Seagata barracuda 1TB "error occurred"

Pagina: 1
Acties:

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:14

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden de Seagate Barracuda 1TB (ST1000DM003) maar tot mijn spijt geeft hij de volgende fout aan wanneer ik hem in de nieuwe zelfbouw PC stop:

Disk error occurred
press ctrl+alt+del to restart

Wanneer ik Ctrl Alt Del indruk reboot hij, maar dan weer exact met dezelfde melding. Ook op internet kan ik niks vinden over dit probleem, wel dat mensen het probleem zelf hebben maar die kunnen het oplossen door middel van een recovery. Omdat dit een zelfbouw is, is er geen recovery modes aanwezig helaas :/ Ik heb met Saturn contact gehad en die adviseerden mij om het product terug te sturen, maar is er geen andere manier van oplossen? Hij maakt namelijk niet een tikkend geluid dat hij daadwerkelijk "stuk" is.

Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Moederbord batterij eruit gehaald (BIOS reset)
- Harde schijf op andere SATA ports aangesloten
- Harde schijf op andere voedingsconnectoren aangesloten

Wij wordt nog wél herkent op mijn eigen PC zelf, en wat betreft het moederbord: alles werkt zoals het hoort maar de harde schijf niet.

Iemand die bekend is met het probleem/oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 06-09-2013 15:48 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:23
Heb je de hardeschijf steeds aangesloten met dezelfde sata kabel. probeer een andere kabel.
Check in je bios of de sata poorten aanstaan. Heb je een andere sata harddisk die je kan testen?

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
elan schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:03:
Heb je de hardeschijf steeds aangesloten met dezelfde sata kabel. probeer een andere kabel.
Check in je bios of de sata poorten aanstaan. Heb je een andere sata harddisk die je kan testen?
Ja, de harde schijf is inderdaad al eens aangesloten met een andere kabel. Ik heb momenteel geen andere schijf, ik zal er zo wel een reserveschijf in doen van mijn NAS, kijken hoe 'ie dat gaat doen. SATA ports staan toch standaard al open neem ik aan.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je wel windows geinstalleerd?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
rikadoo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:46:
Heb je wel windows geinstalleerd?
Nee het is eigenbuild hè, daar ben ik mee bezig.

Update:
Ik heb de NAS schijf gebruikt die nog leeg was, maar deze kon hij wél lezen in een ander bestandstype (geen NTFS). Vervolgens via de HDD dockingstation op een andere PC de schijf geformatteerd naar NTFS maar dan leest hij hem ineens niet meer in de Windows installatie. In beide gevallen wél in de BIOS.

Heel vreemd...

[ Voor 38% gewijzigd door ViezeVis op 06-09-2013 17:27 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Inmiddels is alles opgelost. Ik heb contact opgenomen met Microsoft, en van daaruit kreeg ik een weblink met OEM video's...niet echt veel zin had dat.Toen zag ik "Unallocated" in één van de windows video's waardoor ik zelf heb geprobeerd de partities te verwijderen. Gelukt, en nu heb ik er ook al Windows 8 op staan :-)

[solved]

[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 06-09-2013 22:54 ]

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:23
Blij dat het is opgelost voor je.... Veel plezier met je systeem!
Pagina: 1