Hallo,
Ik ben opzoek naar een vervanger van mijn 5 jaar oude hp laptop.
Budget: rond 1100 euro. Mocht er een VEEL betere alternatief zijn voor iets meer, dan is het uiteraard waard om te overwegen. Mocht en laptop van 200 euro onder mijn budget bijna evengoed zijn als laptops rond mijn budget, dan is het overwegen natuurlijk waard. Jullie weten vast wat ik bedoel, budget is flexibel.
Eisen:
- Haswell
- Full HD scherm
- SSD
- Goede batterijduur
- Goede GPU
Ook de eisen zijn flexibel, ik begrijp natuurlijk dat Full HD scherm, Goede GPU en CPU en een goede batterijduur niet samengaan. De bedoeling is om een laptop vinden die het beste past bij mijn gebruik.
Waar gebruik ik hem dan voor?
Thuis:
Altijd aan de lader, webbrowsen, films kijken, photoshop, af en toe een spelletje(met nadruk op af en toe).
Studie:
Programmeren, Word processing, Video compressie, 3d modelleren(blender).
Voor mijn studie zou een goede batterijduur ideaal zijn. Dat is wat mij erg irriteert aan mijn huidige laptop.
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe laptop ben ik de volgende opties tegen gekomen:
- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- SSD schijf
Nadelen:
- SSD capaciteit is maar 24GB
- Prijs, voor 50 euro minder kan ik dezelfde laptop halen zonder ssd. Vervolgens kan ik zelf wat spenderen en een ssd in plaatsen meet meer capaciteit. Of is dat niet mogelijk met dit model? pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)
- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- SSD schijf
- Prijs, 100 euro goedkoper dan optie 1.
Nadelen:
- GPU is slechter dan de GPU van optie 1.
- Het is een 'msi', en het is voor mij onbekend van de kwaliteit ervan is. Zijn msi laptops gelijkwaardig aan lenovo als het om kwaliteit gaat?
- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- Asus staat bekend om goede kwaliteit, aluminium behuizing etc.
Nadelen:
- Geen ssd
- Prijs, het is even duur als optie 1, maar heeft geen ssd.
- Zuinige haswell CPU, dus waarschijnlijk een betere batterijduur dan de andere opties.
- Full HD scherm
- Redelijk GPU
- Prijs
Nadelen:
- Slechtere CPU als het om prestaties gaat
- Geen SSD
Elke optie heeft zo zijn voordeel. De eerste drie zijn vooral gericht op prestaties, waar de laatste gericht is op zuinigheid. Zowel prestatie als zuinigheid is voor mij erg belangrijk. Alle bovenstaande opties voldoen waarschijnlijk voor mijn gebruik, maar het is natuurlijk fijner als eclipse 10 seconde sneller start of als ik 2 uur langer op de accu kan.
Dus wat is de beste optie? Of weten jullie een andere laptop die beter bij mij pas en niet in mijn lijstje staat?
Ik ben opzoek naar een vervanger van mijn 5 jaar oude hp laptop.
Budget: rond 1100 euro. Mocht er een VEEL betere alternatief zijn voor iets meer, dan is het uiteraard waard om te overwegen. Mocht en laptop van 200 euro onder mijn budget bijna evengoed zijn als laptops rond mijn budget, dan is het overwegen natuurlijk waard. Jullie weten vast wat ik bedoel, budget is flexibel.
Eisen:
- Haswell
- Full HD scherm
- SSD
- Goede batterijduur
- Goede GPU
Ook de eisen zijn flexibel, ik begrijp natuurlijk dat Full HD scherm, Goede GPU en CPU en een goede batterijduur niet samengaan. De bedoeling is om een laptop vinden die het beste past bij mijn gebruik.
Waar gebruik ik hem dan voor?
Thuis:
Altijd aan de lader, webbrowsen, films kijken, photoshop, af en toe een spelletje(met nadruk op af en toe).
Studie:
Programmeren, Word processing, Video compressie, 3d modelleren(blender).
Voor mijn studie zou een goede batterijduur ideaal zijn. Dat is wat mij erg irriteert aan mijn huidige laptop.
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe laptop ben ik de volgende opties tegen gekomen:
Optie 1: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)
Voordelen:- Goede haswell CPU
- Goede GPU
- Full HD scherm
- SSD schijf
Nadelen:
- Prijs, voor 50 euro minder kan ik dezelfde laptop halen zonder ssd. Vervolgens kan ik zelf wat spenderen en een ssd in plaatsen meet meer capaciteit. Of is dat niet mogelijk met dit model? pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)
Optie 2: http://www.alternate.nl/M.../1095860/?tk=6044&lk=6053
- Goede GPU
- Full HD scherm
- SSD schijf
- Prijs, 100 euro goedkoper dan optie 1.
Nadelen:
- GPU is slechter dan de GPU van optie 1.
- Het is een 'msi', en het is voor mij onbekend van de kwaliteit ervan is. Zijn msi laptops gelijkwaardig aan lenovo als het om kwaliteit gaat?
Optie 3: http://www.alternate.nl/A.../1086632/?tk=6044&lk=6050
- Goede GPU
- Full HD scherm
Nadelen:
- Geen ssd
- Prijs, het is even duur als optie 1, maar heeft geen ssd.
Optie 4: http://www.alternate.nl/A.../1086657/?tk=6044&lk=6050
Voordelen:- Zuinige haswell CPU, dus waarschijnlijk een betere batterijduur dan de andere opties.
- Full HD scherm
- Redelijk GPU
- Prijs
Nadelen:
- Slechtere CPU als het om prestaties gaat
- Geen SSD
Elke optie heeft zo zijn voordeel. De eerste drie zijn vooral gericht op prestaties, waar de laatste gericht is op zuinigheid. Zowel prestatie als zuinigheid is voor mij erg belangrijk. Alle bovenstaande opties voldoen waarschijnlijk voor mijn gebruik, maar het is natuurlijk fijner als eclipse 10 seconde sneller start of als ik 2 uur langer op de accu kan.
Dus wat is de beste optie? Of weten jullie een andere laptop die beter bij mij pas en niet in mijn lijstje staat?