Eerst iets over de site zelf: We hebben een vrij grote communititysite welke tevens een forum heeft. De site zelf is volledig in-house gemaakt, terwijl het forum vBulletin is. (Overigens zijn er plannen om vBulletin te vervangen, maar dat ter zijde)
De laatste paar weken worden wij geteisterd door iemand die continue door probeert achter de wachtwoorden van users te komen. De meest gebruikt methode is door een post op de site of forum te plaatsen met een plaatje erin. Dit 'plaatje' resulteert dan in een HTTP 401, wat er voor zorgt dat er een authentication promt bij de eindgebruiker komt...
Nu had ik al een paar methoden bedacht om zo iets tegen te gaan:
ps. De gebruikers worden op het dit moment opgevoed om daar geen passwords in te voeren
De laatste paar weken worden wij geteisterd door iemand die continue door probeert achter de wachtwoorden van users te komen. De meest gebruikt methode is door een post op de site of forum te plaatsen met een plaatje erin. Dit 'plaatje' resulteert dan in een HTTP 401, wat er voor zorgt dat er een authentication promt bij de eindgebruiker komt...
Nu had ik al een paar methoden bedacht om zo iets tegen te gaan:
- Controleer het plaatje als het gepost wordt. Dit zorgt wel dat op dat moment het plaatje werkt, maar dan kan diegene nog steeds deze vervangen door iets anders met een HTTP 401 response...
- Doe alle externe usercontent sideloaden. Dit zou er voor moeten zorgen dat er niet zomaar een authentication promt tevoorschijn komt, maar hier heb ik geen concrete dingen over gevonden. Misschien is dit gewoon een belabberd idee?
- Verbied externe images. Dat zou opzich wel werken, maar voor de gebruikerservaring werkt dit juist averechts. Ook niet echt de ideale oplossing. (Note: Op dit moment staat deze tag op het forum uit vanwege dit probleem)
- Alle content zelf hosten. Dat kan, maar kost een enorme hoeveelheid ruimte, welke we niet hebben.
ps. De gebruikers worden op het dit moment opgevoed om daar geen passwords in te voeren
Rare vogel in spe