Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies robuste reislaptop

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb asap een nieuwe laptop nodig, dus kan helaas niet wachten op een nieuw model oid.

De eisen die ik heb zijn simpel:
  • Dun & licht (<1.8kg)
  • Robuust (reis zeer veel)
  • Matscherm met hoge resolutie
  • Zeer snelle SSD (mag ook achteraf)
  • 4de generatie i7
  • 16GB intern (12 als het niet anders kan)
Een nice to have erbij is touch. Totaal onbelangrijk is video/gaming.

Nou zijn de specs zeer eenvoudig te vinden, maar de combinatie met Dun&licht maakt het wel weer moeilijk. Mijn ervaring met Lenovo is uitstekend, zeker gezien de robuustheid. Ze hebben ook een ideale formfactor in de T430s

Afbeeldingslocatie: http://college.wfu.edu/itg/wp-content/uploads/T430s_sm1.png

Precies wat ik zoek, echter alleen te krijgen met specs van Q1-12. Als ik geld uitgeef, moet het wel bij de tijd zijn.

Benieuwd of iemand mij verder kan helpen. Prijs maakt niet heel veel uit, maar alles onder de €2000,- is meegenomen.

Verwijderd

Er is helaas erg weinig te krijgen in dit segment. Laptops die ik robuust zou noemen komen zonder uitzonderingen met een vrij slecht scherm. Zelfs een model vinden met een 900p scherm is lastig, en dan is het scherm niet eens goed.

Je komt dan al snel uit bij de thinkpads. Maar dan zou ik al snel het advies geven om de T530 te nemen in plaats van de T430. Ja hij is zwaarder, maar de accu is ook 2x zo groot, de CPU 2x zo snel (quadcore vs dualcore), er past naar verluid 24GB RAM in en het scherm is veel beter dan op de 14" varianten.

Dat de specs ietswat outoud zijn zou ik mij niet te veel zorgen om maken. Zo'n verbetering is haswell niet.

• PWM
  • Niet online
Probleem met 15 inch is dat het lastig begint te worden in het vliegtuig. 14 inch is wat dat betreft wel een max om lekker mee te kunnen werken, zeker ook gezien de kleine tafeltjes die je hebt.

Ik had gehoopt dat er een T430s aankwam met nieuw scherm e.d., maar Lenovo heeft een T440 en T440s aangekondigd, die ook nog eens afstappen van het zo geliefde thinkpad design.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
Waarom niet gewoon een Vaio Pro? Lijkt mij een prima laptop die juist tijdens reizen makkelijk in gebruik is en daar ook tegen kan.

Edit:
Was in de veronderstelling dat deze 16gb kon handelen, sorry.

[ Voor 23% gewijzigd door AMARONE op 07-09-2013 13:57 ]

Verwijderd

Dat klopt. Details over de nieuwe thinkpads zijn schaars op dit moment. Ik kan bijvoorbeeld niet vinden of lenovo van plan is IPS schermen aan te bieden. De nieuwe X240 komt wel met 1080p IPS, maar het is maar de vraag of ze daar de mogelijkheid geven om er 16GB in te stoppen met een full-voltage CPU.

Het aanbod van dell is niet veel duidelijker wat dat betreft.

Als je snel iets nodig hebt zou je misschien ook nog kunnen kijken naar een aantal ultrabooks, maar die voldoen waarschijnlijk niet aan je eisen voor robuustheid en 16GB RAM. Het enige wat zo snel in mij op komt is de latitude 6430u (linkje). Deze kan je dan zelf upgraden met 16GB RAM. De kwaliteit van het scherm is onbekend. Ik zou zelf eerder een T430 (niet s) aanschaffen vanwege de full-voltage CPU en mogelijkheid tot 9-cel accu.
AMARONE schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:54:
Waarom niet gewoon een Vaio Pro? Lijkt mij een prima laptop die juist tijdens reizen makkelijk in gebruik is en daar ook tegen kan.
Daar past geen 16GB RAM in, maar 'slechts' 8GB.

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:56:
[...]

Dat klopt. Details over de nieuwe thinkpads zijn schaars op dit moment. Ik kan bijvoorbeeld niet vinden of lenovo van plan is IPS schermen aan te bieden. De nieuwe X240 komt wel met 1080p IPS, maar het is maar de vraag of ze daar de mogelijkheid geven om er 16GB in te stoppen met een full-voltage CPU.
Volgens de US site komen ze met Haswell i7 en 1080p IPS schermen. Ook touch is een optie, maar dat volgens mij alleen weer op 900p.

Grootste probleem is dat hij pas eind oktober komt. Ik moet hem over 2-3 weken geïnstalleerd klaar hebben.

Ik heb nu een Dell e6410 van 2 jaar oud. Werkelijk alles aan het ding zit los. Klepjes rammelen, toetsen zitten los en het scherm lijkt wel los te zitten. Beetje huiverig voor Dell dus.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 07-09-2013 14:16 ]

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Misschien nu een 2dehands Thinkpad T420/T430 of Latitude E6420/E6430 met HD+ scherm kopen voor rond de 500 euro als overbrugging en als de Thinkpad X240/T440 uit is die kopen voor 1000~1500 euro en de aangeschafte 2dehands laptop weer verkopen? Eventueel ook al een SSD kopen die je dan kan overzetten naar de nieuw aangeschafte machine.

Wel een gedoe maar zo heb je straks wel een machine die je graag zou willen. O-) ;)

• PWM
  • Niet online
Denk dat het een Lenovo X1 Carbon word. Kan 16GB in, heeft een i7 en is zeer stevig.

Enig nadeel is de 900p, maar wel weer multi-touch.

EDIT: Oh, de touch versie is 200gram zwaarder. Toch wel veel op 1.3 kilo.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 08-09-2013 12:09 ]

Verwijderd

De carbon X1 bevat gesoldeerd RAM. Het maximum wat lenovo zelf wil installeren is 8GB.

De latitude is echt de enige ultrabook waar 16GB in kan.

• PWM
  • Niet online
Ik hou me niet aan mijn eigen regels :( Ik denk dat ik de S7 van Acer neemt met Haswell. Glans scherm en 8GB, wel de juiste i7 256SSD in Raid 0 en 2540x1440 display met 10 vingers te besturen. Zeer dun, zeer licht en stevig gebouwd.
Pagina: 1