Goedemiddag allemaal,
Omdat ik een beetje uit ben gekeken op mijn huide setup (Macbook Pro i.c.m. Apple TV3) én omdat het me leuk lijkt zelf een keer iets in elkaar te zetten ben ik gaan zoeken naar een configuratie voor een HTPC. Deze moet op termijn gaan draaien met een Synology NAS.
Door middel van Google, de BBG van januari en verschillende topics over zelfbouw HTPC's hier op Tweakers heb ik volgens mij een redelijke config samengesteld. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd...
Omdat ik een beetje uit ben gekeken op mijn huide setup (Macbook Pro i.c.m. Apple TV3) én omdat het me leuk lijkt zelf een keer iets in elkaar te zetten ben ik gaan zoeken naar een configuratie voor een HTPC. Deze moet op termijn gaan draaien met een Synology NAS.
Door middel van Google, de BBG van januari en verschillende topics over zelfbouw HTPC's hier op Tweakers heb ik volgens mij een redelijke config samengesteld. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd...
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 77,30 | € 77,30 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 66,20 | € 66,20 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,30 | € 32,30 |
| 1 | Crucial BLT4G3D1869DT1TX0CEU | € 35,77 | € 35,77 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,40 | € 31,40 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 71,95 | € 71,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 389,92 | |
- Het is de bedoeling dat ik de HTPC met XBMC ga draaien op Windows 7 (staat nog niet in de lijst) met een CEC-adapter als besturing
- Hij moet alles af kunnen spelen qua beeld en geluid, ook 3D
- Mijn huidige receiver heeft geen HDMI in- of uitgang dus een optische uitgang op het moederbaord is noodzakelijk maar wellicht dat er in de toekomst een nieuwe AVR komt dus de nieuwe audioformaten speel ik dan graag af
- Daarnaast zou ik graag Spotify kunnen draaien zonder dat m'n tv (Panasonic 55vt50) aan hoeft te staan
- Het liefst alles zo stil en zuinig mogelijk, budget is ongeveer wat ik op dit moemtn heb geselecteerd, liever nog iets minder
- Gamen had ik eerst als optie. Op dit moment denk ik, om de kosten te sparen, dat het sporadisch of helemaal niet voor zal komen aangezien ik ook een Xbox 360 heb staan (en wellicht een next gen console op termijn)
- Voldoet het systeem?
- Welk intern geheugen kan ik het beste gebruiken?
- De Milo ML04 kan ik ook voor bovenstaande config gebruiken?
- Over het opstarten, ik kan 'm in XBMC laten booten begrijp ik? Maar wat als ik dan via een iPad of iPhone Spotify aan wil zetten, switcht 'ie dan automatisch? En hoe ga ik dan terug naar XBMC?
[ Voor 63% gewijzigd door omnom op 08-09-2013 17:46 . Reden: Leesbaarheid verbeterd, wenslijstje toegevoegd en uATX config verwijderd. ]