Macbook SSD boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 22:20
Beste Tweakers,

Als eerste zal ik even mijn setup uitleggen. Ik heb een macbook met SDD waarop 2 partities zitten, een voor os x en een voor windows.
Na een reboot vanmorgen kreeg ik bij het opstarten van os x een laad balk onder het apple logo waarna de macbook uitviel. Na wat zoeken op internet zou het gaan om een hardware failure, wat dus zou duiden op een kapotte SSD. Echter is het wel mogelijk om bootcamp op te starten en vanuit windows door de mac partitie te navigeren.

Het opstarten van de herstelpartitie en een disk repair uitvoeren geeft aan dat de disk niet gerepareerd kan worden.

Mijn idee is dat er ergens bij het booten van os x een probleem zit, kan ik dit om een of andere manier achterhalen of is de enige optie om een nieuwe installatie uit te voeren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Mijn idee is dat er ergens bij het booten van os x een probleem zit, kan ik dit om een of andere manier achterhalen of is de enige optie om een nieuwe installatie uit te voeren?
Opstarten in verbose mode, direct na het aanzetten CMD + V ingedrukt houden.
OSX zal dan een op text gebaseerde opstart procedure gebruiken waar je kan zien waar deze blijft hangen of vastloopt.
Als je weet waar deze vastloopt kan je op deze manier verder zoeken :)

Let wel op, OSX moet ingesteld zijn om als eerste op te starten.

[ Voor 39% gewijzigd door joon op 07-09-2013 15:07 ]