Videokaart voor de next-gen games (GTA V)

Pagina: 1
Acties:

• Bombaclat
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een videokaart die de aankomende generatie games aan kan. GTA V is een game die ik sowieso ga spelen. Met "aan kan" bedoel ik dat ik het kan spelen op zo goed als ultra kwaliteit met een resolutie van 1080p op mijn LG tv.

Ik heb een ASRock B75 Pro3-M moederbord en een i5 3350p processor. Huidige videokaart is een GTX 260.
Voeding is PSU XFX Pro 550W en ik heb 8 GB geheugen.

Ik doel op een Nvidia kaart:
1. omdat ik die altijd al heb, dus voelt vertrouwd
2. omdat ik hier en daar heb gelezen dat Nvidia samenwerkt de makers van GTA V om de prestaties te verbeteren

Heb ik dan aan een GTX 770 genoeg? Of moet ik dan meer gaan kijken naar een Titan? (zeer prijzig :/ )
Of zou ik dan moeten kijken naar een setup met 2 videokaarten? (als dat al mogelijk is met mijn moederbord)

Ik heb momenteel ongeveer 450 euro tot mijn beschikking. Het hoeft niet allemaal op, ik zoek uiteraard naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dus als ik voor 450 iets goeds kan krijgen, maar voor 500 iets veel beters, dan spaar ik nog wel even. En als ik voor 450 euro iets echt goeds kan krijgen, maar voor 350 iets wat er heel dicht in de buurt komt, ga ik voor de 350.

Ik hoop dat m'n vraag een beetje voldoet aan de richtlijnen :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:25
Gezien GTA V nog niet uit is, is het speculeren wat nou de echt optimale hardware gaat worden. Als je kijkt naar het laatste deel wat ze voor de pc hebben uitgebracht, dat wil zelfs met de huidige hardware nog niet soepel lopen...

Maar goed, met een GTX770 zal jij je niet snel een buil vallen, dat is wat mij betreft de meest krachtige videokaart die zijn geld nog waard is... alles daarboven is eigenlijk maar marginaal sneller als je kijkt wat je er extra voor moet betalen. Ik durf wel enigszins te zeggen dat je bij GTAV met een GTX770 heel goed uit de voeten kan.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Niemand weet precies welke kaart je minimaal nodig hebt om GTA V te kunnen spelen op ultra settings en dergelijke ;).

Ik kan je wel vertellen dat je met een Gtx 770 erg ver komt. En dat je met een resolutie van 1080p geen zorgen hoeft te maken met die kaart. Een titan zal het geld niet waard zijn en vrijwel hetzelfde geldt voor een Gtx780.

• Bombaclat
  • Niet online
Dank voor jullie reacties :)

Ik begrijp dat er geen helderzienden op dit forum zijn, haha. Maar jullie tips zijn zeker bruikbaar.

Nog tips welke GTX 770?

MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC
of
MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning

Ik zag dat MSI beter uit de test kwam dan Asus.
Ook zag ik een MSI GTX 770 van 4GB, maakt dat in de praktijk nog uit?

En een eventuele setup later met een 2e kaart, is zeker niet mogelijk?
Dit zijn de sloten op mijn moederbord: 2x PCI, PCI-e 2.0 x16, PCI-e 3.0 x16
En ik zag staan dat de link interface Ati Crossfire is, dus niet voor Nvidia neem ik aan. (correct me if I'm wrong, ben niet echt ervaren op dat gebied)

Edit: En is het niet heel toevallig zo dat er een nieuwe generatie kaarten van Nvidia aankomt? Dus dat als ik nog enkele weken wacht ik voordeliger uit ben? Of is dit wel een goede periode om een GTX 770 aan te schaffen?

[ Voor 14% gewijzigd door Bombaclat op 06-09-2013 13:23 ]

• JustwilliamNL
Roryvdb schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:58:
Dank voor jullie reacties :)

Ik begrijp dat er geen helderzienden op dit forum zijn, haha. Maar jullie tips zijn zeker bruikbaar.

Nog tips welke GTX 770?

MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC
of
MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning

Ik zag dat MSI beter uit de test kwam dan Asus.
Ook zag ik een MSI GTX 770 van 4GB, maakt dat in de praktijk nog uit?

En een eventuele setup later met een 2e kaart, is zeker niet mogelijk?
Dit zijn de sloten op mijn moederbord: 2x PCI, PCI-e 2.0 x16, PCI-e 3.0 x16
En ik zag staan dat de link interface Ati Crossfire is, dus niet voor Nvidia neem ik aan. (correct me if I'm wrong, ben niet echt ervaren op dat gebied)

Edit: En is het niet heel toevallig zo dat er een nieuwe generatie kaarten van Nvidia aankomt? Dus dat als ik nog enkele weken wacht ik voordeliger uit ben? Of is dit wel een goede periode om een GTX 770 aan te schaffen?
Dit is meer een kwestie van reviews lezen en je keuze maken op basis van aspecten zoals geluidsproductie etc.

Persoonlijk staat er achter Msi bij mij een groot vinkje, dus ik weet zeker dat beide kaarten geen miskoop zullen zijn. Ik zeg hierbij ook 'persoonlijk' gezien dit verschilt per persoon. Ik heb hiervoor een "Gtx 680 Lightning" gehad van msi en dit is exact dezelfde kaart als de Msi Gtx770 lightning, alleen heeft de Gtx770 lightning een verhoogde mem clock. Deze kaart werkte echt uitstekend en was erg goed over te clocken vergeleken met andere kaarten. Velen vinden die extra paar tientjes onzin maar dit is dus een afweging die je zelf moet maken ;). De andere kaart die in je post staat: "MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC" is ook zeker een prima kaart :).

Met een resolutie van 1080P kun je nog wel even vooruit met een 2GB variant.

Je mobo ondersteund inderdaad geen SLI, dus dit zal geen optie zijn. Voorlopig zie ik het nut nog niet in om een SLI opstelling (GTX 770) te draaien. De GTX 7XX series liggen nog niet zo erg lang in de schappen en het zal nog wel even duren voordat Nvidia met een nieuwe reeks met kaarten aankomt ;).

• masterdome
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik denk dat je met een GTX 670 ook nog makkelijk games zoals GTA V zal kunnen draaien, die dingen droppen in prijs op dit moment.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:40
Als GTA V net zo'n belabberde port gaat zijn als GTA 4 dan betwijfel ik ten zeerste of de huidige generatie hardware potten gaat breken qua performance in deze game. Ik zou dat (zeker als je deze game belangrijk vind) misschien toch even afwachten tot na de release.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:11

auto660

1991 240 GL Brick

Voor zover ik begreep wordt de pc versie van gta v op dezelfde engine gemaakt als van gta iv. Dus ik denk niet dat je hardware veel sterker moet zijn dan met gta iv. Verder draait gta v ook nog op de huidige generatie consoles dus ik denk zomaar dat je gta v al met een mid range videokaartje kan gaan spelen als hij voor de pc uit komt. (gtx650ti, 7850 enz..) Maar mijn glazen bol is op het moment kapot dus ik kan niks beloven!

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zelf heb ik een 4GB 770. Dan weet ik zeker dat ik nooit te weinig geheugen heb, zeker als ik ooit nog SLI wil, al heb je met 2GB al kans dat je nooit te kort zal komen. Toen ik die kocht was toevallig net de 4GB versie niet zo gek veel duurder.

Overigens meen ik me een discussie te herinneren waarin naar voren kwam dat AMD nog wat kaarten heeft die beter presteren dan de 770 en nog een aardige prijs/prestatie hebben. Persoonlijk heb ik het alleen niet zo op AMD (heb belabberde Linux ervaringen met dat bedrijf).

Voor meer geld heb je natuurlijk beter en 4 titans presteren beter dan 1, en 1 titan presteert beter dan een 770, het hangt er ook wat van af hoeveel je bereid bent uit te geven, maar volgens mij is er aardige enigheid over het idee dat je bij Nvidia te veel geld kwijt bent voor te weinig prestaties als je iets beters dan een 770 koopt. Zelf zou ik dan liever wat geld op een spaarrekening zetten en later een tweede 770 kopen of de videokaart vervangen met de toekomstige 970, die vroeg of laat wel een keer uitkomt. Goedkoop is vaak duurkoop, maar als je het allerbeste van het beste koopt heb je ook weer kans duurder uit te zijn dan nodig. Ook mijn glazenbol werkt niet, maar mijn gok is dat de GTX770 het mooie midden tussen te duur en te goedkoop is, zodat je niet te veel betaalt voor te weinig maar ook niet over een maand je videokaart wil vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 07-09-2013 12:28 ]

• Bombaclat
  • Niet online
Iedereen nog bedankt voor de reacties. Ik was vrijdag al naar de winkel gegaan om een GTX 770 2G TF OC te halen. Ben tot nu toe zeer tevreden met de prestaties. Als ik later meer wil, zou ik wellicht een nieuw moederbord kunnen aanschaffen die geschikt is voor SLI en er nog een zelfde kaart bijhalen. Tegen die tijd zal alles wel weer in prijs gedaald zijn. Topic mag als opgelost gemarkeerd worden, o.i.d

• polli_
  • Laatst online: 06-02 23:45
Voor de prijs van Nvidia Geforce GTX770 koop je drie AMD Radeon 7850 of twee AMD 7870. Zet deze in SLI en de GTX770 is nergens meer te bekennen.

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07-2025
Als je GTA wilt spelen zorg dan dat je voldoende VRAM hebt wil je het spel op zijn max draaien.
Voor GTA 4 heb je minimaal += 1274 MB VRAM nodig voor hem op max te kunnen draaien op 1080P

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/1755/gtaivmax.png

Dat is voor een kaart met 1GB VRAM net een beetje te weinig, dus zog dat je minimaal 2GB VRAM hebt.
Maar ik weet niet of dit bij GTA 5 ook het geval zal zijn. Daar weten we nu niks over.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:25
Ik heb een AMD Athlon II x2 250 3ghz, 4gb RAM, en een 9800gt (512mb) videokaart. Denken jullie dat dit nog iets kan uitrichten bij gta V?

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
JeyJey schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:05:
Ik heb een AMD Athlon II x2 250 3ghz, 4gb RAM, en een 9800gt (512mb) videokaart. Denken jullie dat dit nog iets kan uitrichten bij gta V?
Alles op low, dan heb je geluk als het uberhaubt draait op een fps van 25.

Maar ben bang dat het systeem zelfs niet voldoet aan de minimale specificaties voor het spel.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 10-09-2013 13:43 ]

• britewire
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-01-2025
Heb 1 uur geleden mijn kaart binnengekregen... Gaat zeker goed draaien!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uxRWSaO.png

• JustwilliamNL
polli_ schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:43:
Voor de prijs van Nvidia Geforce GTX770 koop je drie AMD Radeon 7850 of twee AMD 7870. Zet deze in SLI en de GTX770 is nergens meer te bekennen.
Een SLI opstelling met 2 HD 7870's, juist ja :+. Je bedoeld vast en zeker Crossfire,en daarnaast draait dit niet zo vloeiend als dat je denkt laat staan tri-crossfire ;).

• polli_
  • Laatst online: 06-02 23:45
JustwilliamNL schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:36:
[...]

Een SLI opstelling met 2 HD 7870's, juist ja :+. Je bedoeld vast en zeker Crossfire,en daarnaast draait dit niet zo vloeiend als dat je denkt laat staan tri-crossfire ;).
Ik bedoelde een Crossfire opstelling met 2x AMD 7870. Tegenwoordig heeft AMD zijn zaakjes goed op orde dankzij nieuwe drivers.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
En daarnaast draait trifire beter/vloeiender dan crossfire.

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Zijn moederbord heeft best een wel een 98% kans op SLI toch te kunnen draaien.

http://www.overclock.net/...atible-1-0-final-released
http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?p=2414995

ik heb in mijn moederbord 2x 560ti zitten en ik heb een GA-MA790XT-UD4P, basically als het 2 pci express 2.0 sloten heeft dan is de kans hoog dat ie sli kan draaien (vooral als ie ook crossfire support)

(voor de mensen hierboven)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• Ferio
  • Laatst online: 05-02 16:20
Ik weet dat er officieel nog niets bekend is, maar zou een Gigabyte 460 GTX SOC goed kunnen lopen met hoge settings met GTA 5 (als die komt) of wordt het toch uiteindelijk een nieuwe videokaart?

• mitsumark
Dat weet je pas als de game er is.
Tegen die tijd zijn er nieuwe videokaarten en lagere prijzen voor de huidige, dus ik zou niet nu al naar een andere kijken.

• Ferio
  • Laatst online: 05-02 16:20
Ga voorlopig ook geen nieuwe kopen, maar als er een nieuwe komt word het denk ik de MSI 770GTX lightning, kost nu €350,- maar over een aantal maandjes vast wel wat minder. :D

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 06:55
polli_ schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:43:
Dan moet je niet gevoelig zijn voor microstuttering

https://twitch.tv/magus77nl

• mitsumark
fre0n schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:49:
[...]
Dan moet je niet gevoelig zijn voor microstuttering
Is dat dat fenomeen waar men vroeger last van had?

7850 trifire zal in 90% van de gevallen smoother draaien (lagere frametimes) dan een 770.
(90% is een fictief getal maar bij benadering accuraat genoeg om het punt te maken)
Pagina: 1