Verbindingsprobleem WiFi met RADIUS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Hallo allemaal,

Ik ben thuis een beetje aan het spelen met een RADIUS server op mijn synology NAS.
Aangezien ik hier nog nooit iets mee gedaan heb leek het me leuk om het eens te verkennen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De router en NAS staan (volgens mij) goed ingesteld.
Ik kan met mijn iphone en ipad prima connectie maken, alleen zodra het op mijn laptop aankomt houd het op. Zodra ik met mijn laptop verbinding wil maken krijg ik wel netjes het venster te zien dat hij verbinding maakt en om extra logon informatie vraagt. Als ik daarna de informatie invul van een account krijg ik te zien dat het niet mogelijk is om verbinding te maken.

Afbeeldingslocatie: http://xxx.xxx.nl/connection.jpg

Op mijn NAS krijg ik dan de volgende melding in het logboek.

http://xxx.xxx.nl/radius-20130907-153621.html

Nou is het zo dat ik het probeer al spelend er een beetje kennis om op te doen dus ik heb niet heel veel kunnen proberen om te kijken wat wel of wat niet werkt. Wat ik wel gedaan heb is diverse fora doorzocht waaronder het synology forum, hier en nog wat andere fora maar helaas bood dat geen soelaas. Ook heb ik een korte howto gevold waar je zelf een verbinding moest maken en controleren op certificaat uit moest zetten. Ook dat heeft niet geholpen.

Ik hoop dat jullie mij hier een beetje verder in willen helpen.

Specs:

Laptop:
Windows 7
Atheros AR5007 wirless nic

NAS:
Synology DS111 met DSM 4.3

Router:
ASUS RT-AC66U met Tomato (shibby's mod)

Certificaat:
Level1 certificaat van Startcom (http://www.startssl.com)

[ Voor 3% gewijzigd door chickpoint op 07-06-2020 22:50 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 15:05

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

TLS Alert read:fatal:unknown CA

Laat me raden een selfsigned certificaat? Heb je de root CA van de Synolgy toegevoegd aan je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Nee certificaat loopt via startcom en is een level 1 certificaat. Was ik inderdaad vergeten te melden (aan het begin van de post dacht ik er nog aan :+ ). Zal het er gelijk even bij zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door chickpoint op 07-09-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Zo het is weer maandag, dus een kleine bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Heb je geprobeerd het CA Certificaat te installeren in zowel windows als in DSM? Je melding zegt namelijk dat een van beide 'partijen' het niet eens is met het CA certificaat

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ah kijk dat maakt het al wat duidelijker. Waarschijnlijk zal het certificaat op mijn pc dan niet zijn geïnstalleerd. Waar mijn idevices hier automatisch om vragen zal Windows 7 dit waarschijnlijk niet doen? Is het certificaat trouwens een ander certificaat dan die synology gebruikt voor HTTPS? Deze werkt namelijk prima en krijg bij de radius server een grijs knopje bij certificaat importeren.

EDIT: Inmiddels geprobeerd en werkt zoals het hoort. Het schijnt dus dat als je niet een selfsigned certificaat gebruikt dat de synology deze niet kan exporteren. In iedergeval niet naar windows. Heb dus het certificaat van de CA gedownload en geinstalleerd en nu werkt het.

[ Voor 26% gewijzigd door chickpoint op 09-09-2013 18:19 . Reden: update ]

Pagina: 1