Ik wil graag een pc in elkaar gaan zetten voor twee doeleinden. Ik wil er uiteindelijk als Battlefield 4 uitkomt mee kunnen gamen. Op dat moment zet ik er wel een aardige videokaart in (Nvidia 760 oid). Niet alles hoeft op Ultra, als het maar gewoon lekker speelbaar is. Een ander zeer belangrijk punt is voor mij dat ik hem als Hackintosh kan gaan gebruiken. Nu is op dit moment nog niet helemaal duidelijk welke componenten zich er het best voor lenen als ik voor Haswell zou gaan, dus Ivy Bridge is de veilige optie. Echter wil ik graag componenten kopen waarmee ik de komende tijd uit de voeten zou kunnen. Dit alles mag rond de 500 euro kosten (exclusief de videokaart en eventueel een extra harddisk voor opslag).
Zelf heb ik het volgende bedacht:
Ik twijfel heel erg over Haswell vs Ivy bridge in dit verhaal. Qua kosten maakt het namelijk weinig uit volgens mij. Het voelt daarom een beetje dom om nog voor Ivy Bridge te gaan. Aan de andere kant heb ik dan wel meer zekerheid over correcte werking van de Hackintosh. De pc moet gewoon OSX gaan draaien, want ik ben absoluut niet van plan Windows/Linux als main OS te gaan gebruiken. Daarnaast ben ik wel benieuwd of de voeding en case slimme opties (gezien het budget) zijn?
Zelf heb ik het volgende bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570S Boxed | € 165,90 | € 165,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H87M-D3H | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 48,54 | € 48,54 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 65,03 | € 65,03 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 38,45 | € 38,45 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 87,99 | € 87,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 490,90 | |
Ik twijfel heel erg over Haswell vs Ivy bridge in dit verhaal. Qua kosten maakt het namelijk weinig uit volgens mij. Het voelt daarom een beetje dom om nog voor Ivy Bridge te gaan. Aan de andere kant heb ik dan wel meer zekerheid over correcte werking van de Hackintosh. De pc moet gewoon OSX gaan draaien, want ik ben absoluut niet van plan Windows/Linux als main OS te gaan gebruiken. Daarnaast ben ik wel benieuwd of de voeding en case slimme opties (gezien het budget) zijn?