Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round Laptop gezocht | Gaming / Uni / Video&beeld bew. )

Pagina: 1
Acties:

• ShockiNN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga 'm gebruiken voor de universiteit, dus ik denk dat de accuduur niet al te kort moet zijn.

Ook zal ik af en toe wat games erop spelen, deze hoeven natuurlijk niet 60 fps te halen op ultra-high o.i.d, maar ook niet op low. Spellen als League of Legends moet ik gewoon op high kunnen spelen met 60fps

Ten slotte zal ik de laptop gebruiken voor grafisch vormgeving. Hierbij moet je denken aan logo's, flyers e.d ontwerpen en ook video montage.

Dus een klen lijstje van de programma's die ik in ieder geval wil draaien.

- Photoshop
- League of Legends
- Sony Vegas
- After effects (?)

Wat mag je laptop gaan kosten?

Mijn budget ligt rond de 900-1000 euro.. Als het echt de moeite waard is om er iets meer voor uit te geven dan kan dat.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, hij moet mee naar hoorcollege's, werkgroepen e.d. Accuduur moet dus in ieder geval niet te laag zijn. Gewicht en grootte boeien niet zo heel veel als het maar niet "te" wordt.

Scherm moet in ieder geval niet kleiner zijn dan 15"4 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee, die heb ik niet echt. Als het maar geen goedkope chineze zooi is :P.

Ik heb rond gekeken, maar ik kom er maar niet uit.
Fellas, thanks voor de moeite :>.!

P.S Een SSD is een must.

Edit: "Ik had een aantal laptops gevonden, even opzoeken en dan plaats ik 't in deze topic"

Asus N56VB-S4062H
1: http://tweakers.net/price...6vb-s4062h/specificaties/

De specificaties vind ik goed, proccesor is dik in orde alleen er zit geen SSD in en de videokaart kan wat krachtiger.. Ik kan alleen geen laptop vinden die dus een betere videokaart heeft, een SSD heeft en binnen mijn budget past.

[ Voor 14% gewijzigd door ShockiNN op 07-09-2013 15:38 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

4061 of 4016 + SSD ( mogelijk caddy ) is waarschijnlijk meer dan genoeg voor jouw doeleinden. Ik speelde lol en ik kon alles op high zetten op 1920x1080.

• ShockiNN
Ik heb trouwens een andere laptop gevonden die precies voldoet aan mijn eisen

Deze : pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (59375359)

De Lenovo IdeaPad Y510p (59375359). Ik zit alleen met 2 vragen.

- Hoe lang is de gemiddelde accuduur van deze laptop.
- Is het verschil tussen een mat scherm en een ips scherm echt heel groot?

Verwijderd

ShockiNN schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:44:
- Hoe lang is de gemiddelde accuduur van deze laptop.
Zeer slecht, de SLI versie haalt de 2 uur niet eens.
- Is het verschil tussen een mat scherm en een ips scherm echt heel groot?
Waarom vraag je dit? De y510p bevat geen IPS scherm, net zo min als de N56. Als je wilt weten of een mat scherm beter is dan een IPS scherm of omgekeerd zul je eerst moeten vertellen over welke schermen je het hebt.

Ik raad de Y510p overigens zeker niet aan, het lijkt op veel punten een downgrade ten opzichte van de voorganger Y500. Welke al minder was dan de N56 op veel fronten.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:47:
[...]

Zeer slecht, de SLI versie haalt de 2 uur niet eens.

[...]

Waarom vraag je dit? De y510p bevat geen IPS scherm, net zo min als de N56. Als je wilt weten of een mat scherm beter is dan een IPS scherm of omgekeerd zul je eerst moeten vertellen over welke schermen je het hebt.

Ik raad de Y510p overigens zeker niet aan, het lijkt op veel punten een downgrade ten opzichte van de voorganger Y500. Welke al minder was dan de N56 op veel fronten.
Noem eens die punten dan? Ik zie niet echt in wat voor opzicht het een downgrade is. Het enige verschil is haswell cpu?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Bouwkwaliteit, schermkwaliteit, accuduur, invoerapparatuur om alvast wat te noemen.

Verwijderd

Slechtere bouwkwaliteit, accuduur, koeling. Alles behalve de CPU en GPU is slechter geworden of hetzelfde gebleven, terwijl de N56 op veel punten al beter was.

een laptop is meer dan specs.

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:03:
Slechtere bouwkwaliteit, accuduur, koeling. Alles behalve de CPU en GPU is slechter geworden of hetzelfde gebleven, terwijl de N56 op veel punten al beter was.

een laptop is meer dan specs.
Zoals ik het zie:
Asus heeft een ouder cpu, slechter gpu, geen ssd.
Asus heeft een beter bouwkwaliteit.

Uiteraard is bouwkwaliteit belangrijk, maar niet beslissend in dit geval.

Verwijderd

De asus heeft een betere bouwkwaliteit, veel betere koeling, is veel goedkoper, heeft een veel langere accuduur, een beter toetsenbord en touchpad, en wordt niet zo warm onder load. Je kan er een 256GB SSD in zetten en dan nog op een lagere prijs uitkomen als de Y510p.

Als je er nog een kunt vinden, that is.

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:25:
De asus heeft een betere bouwkwaliteit, veel betere koeling, is veel goedkoper, heeft een veel langere accuduur, een beter toetsenbord en touchpad, en wordt niet zo warm onder load. Je kan er een 256GB SSD in zetten en dan nog op een lagere prijs uitkomen als de Y510p.

Als je er nog een kunt vinden, that is.
Wanneer komt de 'nieuwe' n56? Of is dat niet bekend? Als de huidige bijna niet meer verkrijgbaar is, dan zou het toch betekenen dat er een nieuwe op komst is?

Verwijderd

De nieuwe is de N550. Maar dat zie ik niet echt als een grove upgrade. Tenminste niet het soort upgrade waarvoor de prijsstijging kan worden verantwoord.

Edit; met de meest recente prijsdoorbraak (of prijsfout?) bij dell is de Alienware 14 een goede keus.

Edit 2: vals alarm. bug op de dell site.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 18:10 ]

• ShockiNN
Dus, heeft iemand een idee van een verbeterde versie van de laptop die ik poste, welke toch in binnen mijn budget past?
Pagina: 1