Iemand bekend met dit probleem: Windows 8 activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
Heb zelf een nieuw systeem samengesteld en hierbij Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit gekocht. Het werkt deels wel, maar wil niet 'activeren'. UIteraard beschik ik niet over een oudere versie van windows (waarom zou ik ook!). Wat kan ik hieraan doen? Microsoft helpt niet veel zoals je ziet:

U hebt een upgrade uitgevoerd naar Windows 8, maar er was geen eerdere versie of correcte editie van Windows geïnstalleerd (foutmelding 0xC004F061).

Als foutmelding 0xC004F061 wordt weergegeven wanneer u Windows 8 probeert te activeren, kan dit het volgende betekenen:

U gebruikt een productcode om een upgrade uit te voeren naar Windows 8, maar er stond op dat moment geen eerdere versie van Windows op uw pc. U moet Windows 7, Windows Vista of Windows XP al op uw pc hebben geïnstalleerd om een upgrade te kunnen uitvoeren naar Windows 8.

Als u uw harde schijf hebt geformatteerd of vervangen, kunt u geen productcode gebruiken om een upgrade uit te voeren naar Windows 8. U moet eerst de vorige versie van Windows installeren en vervolgens Windows 8 opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Via google kom ik veel oplossingen tegen, welke heb je geprobeerd en met welk resultaat?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het is waarschijnlijk een cd key van een upgrade-versie van Windows 8. Daarom werkt dit niet, en daarom wil ie ook dat je een oude Windows-versie hiervoor op de PC had staan. Heb je geen Windows 7 of zo liggen die je eerst kan installeren, waarna je deze versie eroverheen zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Je hebt inderdaad een Windows 8 upgrade gekocht. Je kunt hiermee wel een clean install doen zoals je waarschijnlijk gedaan hebt maar dan kun je niet zomaar activeren. Er zijn meerdere methodes voor om dit wel te doen (dat is in ieder geval mijn ervaring met Windows 7). Let er wel op dat sommige methodes waarschijnlijk wel of niet ondersteund worden door Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 99% gewijzigd door iisschots op 07-09-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 21:33
Ben bang dat dit geen probleem is, maar precies is zoals het hoort.

Je hebt een Upgrade versie gekocht. Die zijn goedkoper, maar kunnen enkel over een oude (legale) versie van Windowns gezet worden. Dus geen clean install.

Jouw "oplossing" is allereerst niet toegestaan (illegaal) en bovendien kan MS op ieder gewenst moment met een update komen om jouw "oplossing" te blokkeren.

En nee, inderdaad, slngr.vbs zal ook niet helpen, want de productkey is simpelweg niet geschikt voor deze instalatiewijze. Van MS kun je inderdaad slechts 1 antwoord verwachten: Koop de juiste key. Dat is ook het enige correcte antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Upgrade kan wel degelijk clean worden geïnstalleerd. Alleen moet je het in stappen doen. Nadeel is, je moet Windows 7 of Vista eerst installeren. Daarna is het eigenlijk simpel, mits je de media download van de Microsoft Site. Een exacte uitleg:

http://pcsupport.about.co...all-windows-8-upgrade.htm

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• SharpKnight
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Volgens mij is het wel degelijk mogelijk om een clean install te doen met een upgrade product key van Windows 8. Het enige waar je voor moet zorgen is dat een vorige Windows versie (weet niet precies welke door de Windows 8 upgrade ondersteund worden) op je schijf staat op het moment dat de Windows installatie opstart.

Als dat het geval is kan je prima een clean install doen en daarna de upgrade product key invoeren. Volgens mij moet je dan Windows 8 installeren op de partitie waar je vorige Windows versie op staat.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt gewoon een clean install doen en na aanpassing van een register instelling kun je hem ook activeren. Is al diverse malen op Tweakers voorbij gekomen, maar als je even Googled kom je het vast wel tegen...
Pagina: 1