Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Geen beeldsignaal met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag voor iemand een pc'tje samengesteld, alles heeft bij mij perfect gewerkt. Ik heb alles geïnstalleerd qua drivers en updates. Heb ook gekeken of alles stabiel was en dat zag er allemaal zeer goed uit.

De persoon is dan de pc komen ophalen maar krijgt bij hem thuis blijkbaar geen beeldsignaal, zowel niet via DVI als VGA. Vind dit echt wel raar en vraag me af aan wat dit zou kunnen liggen.

De persoon heeft geen ander scherm of andere pc om te testen en woont nogal ver dus ik kan zelf de eerstkomende dagen niet gaan kijken naar wat het probleem precies is. Probleem is ook dat de persoon niets van pc's kent. Dus de pc opendoen en eens kijken of alles goed aangesloten is of de ramlatjes en grafische kaart er eens uithalen en terug insteken kan hij niet zelf testen. Zou het sowieso wel raar vinden moest er zo snel iets loskomen of nog erger al stuk is door een verplaatsing.

Als er iemand tips heeft wat die persoon kan proberen zonder de pc open te doen mag je het hier altijd posten.

Alvast bedankt!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:15
Hoe sluit hij de kabel van de monitor aan op de PC? op de poort van het moederbord zelf, of heb je een pci-express videokaart gestoken op het moederbord?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een aparte grafische kaart in dus ik denk dat hij de kabel daarop aansluit maar ik ga het misschien toch best eens vragen want het moederbord heeft ook een DVI, VGA en HDMI uitgang (is met een i5 4430 dus er is ook een IGP).

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:30:
Probleem is ook dat de persoon niets van pc's kent. Dus de pc opendoen en eens kijken of alles goed aangesloten is of de ramlatjes en grafische kaart er eens uithalen en terug insteken kan hij niet zelf testen.
Onzin, ik heb de grootste mongolen aan de telefoon hun pc helenmaal uit elkaar laten halen en weer werkend in elkaar laten zetten. De enige reden dat dat niet zou lukken is als je zelf niet weet waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
tinnef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:47:
[...]

Onzin, ik heb de grootste mongolen aan de telefoon hun pc helenmaal uit elkaar laten halen en weer werkend in elkaar laten zetten. De enige reden dat dat niet zou lukken is als je zelf niet weet waar je mee bezig bent.
Sommige mensen willen er gewoon niet aankomen, hoe goed je het hen ook wil uitleggen :)

• tinzarian
  • Niet online
Het gaat er niet om hoe goed je het wil uitleggen, maar hoe goed je het kan uitleggen. Maar kennelijk heeft hij daar geen vertrouwen in, dus dan is het inderdaad het beste het er bij te laten.
dus ik denk dat hij de kabel daarop aansluit
The mother of all f*ckups... was het echt niet bij je opgekomen om te checken waar hij de stekker in heeft gestoken???

In ieder geval, als het niet daar aan ligt dan zit er weinig anders op dan de PC open te maken om er achter te komen wat er mis is.

[ Voor 14% gewijzigd door tinzarian op 07-09-2013 00:38 ]

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:46
tinnef schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:09:
Het gaat er niet om hoe goed je het wil uitleggen, maar hoe goed je het kan uitleggen. Maar kennelijk heeft hij daar geen vertrouwen in, dus dan is het inderdaad het beste het er bij te laten.

[...]

The mother of all f*ckups... was het echt niet bij je opgekomen om te checken waar hij de stekker in heeft gestoken?

In ieder geval, als het niet daar aan ligt dan zit er weinig anders op dan de PC open te maken om er achter te komen wat er mis is.
Positieve reactie trouwens :F

Anyway, vraag hem een aantal foto's door te sturen.
Van zn IO panel, en even de kast open te schroeven en een paar close-ups te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Foto's zijn een goed idee!

De grafische kaart komt uit zijn vorige pc dus ik ging ervan uit dat hij toch wel wist waar hij zijn scherm moet aansluiten.
Ik weet momenteel alleen maar dat hij geen beeldsignaal krijgt en dat hij via DVI en VGA geprobeerd heeft. Ik heb hem een mail gestuurd met allerlei zaken die hij kan proberen maar ik zal pas morgen terug contact hebben en dus meer weten.

Ik vind het alleen raar dat die pc hier, op mijn scherm dus wel werkte. Hij heeft hier zeker een 5-tal uur gedraaid. Heb zelfs benchmarks getest om te zien of alles aan volle snelheid werkt en of de temperaturen in orde zijn.

• tinzarian
  • Niet online
Positieve reactie trouwens
Dank je, maar het is vooral een kwestie van gezond verstand.
en even de kast open te schroeven
Goed idee, maar het is duidelijk dat "de persoon" dat niet durft.
Wat denk je op die close-ups te zien?

[ Voor 18% gewijzigd door tinzarian op 07-09-2013 00:45 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Is daarbij ook verplichte kost; wellicht oud misschien, maar maakt de inhoud niet nutteloos; anno 2013 is het ook nog zéér goed van toepassing.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2013 00:47 ]

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:46
tinnef schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:43:
[...]

Dank je, maar het is vooral een kwestie van gezond verstand.

[...]

Goed idee, maar het is duidelijk dat "de persoon" dat niet durft.
Wat denk je op die close-ups te zien?
De ts geeft aan dat de klant niet zelf hardware durft te wisselen, 2 schroefjes losdraaien en foto's maken is wel te doen. Met de foto's kun je zien of er iets los is geschoten

[ Voor 26% gewijzigd door Marco1994 op 07-09-2013 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ligt dus aan het scherm. Op een tv via hdmi werkte het perfect. Hij heeft nu een ander scherm van iemand kunnen lenen en alles is dus in orde.
Pagina: 1