Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Hallo,

Weet niet of dit het juiste topic is, maar zit met het volgende.
Eerst eens vertellen wat ik in huis heb, qua apparatuur.

1 Desktop pc
1 Laptop
1 Samsung tab 2
1 Samsung lcd 37inch (oud model, van 5 jaar oud. Zonder internet etc.)
1 HTPC (zelf samen gesteld)
1 Home Cinema van sony, maar ook geen internet opties erop. Wel een lan aansluiting op de bluray speler voor de content.

Internet verbinding van Ziggo met het standaard Cisco Wifi modem, welke geen wake on lan ondersteunt.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing dat ik straks op elk apparaat mijn films en muziek kan gebruiken.
De tv zelf zal vervangen worden voor een nieuwe type. Maar de tv blijft wel in gebruik.

In de toekomst wil ik nog een ps4 gaan halen, maar daar eerst geen budget voor. Misschien straks nieuwe tv+ps4 bundel. Als sony ooit zo'n bundel gaat uitgeven.

Zelf al bedacht dat ik voor een synology kan gaan of een Apple Airport.
De htpc wil ik denk ik vervangen voor een rasberry of dergelijk oplossing
In mijn htpc zit nu een 2tb schijf met opslag. En op de pc zelf nog 50gb aan foto's.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Synology zou goed zijn. Niet al te duur en DSM heeft tegenwoordig een Plex server app ingebouwd waarmee he je media naar van alles en nog wat kan streamen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• G.Scholtens
Over welke type hebben we het dan van synology?

• Shamalamadindon
Take your pick. 1 schijf, 2, 3, 4, etc?

http://tweakers.net/categ...LKI1VEqKMpMTvXNzFOyMqgFAA

[ Voor 59% gewijzigd door Shamalamadindon op 06-09-2013 15:36 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• G.Scholtens
2 is minimaal, 3 is er dacht ik niet.
Ben bang dat ik met 4 bay toch een hele grote dure kast krijg.

Als ik voor een RasberriPI zou gaan, kan ik deze dan besturen met de eigen afstandebediening van de tv / hd decoder?

• Shamalamadindon
Tsja, vanaf 2 bay is het inderdaad economischer om gewoon een thuisservertje te bouwen.

Wat betreft de afstandsbediening, nee. Met een Logitech Harmony of iets in die richting misschien wel maar die vraag laat ik over aan iemand anders.

• G.Scholtens
Wil beetje af van al die afstandsbedieningen. Dacht ergens gelezen te hebben dat ik de origenele tv afstandsbediening kon gaan gebruiken. Maar dan laten we die vraag open voor iemand anders?

Zat zelf ook een 2bay te denken. (2 schijven erin van 2tb) Maar hangt ervan af hoeveel ik voor mijn huidige htpc kan krijgen.

Maar kan ik dan beter voor een rasberry gaan of meer voor een android stick? Gebruik nu openelec en dat bevalt super. Het moet snel en simpel zijn.

De ps4 of nieuwe tv kan waarschijnlijk wel weer verbinding maken met de synology en kan ik de rasberry okf andere oplossing op de oude tv gebruiken. De pi onderdsteunt dacht ik ook wifi.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf geen Pi dus pin me er niet op vast maar ik meen in een ander topic gelezen te hebben dat deze CEC ondersteund dus werkt met de a.b. van je tv.

• Shamalamadindon
Het probleem wat ik heb met de Pi is dat het in eerste opzicht leuk en goedkoop lijkt maar met sd kaartje, adapter, behuizing, wifi adapter, etc, etc word het al snel duur.

Bij een Android stick krijg je alles er al bij.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:44
Leo1010 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:59:
Het probleem wat ik heb met de Pi is dat het in eerste opzicht leuk en goedkoop lijkt maar met sd kaartje, adapter, behuizing, wifi adapter, etc, etc word het al snel duur.

Bij een Android stick krijg je alles er al bij.
Let er wel op dat het afspelen op een pi beter gaat. 1080p gaat vlekkeloos. Als ik de topics lees van de android sticks. Moet je erg veel ltweakeh om alles voor elkaar te krijgen.

• G.Scholtens
Een pi met wifi sd, kast etc. Moet je onder de 100euro uit kunnen komen.
Voeding hoeft niet, aangezien hij vanaf de usb poort van de tv kan opstarten. (heb ik gelezen)

Wifi is nog niet direct nodig, heb nog een netwerkkabel liggen bij de tv.

• G.Scholtens
Heb de htpc nu te koop staan, is deze prijs reeel?

V&A aangeboden: HTPC / Desktop pc
Pagina: 1