USB sticks naar NTFS formateren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 12:29
Disk Utility lijkt alleen maar schijven te willen formatteren naar HFS-varianten of het oude FAT. Ik ben op zoek naar een freeware tooltje waarmee ik m'n USB-sticks naar NTFS kan formatteren, maar in de App Store of CNet lijkt dit nog vrij lastig.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
is vrij pittig omdat apple standaard hier niet mee overweg kan, ik weet dat paragon ntfs dit kan en er is ergens een freeware variant. dat is dacht ik ntfs-3g verder zou ik het niet weten, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
Ik gebruik zelf Tuxera NTFS maar dat is geen freeware. Maar ze vragen geen wereld bedrag voor een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kom je waarschijnlijk al snel bij tools als gparted e.d. uit. Die kun je vanaf een bootable cd of usb stick draaien. Weet niet of het binnen OS X ook mogelijk is (macports vindt geen gparted).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
Hm, volgens mij heb ik wel een Lacie-HD die op iets als NTFS geformatteerd is, maar die leest m'n Mac zonder problemen - iig is het een stuk makkelijker wat dat betreft dan Windows 7. Maar het formatteren van m'n USB-stickjes, da's dan weer wat anders.

(FAT kan geen bestanden >4GB aan, en HFS wordt niet herkend door m'n TV :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Lezen van NTFS is normaal geen probleem maar schrijven wel, het formatteren van usb sticks naar NTFS heb je al snel betaalde programmas voor nodig, paragon ntfs-mac is bijv een goeie daarvoor.

Omdat ik met veel tussen windows en osx werk heb ik zelf al mijn externe media geformatteerd naar ExFAT, Zowel Windows en OSX kunnen hierop lezen en schrijven.
Hier kunnen wel wat nadelen aan kleven maar dat ligt eraan waarvoor je jou externe media gebruikt.
zie ook: Wikipedia: exFAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
joon schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:37:
Lezen van NTFS is normaal geen probleem maar schrijven wel, het formatteren van usb sticks naar NTFS heb je al snel betaalde programmas voor nodig, paragon ntfs-mac is bijv een goeie daarvoor.

Omdat ik met veel tussen windows en osx werk heb ik zelf al mijn externe media geformatteerd naar ExFAT, Zowel Windows en OSX kunnen hierop lezen en schrijven.
Hier kunnen wel wat nadelen aan kleven maar dat ligt eraan waarvoor je jou externe media gebruikt.
zie ook: Wikipedia: exFAT
ExFat kunnen de meeste tv's helaas ook niet lezen helaas, uit de laatste reactie begrijp ik dat TS daarvoor de usb stick wilt gebruiken.
Paragon ntfs is in iedergeval een programma waar het wel mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
Inderdaad gebruik ik op 't moment m'n sticks alleen maar voor de TV. Maar anders moet ik maar een tooltje op m'n comp op werk gooien - daar draaien we Windows 7, daar is meestal meer freeware voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 12:54

page404

Website says no

Ik zou ook Paragon NTFS aanbevelen. Kost een eurootje of 15 maar die vond ik het ruimschoots waard.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

2 dingen waar je rekening mee moet houden

Bij NTFS is het belangrijk dat je je stik veilig verwijderd, hij werkt namelijk met een journal (de operatie kan in de UI gedaan zijn, maar de stick is nog zijn journal aan het wegschrijven).

Werkt je TV wel met NTFS? Ik weet niet of Microsoft er licenties voor geeft.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb ooit ntfs-3g werkend gehad op m'n mac, werkte ideaal :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 10:49
Dit is inderdaad prima te doen met NTFS-3G, zie https://github.com/osxfuse/osxfuse/wiki/NTFS-3G . Eerst 'FUSE for OS X' installeren, daarna NTFS-3G. Vervolgens kun je in Disk Utility de USB stick met NTFS formatteren.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
NTFS schrijft vaak naar dezelfde sectoren op de disk. Een ouderwetse usb stick is daardoor snel versleten, dus gebruik er een met wear leveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 13:08
Snake schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:00:

Werkt je TV wel met NTFS? Ik weet niet of Microsoft er licenties voor geeft.
Indien het een Samsung is: jazeker. Deze lezen perfect een NTFS partitie. En ja Microsoft verleent ook licenties voor TV's.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:41

BLN

Onder het mom van domme vragen bestaan niet: waarom hang je geen Apple TV aan je tv? Dan loop je veel minder te kloten met USB stickjes en kan je gewoon het beeld van je Mac mirrorren of via Airplay streamen.

If it ain't broken, don't fix it

Pagina: 1