[FreeNAS] Probleem CouchPotato / Transmission

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Beste mensen,

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het inrichten van mijn eigen zelfbouw NAS op basis van FreeNAS.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Ik heb een algemene share:

/mnt/Data/Data

Ik heb 2 plugin's (CouchPotato en Transmission). Beide plugins draaien in een eigen jail.

/mnt/Data/jails/bit_1/
/mnt/Data/jails/couchpotato_1/

Nu Gaat CouchPotato doorgeven aan Transmission dat er een torrent gedownload moet worden. In Couch moet ik een map aangeven waarnaar Transmission gaat downloaden. ECHTER: Ik kan in Couch niet buiten de jail browsen dus Transmission moet in een map kunnen binnen de jail van Couch.

Maar volgens mij kan dat niet..

Het mooiste zou zijn als de beide een map buiten de jails voor de downloads benutten namelijk:

/mnt/Data/Data/Downloads

Maar het lukt me echter niet. Via google niet het juiste antwoord kunnen weten en na 2 uur zelf kloten toch maar deze post.

Weet iemand hoe dit wel kan werken? |:(

Owja, ik zie trouwens dat niet alle users die in de jails draaien buiten de jail bekend zijn. De users zijn daar nummertjes geworden..

[ Voor 6% gewijzigd door Hemmen op 07-09-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit probleem is al meerdere keren op GoT langs geweest, dus begin eerst hier te zoeken, dan alleen met Google.

Verder kan je natuurlijk CP en Tm als dezelfde gebruiker laten draaien. Heb je geen rechten probleem, alleen moet je je jail iets vergroten zodat ze in elkaars mappen kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Hero of Time schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:43:
Dit probleem is al meerdere keren op GoT langs geweest, dus begin eerst hier te zoeken, dan alleen met Google.

Verder kan je natuurlijk CP en Tm als dezelfde gebruiker laten draaien. Heb je geen rechten probleem, alleen moet je je jail iets vergroten zodat ze in elkaars mappen kunnen.
Heb nu wel wat topics gevonden maar niet wat ik zoek.

De jails kunnen beide in dezelfde map. Het probleem is dat CouchPotato een map aanmaakt onder de user media met uid 1001 en dat de user van Transmission hier geen rechten op heeft.

Probleem zou inderdaad opgelost zijn als ze onder dezelfde user zouden draaien maar enkel de usernames en uid's gelijk zetten in beide passwd files van beide jails werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

*BSD werkt blijkbaar anders met jailing dan Linux, want daar maak je een gebruiker aan en alles wat hier onder draait is gelijk. Maakt niet uit of je een programma in een jail draait en een ander niet, ze kunnen prima in elke map lezen en schrijven zolang de meest beperkende omgeving (jail) dat toelaat. Misschien moet je wat meer doen of iets anders met je jail.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ik gebruik FreeNAS niet, maar wel NAS4Free, dus ik weet niet of je er iets aan hebt.

Maar ik had ook een probleem met rechten en kon via de CLI gewoon het commando "pw" gebruiken om de UIDs te veranderen.

Compromises are for the weak