Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:57
Ik had een samsung s2 die na de laatse update deze vervelende meldingen begon te krijgen, en nu met mijn nieuwe phone samsung s4 hetzelfde "probleem" :

Als ik vanaf whatsapp, facebook of wat dan ook een link aan klik om te openen, het kan een geluidsbestand, website of youtubje zijn, maakt niks uit, dan krijg ik deze melding:

"Actie voltooien met.." en dan kan kiezen uit verschillende programma's. Bij het openen van een weblink bijvoorbeeld internet app of chrome. Elke keer komt die melding er weer in, je kunt kiezen voor altijd of slechts eenmaal. Maar als ik op altijd klik, dan komt dit er bij te staan "Wis standaard applicatie-instellingen via instellingen > applicatiebeheer > alle

Ik wil hier vanaf, maar voor alsnog is het mij niet gelukt om hiervoor een oplossing te vinden, ook niet via google of het doorspitten van dit forum. Of ik moet een topic over het hoofd hebben gezien, lijkt mij toch dat meer mensen hiermee te maken hebben ( gehad ).

Iemand.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Gewoon kiezen voor een mogelijkheid die geboden wordt en dan altijd aan klikken. Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Nee, niet opgelost. Dan krijg je de melding "Wis standaard applicatie-instellingen via instellingen > applicatiebeheer > alle" en als je dat doet, komt dezelfde melding gewoon weer terug bij de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In principe zou het wel opgelost moeten zijn voor die linkjes. De melding die je krijgt zegt enkel iets voor als je later de koppeling weg wilt hebben.

Dus ja, als jij dat doet dan is alles weer ontkoppeld en ga je overal weer de vraag krijgen.

Gewoon altijd aan klikken en niet naar instellingen gaan dan is het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
nee, zo werkt het dus niet meer in de huidige android.. mijn collegas op mijn werk lopen tegen hetzelfde probleem aan. Bij altijd aan blijft de melding ook terug komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:08

Compizfox

Bait for wenchmarks

ewal schreef op zondag 08 september 2013 @ 02:27:
Nee, niet opgelost. Dan krijg je de melding "Wis standaard applicatie-instellingen via instellingen > applicatiebeheer > alle" en als je dat doet, komt dezelfde melding gewoon weer terug bij de volgende keer.
Dat moet je juist niet doen. Je moet gewoon voor "altijd" kiezen en zo laten.

Dat "wis standaard applicatie-instellingen" is juist bedoeld om die voorkeuren weer weg te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 08-09-2013 02:44 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Quad

Doof

Telefoon toevallig niet geroot of een custom ROM?
Heb het zelf ook gehad in een vorige custom ROM, Android 4.1.2 met Sense 4+.
Momenteel draai ik 4.2.1 met Sense 5 en daarmee geen last gehad.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Compizfox schreef op zondag 08 september 2013 @ 02:42:
[...]

Dat moet je juist niet doen. Je moet gewoon voor "altijd" kiezen en zo laten.

Dat "wis standaard applicatie-instellingen" is juist bedoeld om die voorkeuren weer weg te halen.
Klopt voor een deel, de desbetreffende link, bijvoorbeeld uit facebook, onthoud hij.
Voorbeeld: op mijn facebookpagina staat een link : google.nl Ik moet keizen, internet app of chrome en kies voor internet app en klik op altijd. Vervolgens krijg ik nog 1 keer de melding van hoe ik die instellingen kan wissen, die negeer ik en ga naar de link. Als ik vanuit dezelfde facebookpagina weer op dezelfde link klik, dan krijg ik geen melding meer, maar zodra ik vanuit facebook ( of whatsapp of wat dan ook ) op een andere link klik ( bijvoorbeeld tweakers.net ) krijg ik weer de melding opnieuw. En daar wil ik dus van af.. wordt er helemaal gek van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:08

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is zeker niet het correcte gedrag inderdaad.

Als je een custom ROM draait zou ik het even doorgeven aan de dev.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06

dbzfan

Nee.

Bij mij onthoudt ie de settings ook niet.. Na een reboot vraagt ie alles weer opnieuw..
(Galaxy S3 met omega rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 09:55
Ik heb hetzelfde met mijn S3 en in het S3 topic was er nog iemand met dit probleem, maar anderen hebben het niet. Het lijkt me een probleem in de samsung roms.
Zolang als ik de telefoon heb (2,5 maand ongeveer) onthoudt hij de voorkeursapps niet. Zo moet ik elke keer als ik de telefoon opnieuw opstart vertellen dat ik een andere launcher wil opstarten.
Volgens mij deze setting niet een keer onthouden voor een app.
Ik heb gewoon een de stock rom en met laatste 3 updates is het niet gefixt. Inmiddels is mijn telefoon geroot maar ook zonder root had ik het probleem. Hopelijk is het te verhelpen door de stock rom er opnieuw op te zetten, maar daarvoor heb ik de tijd nog niet gevonden.
Pagina: 1