[Windows 8] Scrollen in browsers gaat traag, maar waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik kan in Chrome en Internet Explorer (andere browsers (nog) niet getest) lange pagina's eigenlijk nauwelijks meer fatsoenlijke scrollen. De pagina hapert enorm dat het onwerkbaar is, maar ik kan niet vinden waarom dat zo is. Ik heb een Dell Vostro V131 met een Intel i5, maar het voelt aan als een trage bak van 10 jaar geleden.

Bij taakbeheer zie ik nauwelijks activiteit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/avOqOugnZxrBg24Y4n7PpaT9/medium.png

Er gaat dus iets mis, maar ik kan niet zien waar. Er draaien nauwelijks andere (noemenswaardige) processen. Heeft iemand enig idee hoe ik kan uitzoeken waar het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn eerste ingeving zou zijn update eens de videokaart drivers en chipset drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Viper® schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:49:
Mijn eerste ingeving zou zijn update eens de videokaart drivers en chipset drivers.
Ik had inderdaad het vermoed dat de videokaart de bottleneck zou kunnen zijn, maar verrassend genoeg niet aan drivers updaten gedacht. (is het al weekend?). Ik ga het proberen!

Ik kan me overigens voorstellen dat je ergens in een log o.i.d. zou kunnen vinden dat er iets hapert. Is er echt geen betere manier 'debuggen' dan het onmeetbare try and error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Traag scrollen door het missen van een videodriver zal je nergens gaan vinden. Je kan alleen in Apparaatbeheer kijken wat de omschrijving is van de videokaart. Als er iets van "generiek vga adapter" oid staat mis je de driver ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:59
Is dit op alle lange pagina's of bijvoorbeeld op pagina's met veel Flash (advertenties) content?
Wat is de temp van je CPU/GPU?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ikzelf ook dit probleem gehad. Ook websites die heel traag reageerden als ik op een url klikte, kwam tot de conclusie dat het me HDD was (had al Win8 opnieuw geïnstalleerd, memtest uitgevoerd), nu met nieuwe HDD loopt alles weer zoals ik het wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb de videokaartdrivers geüpdated, maar geen verschil. Wel merkte mijn laptop op dat de spanning van de lader niet klopte. Ik merkte later ook op Windows aangaf dat de lader wel aanwezig was, maar dat de batterij niet op werd geladen. Heb de lader er uit gehaald en opnieuw ingestopt, en toen werkte het weer beter.

Lijkt dus gevalletje (bijna) kapotte lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mooi dat je het opgelost hebt!

Ik zat nog te denken aan een trage/stukke disk, vandaar deze reactie.

[ Voor 71% gewijzigd door Turdie op 08-09-2013 15:48 ]

Pagina: 1