Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb mezelf over de drempel gesleept en ga toch maar weer mijn eigen PC bouwen. Scheelt toch een hoop geld en ik herinner me nog hoe trots ik de laatste keer was dat dat kreng het uiteindelijk deed.

Nu had ik eigenlijk verwacht dat er wel ergens een sticky op het forum zou staan met tips en tricks voor zelfbouw.

Waar rekening mee te houden, wat de meest logische volgorde van onderdelen plaatsen is, wat voor tools je voor handen moet hebben zoals een schroevendraaier en tieribs.

Eigenlijk had ik wel een uitgeschreven noob guide verwacht voor de bouw van je eigen PC.

Bestaan zo'n topic? Of is dit misschien een idee?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-11 08:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mede omdat er al 100 films over zijn :)
YouTube: build a pc

Tis net mecano, gewoon erin drukken en schroeven.
Doe het niet met een wollen trui aan terwijl je op de vloerbedekking zit, alles moet passen zonder lomp te worden, en vergeet de afstandsbusjes niet. dan moet dat goedkomen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Klopt op het web is genoeg te vinden. Maar uiteindelijk is alles wel op het web te vinden =). Had wel ergens een sticky verwacht met basis tips en tricks.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat kan onder andere komen omdat hier wel de verwachting is dat men kennis heeft en dus weet waar men mee bezig is. Vooral omdat de onderdelen vaak maar op één manier passen. Het 'noob'-gehalte proberen we hier wel een beetje voorkomen (al zijn veel topics in de aankoopadviesfora vaak al van een erbarmelijk niveau).

Je geeft aan dat je in het verleden al een systeem hebt geassembleerd. Het principe is door de jaren heen hetzelfde gebleven. Wat zijn dan onderdelen die je graag besproken wilt hebben?
Welke schroevendraaier je moet gebruiken is denk ik niet het niveau waar we heen willen.