Ik ben op zoek naar een stukje advies. Ik weet nog niet 100% zeker of ik iets ga kopen maar dat is vooral afhankelijk van de prijs. Ik wil eigenlijk meer gaan doen met foto's op feesten en dergelijke. Denk daarbij aan discotheken, kroegen, festivals, etcetera. Bij dit soort situaties moet je al snel denken aan krappe ruimtes. Binnen 1-2 meter moet je foto's kunnen maken van groepen. Ruimte krijg je niet als je in de menigte staat. Een grote hoek is dus nodig. Daarnaast moet hij lichtgevoelig zijn. Ik zat te denken aan F2,0 of misschien ietsje hoger (om kosten een beetje binnen de perken te houden). Een Image Stabiliser is misschien wel handig om met langere sluitertijden te kunnen schieten.
Ik geef de voorkeur aan een lens met een flexibel brandpunt. Dat geeft net even wat meer flexibiliteit om ook close-ups te kunnen maken als er iets meer afstand is. Je kan immers in een groep mensen niet zomaar een paar meter verder lopen naar hét moment.
Het budget waar ik aan zit te denken is ongeveer 400 tot maximaal 800 euro. Goedkoper heeft natuurlijk de voorkeur maar ik wil zeker geen lenzen van 1.000+ (het is en blijft hobby en geen werk).
Ik heb een Canon 550D waar ik mee schiet. Heb de 50mm F1.8 al in gebruik. Deze lens zoomt alleen teveel om echt goed mee in een menigte te kunnen staan.
Ik heb al naar de volgende lenzen gekeken:
Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (€620)
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (€319)
Canon EF 28mm f/2.8 IS USM (€490)
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM (€320)
Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF (Canon) (€420)
Heeft er iemand misschien advies? Wat is de beste keus, of zijn er nog anderen die ik zou moeten bekijken? Het is misschien veel gevraagd maar het is ook niet alsof je een burger koopt bij de mcdonalds.
Ik geef de voorkeur aan een lens met een flexibel brandpunt. Dat geeft net even wat meer flexibiliteit om ook close-ups te kunnen maken als er iets meer afstand is. Je kan immers in een groep mensen niet zomaar een paar meter verder lopen naar hét moment.
Het budget waar ik aan zit te denken is ongeveer 400 tot maximaal 800 euro. Goedkoper heeft natuurlijk de voorkeur maar ik wil zeker geen lenzen van 1.000+ (het is en blijft hobby en geen werk).
Ik heb een Canon 550D waar ik mee schiet. Heb de 50mm F1.8 al in gebruik. Deze lens zoomt alleen teveel om echt goed mee in een menigte te kunnen staan.
Ik heb al naar de volgende lenzen gekeken:
Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (€620)
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (€319)
Canon EF 28mm f/2.8 IS USM (€490)
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM (€320)
Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF (Canon) (€420)
Heeft er iemand misschien advies? Wat is de beste keus, of zijn er nog anderen die ik zou moeten bekijken? Het is misschien veel gevraagd maar het is ook niet alsof je een burger koopt bij de mcdonalds.
All-Round nerd | iRacing Profiel