[PW] Verzendmethoden filter uitgebreider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hey,

Ik maak erg veel gebruik van de pricewatch maar iets waar ik me al meerdere malen aan heb gestoord is dat je bij "verzendmethoden" wel kunt filteren op "Opsturen, Afhalen, Belgie, Koerier, Remboers".

Het zou denk ik een stuk fijner zijn voor gebruikers als ze op bedrijf konden filteren, zoals "PostNL, Kiala, UPS, DHL" etc.

Ik snap dat het een beetje lastig zal zijn maar ik zie het persoonlijk wel als een zeer handige toevoeging op de Pricwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij is dat niet "een beetje lastig" :P

Een winkelier kan per product(type) en/of per bestelling besluiten om verschillende vervoerders te hanteren. Sterker nog, je kan er zelfs bij sommige winkels als klant uit verschillende kiezen of de keuze vervalt juist bij bepaalde producten. Bovendien zitten er onder die 'etc' nog heel veel andere vervoerders, zeker als je de speciale bezorgdiensten voor grote producten (bijv witgoed) of speciale producten (bijv abonnementen) nog mee moet nemen.

Al met al vermoed ik dat de meeste mensen het niet zo heel veel kan schelen welke vervoerder gebruikt wordt - ze zullen vooral de gene die gratis is willen - en als het ze wel kan schelen... dan zouden ze zich wellicht moeten afvragen waarom dat dan is: Het risico tijdens het vervoer ligt tenslotte bij de winkelier, dus dan zou het vooral om niet-thuis situaties moeten gaan.

Dus je maakt het formulier wat ingewikkelder door gebruikers te dwingen niet alleen na te moeten denken over wat voor vervoermethode ze willen, maar ook nog eens welke vervoerder dan wordt gebruikt. En dat terwijl het strict genomen niet of weinig zou moeten uitmaken :P
Bovendien kan de lijst van opties bij de wat specialere producten behoorlijk lang worden en verliest het fitler daarmee nog meer overzichtelijkheid.

Verder wordt de beheerstaak voor onze medewerkers ook weer een stuk mee uitgebreid, van alle 300 winkeliers moet dat tenslotte ingevuld en bijgehouden worden (bovenop de verzendkostenregels zelf).
En voor de goede werking moeten we dan wellicht - net als met de verzendkosten - ook nog eens de gebruikte vervoerder uit de data-feeds van winkeliers aflezen... Waardoor ook dat proces weer complexer wordt.

Kortom, ik ben bang dat het technisch en beheerstechnisch uiteindelijk best wel veel werk wordt. En ik vraag me af of gebruikers er echt baat bij hebben of dat ze vooral denken dat het ze helpt (maar ze uiteindelijk de optie 'alles' kiezen en vervolgens de goedkoopste verzender nemen) :)

Overigens zou een aflevermethode met een naam als 'Locatie in de buurt' (Kiala, bol.com's AH-optie, etc) wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Mij ging het inderdaad eigenlijk vooral om dat ik kan zoeken op aflevermethodes zoals Kiala en dergelijke.

Ik bestel nu nog alleen maar via Kiala vanwege dat ik geen vrij meer hoef te nemen als ik een pakketje heb besteld, wat me een stuk beter uitkomt
En ik denk dat er een hoop andere mensen zijn die precies het zelfde doen.

Maar inderdaad, om van elke webshop bij elk product, elke verzendmethode bij te houden is gewoon veel te veel werk.