• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:58
Beste Tweakers,

Ik heb hier thuis een asus n56z liggen waarvan het scherm stuk is.(grote barst erin)
De rest van de laptop werkt nog goed(externe monitor aangesloten en alles getest.

Nu liep ik al een tijdje rond met het idee om mijn laptop weg te doen en een pc te bouwen en nou vroeg ik me af:

Is het mogelijk om de i7 3610QM welke uit mijn laptop komt in een ivy bridged moederbord te zetten?
ik heb het een en ander al gegoogled en sommige mensen zeggen dat het wel kan en andere zeggen van niet.

Who knows the answer?

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32

D4NG3R

kiwi

:)

Nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kan alleen als je het complete laptop mobo inbouwt.

Maar een laptop cpu past niet op een desktop mobo. CPU kan trouwens ook vastgesoldeerd zitten op het moederbord.

Heeft trouwens ook nooit gepast volgens mij.

People as things, that’s where it starts.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Je gaat een i7 laptop weggooien omdat het scherm kapot is?

Ben je mal?

Schroef/klik die schermbehuizing open, zoek het partnummer op op Ebay, week of wat wachten en je hebt voor een paar tientjes weer een werkende laptop.

Edit:
Paar tientjes is ietsje te positief maar toch. Daar koop je geen nieuwe i7 laptop voor.
http://www.ebay.com/itm/L...anels&hash=item27d67254ec

[ Voor 34% gewijzigd door Shamalamadindon op 07-09-2013 15:34 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-12 11:18
VasZaitsev schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:29:
Heeft trouwens ook nooit gepast volgens mij.
Niet direct, maar er zijn in het verleden wel adapters geweest voor s478-479
http://www.techpowerup.co...php?p=2734001&postcount=5

Persoonlijk zou ik dan inderdaad de hele laptop behuizing wegdoen en alles in een kastje proberen te bouwen.

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:58
@leo1010 ik was zeker niet van plan om hem weg te gooien.
Ik wilde er een pc van maken ;)

iedereen bedankt dan weet ik genoeg
Mijn laptop ga ik wel repareren en de computer komt later wel ;)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de laptop verder goed is, dan gebruik je hem toch gewoon?

Heb het ook zo jaren gedaan. Laptop rechts op de tafel, draadloos toesenbord en muis, groot scherm voor me neus en wie ziet het verschil?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Het idee van een laptop valt dan wel compleet weg.

Net zoals Leo1010 aangaf in het begin van dit topic, een nieuw scherm aanschaffen via ebay en inbouwen. Het laatste is zo'n grote moeite nog niet en je hebt daarna weer een compleet werkende notebook.

Je mobo en dergelijke uit je behuizing halen en deze ergens in gaan bouwen zou gekken werk zijn vergeleken het aanschaffen & in bouwen van een nieuw scherm.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47

Nemesizz

Untouchable

Het antwoord is opzich al gegeven maar ik zal ook even zeggen waarom :P .

De Core i3/5/7 laptop CPU's zijn processors met pinnen (PGA), heel af en toe vast gesoldeerd, maar meestal gewone PGA (Pin Grid Array).
Core i3/5/7 desktop CPU's zijn LGA (Land Grid Array), de processor zelf heeft geen pinnen, maar de socket wel.
Daarnaast is de pin-out (het aantal pinnen, en de functie van de pinnen) verschillend tussen laptop en desktop CPU.
Dat is de voornaamste reden waarom je een laptop CPU niet in een desktop PC kunt doen ;) .

In het verleden waren er soms wel eens converters (zoals gezegt, socket 479 voor 478 moederborden), ook zijn er een paar desktop moederborden geweest met laptop CPU sockets (al waren die vaak duur, en/of zeldzaam en moeilijk te krijgen).

Beste oplossing is inderdaad op zoek gaan naar een nieuw scherm voor je laptop, en anders als minder-mobiele oplossing (extern scherm) gebruiken. Maar ik zou em in geen geval weggooien of slopen.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb van mijn oude laptop met stuk scherm het scherm zelf eraf gehaald en daar dan gewoon een externe scherm voor geplaatst.
Werkt perfect :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32

D4NG3R

kiwi

:)

Nemesizz schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:56:
ook zijn er een paar desktop moederborden geweest met laptop CPU sockets (al waren die vaak duur, en/of zeldzaam en moeilijk te krijgen).
Die zijn er zat. Meestal in de vorm van een ITX moederbord met vastgesoldeerde CPU. Maar hier heeft de TS niks aan 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47

Nemesizz

Untouchable

D4NG3R schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:16:
[...]

Die zijn er zat. Meestal in de vorm van een ITX moederbord met vastgesoldeerde CPU. Maar hier heeft de TS niks aan 8)7 .
Ik bedoelde ook echt moederborden met een socket, dus niet met vastgesoldeerde CPU.
Socket 479 heeft er ook een paar gehad.

Heb ze zelf wel eens gezocht voor m'n mobiele Athlon X2 (socket S1), helaas waren die borden te duur en erg zeldzaam.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het bestaat wel maar vaak in de industrie. De borden zijn loeiduur en soms doet SuperMicro ook zulke trucs. Alleen qua prestaties en qua prijs heb je een complete nieuwe pc bij wijze van spreken. Zonde van het geld dus maak het scherm, verkoop de laptop en koop een goede en snelle pc met een I7.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1