AMD HD4200 (785G) en 7850: welke drivers?

Pagina: 1
Acties:

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Gezien de legacy status van de HD4x000 serie, is de laatste WHQL AMD driver voor mijn 785G mobo's IGP catalyst v13.1 en volgens Windows Update zelfs 12.6. Nu wil ik graag een 7850 als dedicated kaart erbij steken, met de nieuwste drivers, maar wel de output van de IGP blijven gebruiken voor een extra scherm.

Ik kan helaas niets vinden m.b.t. meerdere catalyst versies op 1 systeem. Kunnen hierbij conflicten optreden of loopt e.e.a. goed samen? In het verleden heb ik wel eens een NVIDIA nForce IGP gecombineerd met een Radeon kaart en dat ging goed. Lijkt me dat twee AMD chips samen dan ook moet kunnen, maar wellicht conflicteren dan juist de drivers meer?

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-02 07:57
Het is niet mogelijk om de 7850 te gebruiken en de output van de 4200 te gebruiken, ik raad aan om een convertertje te gebruiken om van hdmi, d-sub (ws is dat de reden dat je die output wilt gebruiken) te maken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In principe mag dit wat betreft de drivers niet echt voor problemen zorgen, het is alleen de vraag of de IGP niet automatisch wordt uitgeschakeld op het moment dat er een dedicated GPU wordt geplaatst. Dit is iets dat vaak Moederbord afhankelijk is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
_Dune_ schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:59:
In principe mag dit wat betreft de drivers niet echt voor problemen zorgen, het is alleen de vraag of de IGP niet automatisch wordt uitgeschakeld op het moment dat er een dedicated GPU wordt geplaatst. Dit is iets dat vaak Moederbord afhankelijk is.
Het mobo heeft een hybrid mode waarbij zowel de IGP als de dedicated GPU blijven werken. Precies voor de reden waarvoor ik 'm gebruik: nog een extra monitor. Toevallig zat er eerst een 4850 in en die gebruikte dezelfde drivers als de IGP. Nu kan ik een 7850 overnemen, maar dat heeft alleen zin als de drivers inderdaad niet conflicteren. Guess I'll give it a go...

EDIT: drivers gaan niet samen :( IGP uitschakelen lijkt de enige optie die werkt. Wel knullig dat een NVIDIA IGP en een AMD GPU samen wel werken en 2x AMD niet 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door mtr33 op 19-09-2013 10:55 ]