Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patine
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik denk dat iemand mijn profiel in mijn live.com account heeft gehacked, en het profiel van iemand anders heeft gecopieerd naar mijn profiel. Gisteren had ik opeens 50 nieuwe contacted in mijn people lijst, sommige met foto en adres. Zelf 'Me' had een foto gekregen van een zuid-afrikaanse dude. Mijn eigen contacten waren allemaal verdwenen op 2 na. Ik heb daarop mijn telefoon gereset (lumia 620) 'back to factory settings'. Bij het opstarten heb ik mijn windows account opgegeven en meteen had ik alle vreemde contacten weer. Ik heb daarna met mijn pc ingelogd op mijn indows live account en de foto van 'Me' verwijderd, en alle vreemde contacten van mijn telefoon verwijderd, en 2-step-authentication geinstalleerd. Sindsdien heb ik geen vreemde contacten meer, maar helaas ben ik wel al mijn eigen contacten kwijt.

Ik vraag mij af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Is mijn telefoon gehacked, of mijn live account, of heeft iemand mijn password gevonden (was inderdaad niet erg moeilijk). En hoe kan iemand een ander profiel-met contacten copieren naar mijn profiel ?!

anyway, misschien heef tiemand hetzelfde meegemaakt ?!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Waarschijnlijk is je wachtwoord geraden/gehacked. Zorgen dus voor een sterk wachtwoord en af en toe (lees:1x per jaar) veranderen.

Contacten op je phone zijn gesynced met o.a. je profiel op live.com
Verder kun je contacten importeren en exporteren, dus ja, het is goed mogelijk dat iemand jouw hele lijst op de schop heeft gegooid.

Rest de vraag;

Met jouw live.com wachtwoord kunnen ze waarschijnlijk dus ook bij je E-Mail. Check ook daar even de activiteiten en of er wat vreemds te zien is.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 09:07
Er zijn geen securityissues bekend met Windows Phone die het overnemen van een Microsoft account mogelijk maken. Het kan wel gebeuren dat iemand op een andere manier je inloggegevens achterhaalt en zo toegang krijgt tot je account.

Er is nog een andere optie die me even te binnen schoot hier. Heb je wellicht eerder een andere Windows Phone gehad die is verkocht/gestolen zonder het account te resetten? Als iemand anders met de telefoon aan de slag gaat en zijn eigen gegeven instelt zonder door te hebben dat het nog aan jouw account vastzit, zou dit zomaar kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomverhoeff schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:34: Als iemand anders met de telefoon aan de slag gaat en zijn eigen gegeven instelt zonder door te hebben dat het nog aan jouw account vastzit, zou dit zomaar kunnen gebeuren.
Denk niet dat dat is gebeurd door een Zuid-Afrikaanse dude