Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Build your own laptop

Pagina: 1
Acties:

• ReonBrack
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-03-2017
Dag tweakers

TLDR; Kent iemand webshops die je toelaten zelf je laptop te configureren?

Ik ben al een tijdje opzoek naar de ideale laptop, maar met die prebuild modellen is er altijd wel iets mis mee.
Na een beetje googlen kwam ik op de "Build Your Own Laptop | Lenovo"-site terecht.
Gewoon model selecteren en daarna kon je een pak zaken zelf configureren. Helaas was dit enkel mogelijk in de shop uit de Verenigede Staten. |:(

Ik meen me nog te herinneren dat de online shop van Dell in België dit ook deed, maar nu vind ik daar niets meer van terug op hun website.

Kent iemand nog webshops die je toelaten zelf je laptop te configureren?

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:01

RyuuPro

That Damn Fly

BTO, XNotebooks en XMG
Wel allemaal Clevo barebones. Kwaliteit ervan varieert.

Kaze Ni Nare

Verwijderd

Lenovo laat je best ook in Nederland je laptop configureren. Niet bij elk model, maar wel de nieuwere. Zoals de Edge e531. Als je via de Nederlandse versie besteld, krijg je 'm wel vanuit China. Levertijd varieert, mij werd verteld 1-2 weken bouwen plus 3-6 dagen levertijd. Zolang duurde het zeker ook.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ook bij Sony kun je terecht om laptops samen te stellen. Weet niet of het bij elk model kan.

Verwijderd

Je kan de lenovo's ook in nederland configureren: http://www.notebookcheck....5XG-Notebook.78027.0.html
Sony doet het ook: http://www.sony.nl/product/vn-pro/tab/overview
En dell ook, maar steeds minder. Op de alienware lijn kan je nog veel configureren (GPU, hdd, ram, scherm, ...), op de consumentenlijn wordt het steeds minder.

Zelf je laptop configureren vind ik ook relatief zinloos. Je kan er geen andere behuizing in zetten, geen andere koeling. Geen ander touchpad, en geen ander toetsenbord. Geen langere accuduur. Geen lager gewicht. Wat is dan het punt van upgraden, als je goed moet zoeken om een 'barebone' te vinden waar dat allemaal in orde is? Zelfs bij laptops die zelf samen te stellen zijn zijn aftermarket upgrades vaak een betere keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 17:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:31:
Lenovo laat je best ook in Nederland je laptop configureren. Niet bij elk model, maar wel de nieuwere. Zoals de Edge e531. Als je via de Nederlandse versie besteld, krijg je 'm wel vanuit China. Levertijd varieert, mij werd verteld 1-2 weken bouwen plus 3-6 dagen levertijd. Zolang duurde het zeker ook.
Een vriend van me heeft de Edge E531 besteld en het duurde circa 1,5 week voordat hij hem binnen had. Besteld op maandagavond en dinsdag bevestiging per mail. Zaterdags bericht dat hij was verzonden en donderdagochtend kwam de bezorger aan de deur. Als je rekening houdt met 2 weken dan zit je zeker goed. Let even op, bij gmail kwam de bevestiging in de spambox terecht!
Pagina: 1