Oud beestje een budget videokaartje geven

Pagina: 1
Acties:

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 09:05
Hallo Tweakers!

Om een oud beestje toch weer de mogelijkheid te geven om iets van games te kunnen spelen had ik twee videokaarten gevonden. Zelf weet ik alleen niet welke nou de betere is van de drie verschillende modellen:

Zotac Geforce GT640.
http://tweakers.net/price...gt-640-1gb/specificaties/
http://tweakers.net/price...e-gt-640-synergy-2gb.html
http://tweakers.net/price...-synergy-edition-1gb.html

Dat leek me een mooie videokaart voor weinig geld. De overige specs van de computer bevatten:

Pegatron Corporation Benicia Moederbord
Intel 2 Duo E7200
3GB DDR2
GeForce 210 (Gaat dus vervangen worden)
Crosair Power 400 WATT

De computer gaat gebruikt worden voor wat simpele spelletjes, niets te uitdagend, maar de GT 210 is gewoon echt prut, zelfs bij low settings bij veel games.

Waar profiteerd dit systeem het meeste van?

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Welke games ben je van plan te gaan spelen?

• brammetje1994
boeles schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:57:
Welke games ben je van plan te gaan spelen?
Games in de trend van Moba's en shooters (league of legends en CoD)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

De 2Gb wordt op zo'n relatief trage kaart niet of nouwelijks benut, dus ik zou lekker voor de 1GB oplossing gaan.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• brammetje1994
Oke! En dan de 1GB DDR voor de 128 bit dus. Super.

Is het ook compatibel met elkaar? Of krijg je gigantische bottlenecks?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:15

Sorbo

Uw hulp in huis!

Er zit niet veel rek meer in. De 210 is wel echt een rampenkaartje, dus de upgrade zul je wel duidelijk merken, maar daarna is het ook wel een beetje afgelopen qua games zonder in een keer een grote upgrade te doen (mobo + processor + geheugen)

Ik raad je overigens aan om eens naar tweedehands kaartjes te kijken. Voor dat geld heb je bijvoorbeeld ook een HD5770, die nog weer een stukkie sterker is dan wat je zelf gezocht hebt. Mocht je liever bij Nvidia blijven, de GTX275 is ook nog een optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Sorbo op 06-09-2013 14:33 ]

• brammetje1994
Bedankt Sorbo. 210 is inderdaad niet veel. Bedankt voor de extra info, maar het is niet voor mij dus doe ik zelf liever niet aan 2e hands (Anders wordt ik aangekeken ;) )
Die nVidia is helaas uit de markt als nieuw. De persoon weet ook dat dit een "leuke" upgrade is, maar indien hij meer uit de computer qua gamen dan de GT460 wilt halen zal hij een nieuw Mobo+CPU+RAM moeten kopen.

Het enige waar ik nog even over twijfel is de 400W Corsair. Hij heeft wel een PCI-e Slot op de voeding, maar maakt de Corsair wel genoeg? Ik zie hier staan "It managed to deliver the full 400W and was just under 84% efficient at full load.) Betekend dat, dat het daadwerkelijke aantal wat 400*0,84= 336 is? Want deze videokaart is dubbel zo energiezuigend.

EDIT: Laat maar kwam nog een uitgebreide review tegen op Hardware.info. Daar vermelden ze dat de maximale belasting daadwerkelijk stabiel gezien op 400W zit!

[ Voor 9% gewijzigd door brammetje1994 op 06-09-2013 14:45 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 05:30
Deze is voor de zelfde prijs een stuk beter:

pricewatch: Gigabyte GV-N450-512I

• brammetje1994
Dat is een 450. Daarbij:

http://www.hwcompare.com/...-ddr3-vs-geforce-gts-450/

Het stroomverbruik is hier ook van belang.

Toch bedankt voor de input!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:15

Sorbo

Uw hulp in huis!

Qua vergelijking kun je beter even op GPUboss.com kijken. Die bieden dezelfde vergelijkingen, maar hebben ook relevante benchmarks ipv alleen theoretische vergelijkingen. Vaak klopt t wel, maar het beeld dat GPUboss kan geven vind ik vaak net wat beter.

Qua voeding zul je weinig problemen hebben, 400 watt is voor mij genoeg voor een quadcore AMD + 6850, daar zul je meer dan genoeg aan hebben.

• brammetje1994
Sorbo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:01:
Qua vergelijking kun je beter even op GPUboss.com kijken. Die bieden dezelfde vergelijkingen, maar hebben ook relevante benchmarks ipv alleen theoretische vergelijkingen. Vaak klopt t wel, maar het beeld dat GPUboss kan geven vind ik vaak net wat beter.

Qua voeding zul je weinig problemen hebben, 400 watt is voor mij genoeg voor een quadcore AMD + 6850, daar zul je meer dan genoeg aan hebben.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Aan de andere kant vind ik ook dat zij het vaak naar hun mening vormen (wat zij belangrijk vinden). Het is een oudere generatie (ik denk aan software ondersteuning) die meer dan 2x zo veel verbruikt aan energie.

Sowieso is het altijd lastig vergelijken, want er zijn vaak 3+ varianten van elke videokaart en vaak testen ze er maar 1 of 2. Zo is de variant van Gigabit 512MB GDDR5 en de variant die getest zijn via de website (GPUboss) heeft weer 1GB. Ik wordt er af en toe gewoon ziek van :')

Hoe dan ook: Genoeg keuze. Liever nu een nieuwe videokaart die oké is dan een "nieuwe" video kaart die meer dan oke was. Maar dat verschilt per persoon ;)
Pagina: 1