat niks anders dan routertje te spelen.
De processorbelasting is verwaarloosbaar, ook als ik beide 10mbit kaarten vol laat pompen. Maar ja, misschien dat de 3COM busmastering kaarten wat dat betreft meehelpen.
Ik heb hier een 486DX40 met 16mb intern draaien en die staat niks anders dan routertje te spelen.
De processorbelasting is verwaarloosbaar, ook als ik beide 10mbit kaarten vol laat pompen. Maar ja, misschien dat de 3COM busmastering kaarten wat dat betreft meehelpen.
Verwijderd
Pas wel op.. soms heeft dubbele het leuke probleempje om de netwerkkaart naar internet niet te laten werken. Dit is heel handig op te lossenOp dinsdag 05 juni 2001 22:41 schreef AMDude het volgende:
[..]
hmm.. interessant, ga ik ZEKER ff proberen!
/etc/ifconfig.ne2 even editten en het media verhaaltje eruit halen
(vb)
inet 1.2.3.4 netmask 255.255.255.0 media 10baseT
word dan
inet 1.2.3.4 netmask 255.255.255.0
.. om de een of andere reden struikelt ie nogal vaak over dat media verhaal..
Maar voor de rest is dubbele een prachtpakket! compilers erop, apache bakken en je hebt mooi je eigen webservertje erbij
Pagina: 1