Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Ik ben opzoek naar een vervanger van mijn 5 jaar oude hp laptop.

Budget: rond 1100 euro. Mocht er een VEEL betere alternatief zijn voor iets meer, dan is het uiteraard waard om te overwegen. Mocht en laptop van 200 euro onder mijn budget bijna evengoed zijn als laptops rond mijn budget, dan is het overwegen natuurlijk waard. Jullie weten vast wat ik bedoel, budget is flexibel.

Eisen:
- Haswell
- Full HD scherm
- SSD
- Goede batterijduur
- Goede GPU

Ook de eisen zijn flexibel, ik begrijp natuurlijk dat Full HD scherm, Goede GPU en CPU en een goede batterijduur niet samengaan. De bedoeling is om een laptop vinden die het beste past bij mijn gebruik.

Waar gebruik ik hem dan voor?
Thuis:
Altijd aan de lader, webbrowsen, films kijken, photoshop, af en toe een spelletje(met nadruk op af en toe).

Studie:
Programmeren, Word processing, Video compressie, 3d modelleren(blender).
Voor mijn studie zou een goede batterijduur ideaal zijn. Dat is wat mij erg irriteert aan mijn huidige laptop.

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe laptop ben ik de volgende opties tegen gekomen:

Optie 1: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)

Voordelen:
- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- SSD schijf

Nadelen:
- SSD capaciteit is maar 24GB
- Prijs, voor 50 euro minder kan ik dezelfde laptop halen zonder ssd. Vervolgens kan ik zelf wat spenderen en een ssd in plaatsen meet meer capaciteit. Of is dat niet mogelijk met dit model? pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Optie 2: http://www.alternate.nl/M.../1095860/?tk=6044&lk=6053

Voordelen:
- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- SSD schijf
- Prijs, 100 euro goedkoper dan optie 1.

Nadelen:
- SSD capaciteit is maar 24GB
- GPU is slechter dan de GPU van optie 1.
- Het is een 'msi', en het is voor mij onbekend van de kwaliteit ervan is. Zijn msi laptops gelijkwaardig aan lenovo als het om kwaliteit gaat?

Optie 3: http://www.alternate.nl/A.../1086632/?tk=6044&lk=6050

Voordelen:
- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- Asus staat bekend om goede kwaliteit, aluminium behuizing etc.

Nadelen:
- Geen ssd
- Prijs, het is even duur als optie 1, maar heeft geen ssd.

Optie 4: http://www.alternate.nl/A.../1086657/?tk=6044&lk=6050

Voordelen:
- Zuinige haswell CPU, dus waarschijnlijk een betere batterijduur dan de andere opties.
- Full HD scherm
- Redelijk GPU
- Asus staat bekend om goede kwaliteit, aluminium behuizing etc.
- Prijs

Nadelen:
- Slechtere CPU als het om prestaties gaat
- Geen SSD

Elke optie heeft zo zijn voordeel. De eerste drie zijn vooral gericht op prestaties, waar de laatste gericht is op zuinigheid. Zowel prestatie als zuinigheid is voor mij erg belangrijk. Alle bovenstaande opties voldoen waarschijnlijk voor mijn gebruik, maar het is natuurlijk fijner als eclipse 10 seconde sneller start of als ik 2 uur langer op de accu kan.

Dus wat is de beste optie? Of weten jullie een andere laptop die beter bij mij pas en niet in mijn lijstje staat?

• ObiTewodros
Wat is eigenlijk het verschil in batterijduur tussen een i7 4700mq en een i7 4500u?

Bv tussen deze twee laptops:
- pricewatch: Asus N550LF-CN061H
- pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)

De accuduur van de lenovo zal niet verbijsterend goed zijn, misschien 3 uur met normaal gebruik? Maar van de asus met de i7 4500u zou ik echt niet weten. 4 uur, 5 uur, 10 uur?..

Verwijderd

NeutraleGast schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:23:
Wat is eigenlijk het verschil in batterijduur tussen een i7 4700mq en een i7 4500u?
De eerste is 2x zo snel vanwege de extra cores. (4 vs 2)

Zowel de lenovo als de MSI hebben een vrij rampzalige accuduur. Een haswell CPU betekent geen langere accuduur. Sterker nog, vaak blijkt het tegendeel waar.

Ik zou kijken of je nog ergens een N56 kunt vinden. Geen haswell, maar de opvolger N550 kost €250 meer of komt met een CPU die half zo snel is 8)7. Op dit moment valt er met jouw eisen geen enkele laptop met een haswell CPU aan te raden, behalve misschien de Alienware 14 (die is iets boven jouw budget).

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:32:
[...]

De eerste is 2x zo snel vanwege de extra cores. (4 vs 2)

Zowel de lenovo als de MSI hebben een vrij rampzalige accuduur. Een haswell CPU betekent geen langere accuduur. Sterker nog, vaak blijkt het tegendeel waar.

Ik zou kijken of je nog ergens een N56 kunt vinden. Geen haswell, maar de opvolger N550 kost €250 meer of komt met een CPU die half zo snel is 8)7. Op dit moment valt er met jouw eisen geen enkele laptop met een haswell CPU aan te raden, behalve misschien de Alienware 14 (die is iets boven jouw budget).
Dit is dus de opvolger die 250 euro meer kost?
http://www.alternate.nl/A.../1086632/?tk=6044&lk=6050

Als het een even goede batterijduur heeft en de mogelijkheid heeft voor een ssd, dan is het best wel een goede optie voor mij.

Verwijderd

De accuduur is niet significant verbeterd. Er zit wel een IPS scherm in (slechtste IPS wat je kan krijgen, maar goed..) en de koeling is slechter geworden.

Voor dezelfde prijs heb je de Alienware 14, voor €150 meer heb je de latitude E6540 met ongeveer een dubbel zo lange accuduur en veel betere bouwkwaliteit. Dat zijn laptops waarvan ik vind dat de meerprijs ten opzichte van de asus N56 te rechtvaardigen is. De N550 is vooral veel duurder maar niet veel beter.

Edit: sinds een paar minuten kun je zelfs de Alienware 14 met GTX 765m halen voor een lagere prijs van de N550 8)7

Edit: vals alarm. Bug op de dell site..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 18:10 ]

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:48:
De accuduur is niet significant verbeterd. Er zit wel een IPS scherm in (slechtste IPS wat je kan krijgen, maar goed..) en de koeling is slechter geworden.

Voor dezelfde prijs heb je de Alienware 14, voor €150 meer heb je de latitude E6540 met ongeveer een dubbel zo lange accuduur en veel betere bouwkwaliteit. Dat zijn laptops waarvan ik vind dat de meerprijs ten opzichte van de asus N56 te rechtvaardigen is. De N550 is vooral veel duurder maar niet veel beter.

Edit: sinds een paar minuten kun je zelfs de Alienware 14 met GTX 765m halen voor een lagere prijs van de N550 8)7

Edit: vals alarm. Bug op de dell site..
Asus N550 heeft wel een touchscreen, wat de extra 250 euro verklaart.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Een touchscreen kost echt geen €250,-

Verwijderd

Nee inderdaad. Zelfs als ze er een complete wacom digitalizer in hadden gezet zou ik €250 veel vinden.

• ObiTewodros
GP60 2OD-037NL
Pagina: 1