|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Je zou op je computer een alias/snelkoppeling kunnen maken en kijken wat die doet wanneer je dat synchroniseert.
Ik zie dat OwnCloud een optie heeft om vanaf een http-link een-en-ander te importeren, eens kijken of ik mijn bestanden tijdelijk achter de webserver krijg. Wat dan wel jammer is, is dat het dubbele storage gaat verbruiken.
Als ik op m'n Debian machine kijk, dan vind ik de directory:
... waar alle bestanden in staan die geupload zijn. Nou ja, ik heb er 1 bestand staan, zo fanatiek gebruik ik OwnCloud niet.
Maar je zou eens kunnen doen wat sypie hierboven suggereert: softlink vanaf de gewenste data naar jouw OwnCloud datadir.
code:
1
| /var/www/owncloud/data/vanaalten/files |
... waar alle bestanden in staan die geupload zijn. Nou ja, ik heb er 1 bestand staan, zo fanatiek gebruik ik OwnCloud niet.
Maar je zou eens kunnen doen wat sypie hierboven suggereert: softlink vanaf de gewenste data naar jouw OwnCloud datadir.
Dat werkt helaas niet. Hij lijkt nog iets met metadata te doen. Als ik eerst vanuit OwnCloud een folder maak, die vervolgens vanaf de prompt verwijder en door een symbolic link vervang dan verdwijnt de folder uit OwnCloud.
Oh: OwnCloud en symbolic links gaan niet echt samen.
Oh: OwnCloud en symbolic links gaan niet echt samen.
[ Voor 11% gewijzigd door pven op 07-09-2013 22:40 ]
Ook als je OwnCloud hebt herstart? Heb je nog verder gekeken waar 't die metadata bewaart en deze handmatig bij te werken?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zojuist getest: ik heb een directory vanaf een ander filesystem gesymlinkt naar de files-directory van OwnCloud, op een LDAP-account met encryptie ingeschakeld. Hero: er valt weinig te herstarten aan OwnCloud, het is allemaal PHP. Mijn vermoeden is dat het in de Apache-config of .htaccess zit, in mijn vhost configuratie staat 'Options FollowSymLinks'.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dan herstart je toch Apache?Demoniac schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:44:
Hero: er valt weinig te herstarten aan OwnCloud, het is allemaal PHP.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1