OpenWRT dlna naar ander subnet

Pagina: 1
Acties:

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Hoi,

mijn thuisrouter draait meerdere Vlans met ieder een eigen IP subnet.

Dit om het verkeer goed te scheiden tussen mij en mijn buurman.

In mijn segment heb ik een Logitech Media Server staan welke upnp protocol praat.

De broadcasts hiervan zou ik graag ook in het andere segment willen zien maar dat lukt niet.

Zelfs als ik alle poorten open prik en handmatig het IP van mijn LMS invul lukt het niet om verbinding te krijgen.

Ergens op het openwrt forum stond de volgende route:

"ip route add 239.255.255.250 dev eth1.11" waarbij eth1.11 het andere subnet is.

Echter geen broadcast te ontdekken..,

Iemand een idee? IGMPproxy blijkt ook te kunnen?

Verwijderd

welke router is het?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:14
check ook even of die route genoeg is om multicast te activeren of dat je misschien meer zaken moet aanpassen.

• Lekkerbek
"welke router is het?"

Het is een ALIX 2d3 met 12.09 openwrt erop.

"check ook even...."...

Ik zou niet precies weten hoe... ik had het ergens gelezen als oplossing maar het blijkt niet te werken. Ook las ik net het volgende: "echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward"

Maar dan heb ik echt geen idee wat ik doe.... ALIX zit met eth0 aan internet en eth1 is lan eth1.11 is de buurman. Met die forward weet ik niet of alles naar de wereld gestuurd wordt.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

IGMP proxy klinkt wat je nodig hebt.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Lekkerbek
IGMP proxy ... hmzzz ja ... dat dacht ik in het beginne ook (ik heb het nog niet geprobeerd, vind de docu een beetje brak). Vond het alleen een beetje maf dat je met forwarding er niet komen kan (wellicht een tekortkoming in de xbmc client).

****BTW*****
cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

1

staat dus reeds aan...

• Lekkerbek
Onder OpenWRT heb ik een aantal zones:

LAN => WAN IN:Acc OU:Acc FO:Rej
WAN => reject
11Buren => WAN IN:Acc OU:Acc FO:Rej
12Tor => WAN IN:Acc OU:Acc FO:Rej

Heeft dat er iets mee van doen? Forwarding staat niet aan tussen Zone: LAN & 11Buren? (Als ik daar al een nieuwe zone voor moet opzetten...)

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkerbek op 07-09-2013 20:38 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zet forwarding aan tussen die twee zones en probeer IGMP proxy er eens bij.

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 08-09-2013 10:38 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 05:02
DLNA broadcasts gaan op layer 2 (mac laag), (dit kan je checken door het ontvangende mac-adres te sniffen, ff:ff:ff:ff:ff, op layer 3 openzetten gaat je dus niet helpen. Je moet ze dus in hetzelfde VLAN zetten of er op een andere manier voor zorgen dat deze broadcasts in het andere VLAN terechtkomen, zoals bijvoorbeeld met een proxy. Ik zou echter verder niet weten of het DLNA protocol toestaat dat je vanaf een ander broadcast domain aanmeld bij een server. Tevens kan je even kijken naar ibtables (iptables voor layer 2).
Success!

Kijk hier even naar:
http://wiki.openwrt.org/doc/howto/udp_multicast
Wikipedia: IP multicast

Those penguins, they sure ain't normal

Pagina: 1