Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geforceerd vanuit WSUS een Client update

Pagina: 1
Acties:

• maikelvanl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 09:24
Heey iedereen,

Ik heb een vraag: Is het mogelijk om vanauit je server ( wsus ) een client te laten update. Dus dat je altijd waneer dan ook zonder remote beheer of ernaartoe moet de cleint kan laten update.

Met vriendelijk groet,

Maikel

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 13:54
Voor zover ik weet kan je niet vanuit de WSUS een update triggeren.
Ikzelf gebruik hiervoor psexec (uit de sysinternals tools van MS) icm wuinstall. Eventueel ook nog Wake-On-Lan als de pc niet aanstaat.

π-♭

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Je kunt met WSUS i.c.m. GPO policies en door een 'deadline' tijd in te stellen op de updates, de updates forceren. Maar je 'pusht' ze niet naar de clients, de clients zullen ze zelf van de WSUS server downloaden.

Verwijderd

Je kunt de controle op nieuwe updates aan de clientzijde wel handmatig forceren met het commando "wuauclt /detectnow"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 11:57 ]

• maikelvanl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 09:24
Oke bedankt allemala voor de reacties.
@Digypho Dus dan doe je als nog een soort remote je zorgt voor een remote CMD dat is een optie maar we willen het simpler.
@PeterPanJa dat zou een optie kunnen zijn om het te doen in de middag maar zitten we nog een beejt emet het vanit de server het doordukken waneer wij het willen.
@kaazzz ja dan moeten we het via een command prompt doen dat willen we eigenlijk een beetje voorkomen

Allemaal nogmaals bedankt en er zit spul bij waarmee we kunnen werken

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
 wuauclt /detectnow

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

maikelvanl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:00:
@PeterPanJa dat zou een optie kunnen zijn om het te doen in de middag maar zitten we nog een beejt emet het vanit de server het doordukken waneer wij het willen.
Even voor mijn beeldvorming, maar waarom zou je dat willen? Updates voer je toch niet ad-hoc uit, maar schedule je toch netjes?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gooi er een deadline tegenaan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1