Nieuwe IPS Monitor.

Pagina: 1
Acties:

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voordat ik vragen ga stellen wil ik eerst even mijn verhaal doen...
Ik heb op 23-5-2013 bij EIZO Shop een EIZO FlexScan EV2436W gekocht. Na een paar daagjes wachten kwam dan eindelijk de bezorger langs.

Doos netjes open gemaakt en alles aangesloten. Ik zag eigenlijk gelijk al dat er iets niet in orde was. Rechts onderin zie ik een gele tint. Ik ben wat aan het tweaken gegaan en de monitor naar mijn smaak zetten maar die gele tint bleef. Ik dacht dat zal wel bijtrekken want hij is nog nieuw, dus als ie een X aantal uur aan staat is het wel weg. Maar nee, het ging niet weg.

Dus ik een mailtje gestuurd naar EIZO Shop van het probleem. Ik was gevraagd een foto te maken van het probleem, alleen kreeg ik dat niet zichtbaar met mijn foto camera. Ben dus maar bij de winkel zelf langs gegaan. 3 man naar gekeken maar konden volgens hun niks zien, terwijl ik op andere monitoren in de winkel op diezelfde plek geen gele vlek zag zitten. Kon de monitor daar laten zodat iemand anders er nog naar kon kijken en zou dan gebeld worden. 2 dagen later telefoon en was niks te zien, dus werd ie terug gestuurd want ruilen kon niet.

Inmiddels staat er 980 uur op de teller en er is niks veranderd.

Ik zit hier dus met een monitor van €500,- die door mijn ogen gezien niet goed is. En ik word er echt gek van ook.
En nu?

Nou ik zou deze moeten zien te verpatsen voor een leuk prijsje aan iemand die het probleem niet ziet.

Mijn oude LCD was een EIZO FlexScan S2231W, die was zo'n 5 jaar oud en begon vage witte balken te vertonen omdat het een CCFL was. Waarschijnlijk begonnen die door te bloeden. Verder was daar het beeld van wel overal gelijk.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe IPS monitor van 24 Inch en 1900 x 1200. Het mag gewoon 60 Hz zijn.

Verwijderd

Redelijk makkelijke keus: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb de review van Kid Jansen door zitten bladeren, en het lijkt idd de beste keus te zijn.

• TheDeeGee
  • Niet online
Nu zie ik ook nog de Dell Ultrasharp U2410 alleen is dat CCFL.

Nu heeft mijn 5 jaar oude EIZO FlexScan S2231W last van het doorbloeden van de CCFLs.

Is dit een bekend probleem bij CCFL monitoren?

• TheDeeGee
  • Niet online
U2410 blijkt EOL te zijn en vervangen door U2413 met LED : /

Mss is Dell toch niet de juiste keus.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Mijn ips led scherm is ook iets geliger aan een kant en mijn ipad ook in een hoek. Ips is er gevoelig voor denk ik, je moet mazzel hebben :).

www.nintendocasemods.com

• TheDeeGee
  • Niet online
Verwacht toch dat een scherm van 500 euro perfect is. Heb mijn vertrouwen in EIZO wel verloren nu.

Ik schaf denk ik een NEC P241W aan.
Pagina: 1